XF:n etupenkki

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
pile
Viestit: 32
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 9:49 am
Paikkakunta: Seinäjoki

XF:n etupenkki

Viesti Kirjoittaja pile »

terve.
Lakkasi lämpiämästä ja kylmenemästä oman xf: n kuljettajan puoleinen penkki. Pienen tutkielman jälkeen todettiin että penkin sisällä oleva kanavisto on rikkontunut ja tietokone vie lämmittimen vikatilaan. Tämä rikkoontuminen on suoraan verrannollinen siihen kun autossa on ahtaat taka jalkatilat. Mulla nimittäin oli juuri ennen tätä oiretta aikuinen ihminen istumassa takana ja hän valitteli että ompas täälä ahdasta. No merkki liikkeessä tää kanavan osa maksaa n. 450€ joten päätettiin kokeilla ensin korjata liimaamalla tuo kanava. Nyt kysynkin onko muilla rikkontunut tuo osa vai oliko se vaan nyt sattumaa.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n etupenkki

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Ei aavistustakaan, mutta tämä onkin "yleinen keskustelu", tuo kysymyksesi ja ongelma kuuluu tuonne "tekniikka osioon", ja ikävä kuulla, mutta Jaguaareissa on perinteisesti ahtaat mutta lämpimät jalkatilat. :)

XF:ääkin on jo sen verran kauan ollut markkinoilla ja eri sukupolvia, että voisi myös olla hyvä mainita esim. vuosimalli jne.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XF:n etupenkki

Viesti Kirjoittaja JNi »

Joko liimasitte ja tuliko kuntoon?

Lämmitys/jäähdytys on rakenteeltaan aika yksinkertainen, istuimessa ja selkänojassa on samankaltaiset rakennelmat. Muovinen torvirakenne mikä kaappaa ja ohjaa ilman puhaltimelle ja lämmitys/jäähdytyselementille, pieni lämpöanturi on samassa rakenteessa kiinni myös. Puhallin on samanlainen kuin tietokoneissa, lämmitys/jäähdytys niin kuin halvoissa kylmälaukuissa metallisena ja tukevana Peltier-elementtinä.

Systeemiin menee hurjasti johtoja, niitä varten ja penkin muitakin sähköjä varten on useampi liitin penkin pohjassa. Itse lähtisin etsimään vikaa sieltä ellei jotain muuta ole siinä näkyvästi rusikoitu rikki. Ohessa on kuva penkin pohjasta, selkänojan puoli on alaspäin. Yläreunassa näkyy istuinosan lämmityksen imuilman suodatin, sitä ei takapenkiltä potkimalla yllä rikkomaan.

Kuva

Jos otat penkin irti, niin huomaa irroittaa akku ainakin 10 min ennen kuin irroitat turvatyynyn liittimen. Sama juttu laittaessa takaisin.

Jos viasta saa luettua vikakoodin, niin asia selvinnee varmimmin.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
pile
Viestit: 32
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 9:49 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: XF:n etupenkki

Viesti Kirjoittaja pile »

Juu sori auto on -10 vm 3,0 l diesel S. Kanava saatiin korjattua liimaamalla ja nyt pelittää.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Vastaa Viestiin