terve.
Lakkasi lämpiämästä ja kylmenemästä oman xf: n kuljettajan puoleinen penkki. Pienen tutkielman jälkeen todettiin että penkin sisällä oleva kanavisto on rikkontunut ja tietokone vie lämmittimen vikatilaan. Tämä rikkoontuminen on suoraan verrannollinen siihen kun autossa on ahtaat taka jalkatilat. Mulla nimittäin oli juuri ennen tätä oiretta aikuinen ihminen istumassa takana ja hän valitteli että ompas täälä ahdasta. No merkki liikkeessä tää kanavan osa maksaa n. 450€ joten päätettiin kokeilla ensin korjata liimaamalla tuo kanava. Nyt kysynkin onko muilla rikkontunut tuo osa vai oliko se vaan nyt sattumaa.
XF:n etupenkki
XF:n etupenkki
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Re: XF:n etupenkki
Terve,
Ei aavistustakaan, mutta tämä onkin "yleinen keskustelu", tuo kysymyksesi ja ongelma kuuluu tuonne "tekniikka osioon", ja ikävä kuulla, mutta Jaguaareissa on perinteisesti ahtaat mutta lämpimät jalkatilat.
XF:ääkin on jo sen verran kauan ollut markkinoilla ja eri sukupolvia, että voisi myös olla hyvä mainita esim. vuosimalli jne.
-Jakuvaari
Ei aavistustakaan, mutta tämä onkin "yleinen keskustelu", tuo kysymyksesi ja ongelma kuuluu tuonne "tekniikka osioon", ja ikävä kuulla, mutta Jaguaareissa on perinteisesti ahtaat mutta lämpimät jalkatilat.
XF:ääkin on jo sen verran kauan ollut markkinoilla ja eri sukupolvia, että voisi myös olla hyvä mainita esim. vuosimalli jne.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XF:n etupenkki
Joko liimasitte ja tuliko kuntoon?
Lämmitys/jäähdytys on rakenteeltaan aika yksinkertainen, istuimessa ja selkänojassa on samankaltaiset rakennelmat. Muovinen torvirakenne mikä kaappaa ja ohjaa ilman puhaltimelle ja lämmitys/jäähdytyselementille, pieni lämpöanturi on samassa rakenteessa kiinni myös. Puhallin on samanlainen kuin tietokoneissa, lämmitys/jäähdytys niin kuin halvoissa kylmälaukuissa metallisena ja tukevana Peltier-elementtinä.
Systeemiin menee hurjasti johtoja, niitä varten ja penkin muitakin sähköjä varten on useampi liitin penkin pohjassa. Itse lähtisin etsimään vikaa sieltä ellei jotain muuta ole siinä näkyvästi rusikoitu rikki. Ohessa on kuva penkin pohjasta, selkänojan puoli on alaspäin. Yläreunassa näkyy istuinosan lämmityksen imuilman suodatin, sitä ei takapenkiltä potkimalla yllä rikkomaan.
Jos otat penkin irti, niin huomaa irroittaa akku ainakin 10 min ennen kuin irroitat turvatyynyn liittimen. Sama juttu laittaessa takaisin.
Jos viasta saa luettua vikakoodin, niin asia selvinnee varmimmin.
Jouko
Lämmitys/jäähdytys on rakenteeltaan aika yksinkertainen, istuimessa ja selkänojassa on samankaltaiset rakennelmat. Muovinen torvirakenne mikä kaappaa ja ohjaa ilman puhaltimelle ja lämmitys/jäähdytyselementille, pieni lämpöanturi on samassa rakenteessa kiinni myös. Puhallin on samanlainen kuin tietokoneissa, lämmitys/jäähdytys niin kuin halvoissa kylmälaukuissa metallisena ja tukevana Peltier-elementtinä.
Systeemiin menee hurjasti johtoja, niitä varten ja penkin muitakin sähköjä varten on useampi liitin penkin pohjassa. Itse lähtisin etsimään vikaa sieltä ellei jotain muuta ole siinä näkyvästi rusikoitu rikki. Ohessa on kuva penkin pohjasta, selkänojan puoli on alaspäin. Yläreunassa näkyy istuinosan lämmityksen imuilman suodatin, sitä ei takapenkiltä potkimalla yllä rikkomaan.
Jos otat penkin irti, niin huomaa irroittaa akku ainakin 10 min ennen kuin irroitat turvatyynyn liittimen. Sama juttu laittaessa takaisin.
Jos viasta saa luettua vikakoodin, niin asia selvinnee varmimmin.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: XF:n etupenkki
Juu sori auto on -10 vm 3,0 l diesel S. Kanava saatiin korjattua liimaamalla ja nyt pelittää.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004