Jag-paja pyysi huolto (ö+s) + jakohinan jaihto lkaa 1300 eur. Kuulostaa kalliilta.
Netistä muutaman haun osille (hihna+vp+rullat " ei Jag-site)) tein, nyt en hintaa muista mutta osat oli parisataa ja esim VP:ssä oli tunnetut brändit.
Onko kokemusta kellään
- osat netistä ja työt jag-pajalla
- missä onnistuu?
- mitä työt, montako tuntia?
XF 3.0Ds 2010 jakohihnan vaihto
Re: XF 3.0Ds 2010 jakohihnan vaihto
En osaa suositella korjaamoa, kun tein vaihdon itse. Kirjoittelin siitä jutun: viewtopic.php?f=2&t=7754&p=43264&hilit= ... %2A#p43264, siitä saa mielikuvaa millaisesta työstä käytännössä on kyse.
Polttoainepumpun hihna saattaa kannattaa vaihtaa samassa yhteydessä, vaikka sen vaihtoväli onkin enemmän. Osat ei paljoa maksa, ja lisätyö on aika vähäistä, menee samoilla moottorin lukituksilla ja asetuksilla.
Jouko
Polttoainepumpun hihna saattaa kannattaa vaihtaa samassa yhteydessä, vaikka sen vaihtoväli onkin enemmän. Osat ei paljoa maksa, ja lisätyö on aika vähäistä, menee samoilla moottorin lukituksilla ja asetuksilla.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: XF 3.0Ds 2010 jakohihnan vaihto
kiitti kuvista Jouko. Antaa kyllä hyvän käsityksen, että harrastusmieltä ja aikaa pitää varatata jos itse aikoo - ei välttämättä 'aamuksi' valmistu..
vesipumppu vaihtui jakohinan vaihdon yhteydessä?
vesipumppu vaihtui jakohinan vaihdon yhteydessä?
Re: XF 3.0Ds 2010 jakohihnan vaihto
Ai pahus, en tullut edes vesipumppua tässä yhteydessä ajatelleeksi. Piti käydä heti ohjeista katsomassa missä se tässä moottorissa on... sijaitsee apulaitehihnan varassa heti ilmanputsarin alla, näyttäisi olevan helppo vaihtaa tarvittaessa erikseen.
Minulla taisi auto olla pari viikkoa nokka koholla kun vaihdoin jakopään hihnaa, ja vielä jotain viikon lisää kun vaihdoin pa-pumpun hihnan. Monessa kohdin ajattelin lämpimiä ranskalaisesta moottorista englantilaisessa autossa, omat kokemukset Jaguarin omista moottoreista Jaguarissa ovat paljon helpompia laittamisen näkökulmasta.
Jouko
Minulla taisi auto olla pari viikkoa nokka koholla kun vaihdoin jakopään hihnaa, ja vielä jotain viikon lisää kun vaihdoin pa-pumpun hihnan. Monessa kohdin ajattelin lämpimiä ranskalaisesta moottorista englantilaisessa autossa, omat kokemukset Jaguarin omista moottoreista Jaguarissa ovat paljon helpompia laittamisen näkökulmasta.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)