Jarruongelma

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Vastatuuli
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Jarruongelma

Viesti Kirjoittaja Vastatuuli »

Hei! Yritin olla omatoiminen ja vaihtaa uudet jarrunesteet vanhojen kuravellien tilalle. Kaikki meni ihan ok korjausoppaan ohjeen mukaan, etujarrut toimi kuin unelma takajarrut taas mykkänä ja mitään muuta ei tapahdu kuin uutta nestettä valuu.

Noh fiksuna pyysin apua laatuvaunun Harrilta, kiitos hänelle. Hän sanoi,että tulee tarkistaa joku sähköinen pumppu ABS-vehkeen vierestä. Huomenna olen menossa jatkamaan projektia ja haluaisin tietää onko muilla vastaavia kokemuksia. Olettaisin, että sähköpumppu tarvii sähköä? tartteeko se vain sähköä vai ihan auton käynnistyksen? Tästä pumppujutusta korjausopas ei kertonu mitään.

Jos kirjoittelen ihan "pumppua" niin passaa sanoa suoraan. Kiitollinen olen kaikista neuvoista
Jaguar Xj40 4.0S -94
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jarruongelma

Viesti Kirjoittaja matsu »

Laita virta päälle ja laita joku polkemaan jarrupoljin pohjaan, ei tarvitse polkea isolla voimalla. Poljin pidetään pohjassa. Sitten avataan takajarrusatulan ilmausruuvi. Nestettä alkaa tulemaan läpi kaiken aikaa. Kun alkaa tulla uutta nestettä, ilmausruuvi kiinni. Sitten voi vapauttaa jarrupolkimen. Sama tehdään tietysti molemmille puolille. Pitää tietysti huolehtia että jarrunestesäiliössä on koko ajan nestettä. Lopuksi tietenkin virta pois päältä.

Edellinen ohje pätee vain takajarruihin. Etupään jarruissa nesteen vaihto ja ilmaus tehdään perinteisesti, kuten ilmeisesti olet jo tehnyt.
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Vastatuuli
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Jarruongelma

Viesti Kirjoittaja Vastatuuli »

Hei! Kiitos vastauksesta, oli selkeä ohje. Pitää laittaa peukku pystyyn!
Jaguar Xj40 4.0S -94
Vastatuuli
Viestit: 132
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Jarruongelma

Viesti Kirjoittaja Vastatuuli »

Kiitoksia vielä kerran neuvosta. Jarrut ovat kuin uudet nyt, ohje toimi täydellisesti. Olen tänään hieman toivekkaampi vanhan Jaggeni suhteen!
Viimeksi muokannut Vastatuuli, Ke Helmi 22, 2017 1:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaguar Xj40 4.0S -94
Vastaa Viestiin