Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
Millainen lämmitin tuossa 3.0:ssa on asennettunua?
Laitetaanko siihen lohko-, letku- vai säteilylämmitin kiinni?
Defa:n plugi laitteessa on mutta vaikuttaa varsin pienitehoiselta..? (vihreä piuha avian 'koppura' pakkasella vaikka pari tuntia tolpassa..)
Laitetaanko siihen lohko-, letku- vai säteilylämmitin kiinni?
Defa:n plugi laitteessa on mutta vaikuttaa varsin pienitehoiselta..? (vihreä piuha avian 'koppura' pakkasella vaikka pari tuntia tolpassa..)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
Kyllä siihen lohkolämmittimen saa http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/autol ... ammittimetChiquitaT kirjoitti:Millainen lämmitin tuossa 3.0:ssa on asennettunua?
Laitetaanko siihen lohko-, letku- vai säteilylämmitin kiinni?
Defa:n plugi laitteessa on mutta vaikuttaa varsin pienitehoiselta..? (vihreä piuha avian 'koppura' pakkasella vaikka pari tuntia tolpassa..)
Onko auto lämmin vai pelkkä johto koppurassa ? Jos johdon materiaali tiettyä laatua niin koppurassa on.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
Tutki hieman mihin johdot menevät, se Defan plugi keulassa voi olla nimittäin esimerkiksi defan akkulaturia varten.
Re: Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
XF:n on Defalla säteilylämmitin 414811 joka ei lämmitä jäähdytysnestettä vaan esilämmittää öljyn öljypohjan läpi. Ja nuo Defan johdot on tosi outoa materiaalia, menee koppuraan jo pienessä pakkasessa.
Re: Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
kiitti 'koppura' tiedosta. Se pani alunpitäen epäilemään että niinköhän siellä mikään lämpenee (kulkeeko kaapelissa mitään).
Startin jälkeen 'suht pian' puhaltaa lämmintä.
Mittasin plugista vastukset.
Nyt en enää tarkaa lukemaa muista mutta (1,5ohm?) joilla lämmitystehoksi päättelin aika pientä 350W..
(URI ja PUI)
Näkeekös XF:ssä moottorin lämmöt jostain?
Startin jälkeen 'suht pian' puhaltaa lämmintä.
Mittasin plugista vastukset.
Nyt en enää tarkaa lukemaa muista mutta (1,5ohm?) joilla lämmitystehoksi päättelin aika pientä 350W..
(URI ja PUI)
Näkeekös XF:ssä moottorin lämmöt jostain?
Re: Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
On tuo käsittämätöntä että tekniikka kehittyy ja silti luovutaan tärkeistä perusjutuista kuten mm.
Öljytikku (Bmw)
Öljynpaineen merkkivalo (V70)
Vedenlämpötilanmittari (XF? & Polaris)
Anturitekniikka ei maksa juuri mitään mutta mittareita karsitaan vaikka pitäisi tehdä juuri päinvastoin.
Mittareiden / antureiden avulla voidaan säästää merkittävästi ettei ongelmatinteessa ajattaisi moottoria paskaksi.
En tiedä jos ostaa OBD-sovitteen ja siihen kyytipojaksi esim. Torque mobiilisovelluksen saako näistä "pimeistä" ajoneuvoista puuttuvaa dataa ulos ?
Kehitys kulkee minusta mittariiston osalta aivan väärään suuntaan
Öljytikku (Bmw)
Öljynpaineen merkkivalo (V70)
Vedenlämpötilanmittari (XF? & Polaris)
Anturitekniikka ei maksa juuri mitään mutta mittareita karsitaan vaikka pitäisi tehdä juuri päinvastoin.
Mittareiden / antureiden avulla voidaan säästää merkittävästi ettei ongelmatinteessa ajattaisi moottoria paskaksi.
En tiedä jos ostaa OBD-sovitteen ja siihen kyytipojaksi esim. Torque mobiilisovelluksen saako näistä "pimeistä" ajoneuvoista puuttuvaa dataa ulos ?
Kehitys kulkee minusta mittariiston osalta aivan väärään suuntaan
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
Samaa mieltä.rado kirjoitti:On tuo käsittämätöntä että tekniikka kehittyy ja silti luovutaan tärkeistä perusjutuista kuten mm.
Öljytikku (Bmw)
Öljynpaineen merkkivalo (V70)
Vedenlämpötilanmittari (XF? & Polaris)
Anturitekniikka ei maksa juuri mitään mutta mittareita karsitaan vaikka pitäisi tehdä juuri päinvastoin.
Mittareiden / antureiden avulla voidaan säästää merkittävästi ettei ongelmatinteessa ajattaisi moottoria paskaksi.
En tiedä jos ostaa OBD-sovitteen ja siihen kyytipojaksi esim. Torque mobiilisovelluksen saako näistä "pimeistä" ajoneuvoista puuttuvaa dataa ulos ?
Kehitys kulkee minusta mittariiston osalta aivan väärään suuntaan
Kyllä siellä ne anturit ovat ja tiedot saa ulos tietokoneesta testerillä.
Oma ajatukseni esim mittariston tietojen vähenemiseen on se, että perus nykykäyttäjä ei seuraa mittariston tietoja, pitää niitä designin puolesta visuaalisesti rumana ja ei ymmärrä niitä arvoja vaikka selkeästi tieto osoittaisi ongelmasta. Taulussa saa palaa vaikka "engine/transmission failure" tai lämmöt olla tapissaan koneessa niin matka jatkuu koska "eihän tuo nyt mitään tarkoita koska auto liikkuu vielä".
Autojahan ei ole tehty enää käyttäjän huollettavaksi tai huolehdittavaksi vaan ammattimaisen huollon hoidettavaksi. Tuulilasinpesunestetta saa kaiketi lisätä takuunalaiseen autoon vielä. Siinä se käyttäjähuolto sitten on.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
Oot kissimirri niin oikeassa.
Ajattele kun auromyyjä saa hehkuttaa naisasiakkaalle että tämäpä nIin hieno auto ettei moottpriöljyä tarvitse koskaan tarkistaa vaan mitaristossa näkee aina kaiken .
Näkee niin kauan kun näkee..
Ajattele kun auromyyjä saa hehkuttaa naisasiakkaalle että tämäpä nIin hieno auto ettei moottpriöljyä tarvitse koskaan tarkistaa vaan mitaristossa näkee aina kaiken .
Näkee niin kauan kun näkee..
Re: Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
Muutaman kerran olen talviaikaan katsonut lämmöt laittamalla OBD2 liittimeen ELM327 pulikan ja ladannut puhelimeen ilmaisen OBD AutoDoctorin. Katsonut sillä että lämmöt nousee normaaliin pakkaskelillä.
Re: Jag XF 3.0DS_moottorin lämmitin
ELM327 + OBD AutoDoctor. OK. Kiitti.