MIttariston taustavaloista?
MIttariston taustavaloista?
Minkä kantainen polttimo kuuluu xj12 ser. 3:n mittariston taustavalon polttimoiksi? Eipä näytä käyvän se perinteinen, n. 8 mm pyöreä kantainen. Joku pyöreäkantainen sinne joka tapauksessa kuuluu, mutta joku vähän pienempi, ehkä n. 7 mm?
Puuttui kokonaan, joten eipä ollut entisestä mallia nähtäväksi. Kierrosluku mittari kyseessä.
Puuttui kokonaan, joten eipä ollut entisestä mallia nähtäväksi. Kierrosluku mittari kyseessä.
Re: MIttariston taustavaloista?
Numero 8 vai 9? (nimen kohdalta aukeaa lisätietoja ja kuva)
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/se ... ing-lights
Ja Googlella myyjät:
https://www.google.fi/search?q=C15788&b ... A&dpr=1.13
Köpi
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/se ... ing-lights
Ja Googlella myyjät:
https://www.google.fi/search?q=C15788&b ... A&dpr=1.13
Köpi
Re: MIttariston taustavaloista?
Kiitoksia.
nro 8 polttimo olis hakusessa. Kierroslukumittarin taustavalo oli pimeänä. Polttimo pitäisi olla luultavasti vihreä lasipinnaltaan? Saman kantainen löytyi, mutta kirkkaana. On näköjään kierrettävällä kannalla, mallia ns. wanhat taskulamput.
Siinä on nyt sellainen kirkas lasinen 2w, ja tuon taustavalo on myöskin kirkas. Muissa mittareissa on sitten vihreä taustavalo, ja luultavasti vähän tehokkaammat polttimot. En uskaltanut alkaa kääntämään muita mittareita irti kiinnikkeistään, sen verran näyttää olevan muut mittarit jumissa. Tuhojen välttämiseksi.
Kait se on oikea tapa irroittaa noista mittarit, että mittaria kierretään vastapäivään hieman ja sitten nostetaan, asennushahloista päätellen? Sillein kierrosmittari ainakin irtosi, ja meni myöskin paikalleen. Vastinjousi on tosi jäykkä, ja vähän hirvitti koko homma ettei lasi hajoa. Vähän oli hapettumia vastin pinnoissa yms... piti voidella ja putsata pinnat crc:llä hyvin että sai paikalleen.
Löytyyköhän tuommosia vihreitä polttimoita mistään kotomaasta, vai joutuuko tilaamaan? Luultavasti oikea teho olisi jotain 5 w, että kirkkaus olisi kutakuinkin sama kaikissa mittareissa ?
Tuossa linkissä näytti olevan 2,2 w. En tiedä onko muut paikallaan olevat polttimot alkuperäisen tehoiset?
nro 8 polttimo olis hakusessa. Kierroslukumittarin taustavalo oli pimeänä. Polttimo pitäisi olla luultavasti vihreä lasipinnaltaan? Saman kantainen löytyi, mutta kirkkaana. On näköjään kierrettävällä kannalla, mallia ns. wanhat taskulamput.
Siinä on nyt sellainen kirkas lasinen 2w, ja tuon taustavalo on myöskin kirkas. Muissa mittareissa on sitten vihreä taustavalo, ja luultavasti vähän tehokkaammat polttimot. En uskaltanut alkaa kääntämään muita mittareita irti kiinnikkeistään, sen verran näyttää olevan muut mittarit jumissa. Tuhojen välttämiseksi.
Kait se on oikea tapa irroittaa noista mittarit, että mittaria kierretään vastapäivään hieman ja sitten nostetaan, asennushahloista päätellen? Sillein kierrosmittari ainakin irtosi, ja meni myöskin paikalleen. Vastinjousi on tosi jäykkä, ja vähän hirvitti koko homma ettei lasi hajoa. Vähän oli hapettumia vastin pinnoissa yms... piti voidella ja putsata pinnat crc:llä hyvin että sai paikalleen.
Löytyyköhän tuommosia vihreitä polttimoita mistään kotomaasta, vai joutuuko tilaamaan? Luultavasti oikea teho olisi jotain 5 w, että kirkkaus olisi kutakuinkin sama kaikissa mittareissa ?
Tuossa linkissä näytti olevan 2,2 w. En tiedä onko muut paikallaan olevat polttimot alkuperäisen tehoiset?
Re: MIttariston taustavaloista?
En tiedä Ser3:sta, mutta ainakin Mk2:ssa värilliset valot on toteutettu kirkkaalla lampulla,
jonka päällä on kumimainen värillinen "sukka" Jonka voi siirtää seuraavaan lamppuun.
Kai niitäkin jossain myydään, yhdessä tai erikseen.
Lämpöä kestävä maali vois myös toimia. Tai akryylin palanen edessä. Tai modifioida toimimaan
ledeillä.
Köpi
jonka päällä on kumimainen värillinen "sukka" Jonka voi siirtää seuraavaan lamppuun.
Kai niitäkin jossain myydään, yhdessä tai erikseen.
