XF 3.0Ds 2010 jakohihnan vaihto

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

XF 3.0Ds 2010 jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

Jag-paja pyysi huolto (ö+s) + jakohinan jaihto lkaa 1300 eur. Kuulostaa kalliilta.

Netistä muutaman haun osille (hihna+vp+rullat " ei Jag-site)) tein, nyt en hintaa muista mutta osat oli parisataa ja esim VP:ssä oli tunnetut brändit.
Onko kokemusta kellään
- osat netistä ja työt jag-pajalla
- missä onnistuu?
- mitä työt, montako tuntia?
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XF 3.0Ds 2010 jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja JNi »

En osaa suositella korjaamoa, kun tein vaihdon itse. Kirjoittelin siitä jutun: viewtopic.php?f=2&t=7754&p=43264&hilit= ... %2A#p43264, siitä saa mielikuvaa millaisesta työstä käytännössä on kyse.

Polttoainepumpun hihna saattaa kannattaa vaihtaa samassa yhteydessä, vaikka sen vaihtoväli onkin enemmän. Osat ei paljoa maksa, ja lisätyö on aika vähäistä, menee samoilla moottorin lukituksilla ja asetuksilla.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XF 3.0Ds 2010 jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

kiitti kuvista Jouko. Antaa kyllä hyvän käsityksen, että harrastusmieltä ja aikaa pitää varatata jos itse aikoo - ei välttämättä 'aamuksi' valmistu..
vesipumppu vaihtui jakohinan vaihdon yhteydessä?
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XF 3.0Ds 2010 jakohihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja JNi »

Ai pahus, en tullut edes vesipumppua tässä yhteydessä ajatelleeksi. Piti käydä heti ohjeista katsomassa missä se tässä moottorissa on... sijaitsee apulaitehihnan varassa heti ilmanputsarin alla, näyttäisi olevan helppo vaihtaa tarvittaessa erikseen.

Minulla taisi auto olla pari viikkoa nokka koholla kun vaihdoin jakopään hihnaa, ja vielä jotain viikon lisää kun vaihdoin pa-pumpun hihnan. Monessa kohdin ajattelin lämpimiä ranskalaisesta moottorista englantilaisessa autossa, omat kokemukset Jaguarin omista moottoreista Jaguarissa ovat paljon helpompia laittamisen näkökulmasta.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Vastaa Viestiin