Lämpöä kestävä maali vois myös toimia. Tai akryylin palanen edessä. Tai modifioida toimimaan
ledeillä.
Köpi
Re: MIttariston taustavaloista?
Tuossa ei ollut sellaista sukkaa, ja puuttui koko polttimo mittarista. Ilmeisesti ed. omistajalla on ollut suunnitelmissa joskus vaihtaa se polttimo, mutta homma jäänyt vähän kesken, ja siinä se sukkakin sitten hävisi? Ko. mittarikin oli hieman vinossa vastapäivään, joten siitä päättelin sen irroitus keinon, ja sen että jotain on yritetty touhuta sen mittarin kanssa.
Täytyypä ensin koittaa vihreää tussia, jos se väri pysyisi tuurillaan ihan sillä? Ei kai tuollanen pikkupolttimo kuumene kovin paljoa? Ja vähän tehokkaammalla 5 w polttimolla, niin olisi edes suurinpiirtein samanlainen.
Täytyypä ensin koittaa vihreää tussia, jos se väri pysyisi tuurillaan ihan sillä? Ei kai tuollanen pikkupolttimo kuumene kovin paljoa? Ja vähän tehokkaammalla 5 w polttimolla, niin olisi edes suurinpiirtein samanlainen.
Re: MIttariston taustavaloista?
Täytyy sitten muistaa että 5 watin polttimo tuottaa lämpöä huomattavan paljon enemmän kuin 2w. Saattaa aiheuttaa lisäongelmia.
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Re: MIttariston taustavaloista?
Oletko varma että sen pitää olla vihreä? Tietääkö muut palstan Ser3-kuskit?
Ihmetyttää nimittäin, että miksi siitä väristä ei ole mitään mainintaa räjäytyskuvassa
(sukkaa) tai osaluettelossa.
Köpi
Ihmetyttää nimittäin, että miksi siitä väristä ei ole mitään mainintaa räjäytyskuvassa
(sukkaa) tai osaluettelossa.
Köpi
Re: MIttariston taustavaloista?
Itselläni ei ole tietoa mikä on ihan virallinen taustaväri. Kaikissa muissa mittareissa on se vihreä taustaväri. En tiedä onko mittareiden muita polttimoita vaihdettu? Tosin epäilen että tuskinpa on vaihdettu niitä muita taustavalon polttimoita. Luultavasti ovat ihan alkuperäiset, vihreät?
Onko noissa sitten jo alun perinkin jotain eroa jag xj12 tai daimlerin double six:n mittaristojen taustavalaistuksissa?? Tämä potilas on daimler double six, vm 87.
Projekti alkais olemaan muuten jo suht hyvällä mallillaan. Kone on nyt jagfinnillä. Alunperisenä ajatuksena oli jakopään kasaus siellä, mutta sylinteriputketkin meni sitten vaihtoon. Vuotavat lohkon juuresta. Joten... No, sittenpähän on konekin uusissa palikoissaan, ja joka paikasta.
Vähän on meinannut tuo projekti levitä siitä alkuperäisestä, konevikaisesta pikkuprojektista. On jo käynyt täysin päreinä koko vekotin. Jarrut uusittu, laatikko ja perä tarkastettu, kori läpikäyty, sisusta käytetty irti, yms...yms... eli enää olis koneen laitto paikalleen. Toivottavasti ei ilmene uusia yllätyksiä ja vastoinkäymisiä moottorin apulaitteiden ja ruiskujen kanssa?
Kantapään kautta, ja manuskan kanssa opeteltua Jakuvaarin sielun elämää.
Onko noissa sitten jo alun perinkin jotain eroa jag xj12 tai daimlerin double six:n mittaristojen taustavalaistuksissa?? Tämä potilas on daimler double six, vm 87.
Projekti alkais olemaan muuten jo suht hyvällä mallillaan. Kone on nyt jagfinnillä. Alunperisenä ajatuksena oli jakopään kasaus siellä, mutta sylinteriputketkin meni sitten vaihtoon. Vuotavat lohkon juuresta. Joten... No, sittenpähän on konekin uusissa palikoissaan, ja joka paikasta.
Vähän on meinannut tuo projekti levitä siitä alkuperäisestä, konevikaisesta pikkuprojektista. On jo käynyt täysin päreinä koko vekotin. Jarrut uusittu, laatikko ja perä tarkastettu, kori läpikäyty, sisusta käytetty irti, yms...yms... eli enää olis koneen laitto paikalleen. Toivottavasti ei ilmene uusia yllätyksiä ja vastoinkäymisiä moottorin apulaitteiden ja ruiskujen kanssa?
Kantapään kautta, ja manuskan kanssa opeteltua Jakuvaarin sielun elämää.
Re: MIttariston taustavaloista?
Vilkaisin irtaallaan olevaa XJ12 Series 3:n kierroslukumittaria. Siinä on mittarivalopolttimon pesässä kiinteä vihreä kupu. Eli itse polttimo on varmasti kirkas ja vihreä väri saadaan aikaan tuolla kuvulla tai kupolilla mikä on kiinteästi mittarin rakenteessa.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: MIttariston taustavaloista?
Ok. Kiitoksia Matsulle.