XF 3.0Ds 2010 jarrupalojen varoitusvalo

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

XF 3.0Ds 2010 jarrupalojen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

millinen XF:n ko sensori on, kun valo palaa onko myös sensori uusittava palojen yhtedessä...?

kuluuko palat yleensä XF:ssä samaan tahtiin vai esim sisempi (työsylinteri) puoli enemmän..?
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: XF 3.0Ds 2010 jarrupalojen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja mikki »

Huomenia!
Ajoin vm 2012 XF:llä n. 65000km samoilla paloilla. Jarrutelin rattiviikisillä pienempää vaihdetta säästäen jarruja.
Ostin osapaketin vaihtoa varten eikä minulle myyty siinä yhteydessä kuin palat.
Kulutus oli tasaista akselien kesken.
Kopi
Viestit: 1964
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XF 3.0Ds 2010 jarrupalojen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Kyllä sensori pitää uusia, muuten se valittaa edelleen palojen loppumista vaikka olisi uudetkin palat.
Oheiset videot auttavat asiaa, jos itse vaihdat?
https://www.youtube.com/watch?v=KyETtzM2veY
https://www.youtube.com/watch?v=13arR0ssxIo
Sensorilla näyttäis UK:ssa olevan hintaa £30, videolla puhuu muutamasta punnasta Ebayssä.
http://www.jaguar.co.uk/owners/servicin ... icing.html
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
ChiquitaT
Viestit: 47
Liittynyt: La Huhti 30, 2016 4:20 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XF 3.0Ds 2010 jarrupalojen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

jep, ihan perinteinen 'piiri poikki' kulumissensori oli. En ebaytä viitsinyt vaivata toimitusasioissa.

J.pään varaosakekskus: sensori 9,0 eur, toim.aika n. 6h, ja etupalat 45 eur hyllystä + 9mm kärkihylsy.
Malliin sopivia palasarjoja oli kaksi hieman erilaista. toinen n 2,0mm suuremmalle kehälle. otin molemmat ja palautin ei-sopivan.
helppoa ja varamaan. Tavarat Saksalaisia.

+ tubeohjeen mukainen vaihtotyö omassa tallissa, 2 - 3 h ensikertalaiselta kahveineen.

Molemmat etupalat olivat kuluneet hieman sisäpainotteisesti. sisäpala 2-3mm jäljellä. Ulkopala 6-8mm.
Kilometrejä noilla levyillä/paloilla ei ole takana kuin luokkaa 40tmk. jos oikein FINJAG-vaihtolaskun kilometrit muistan.

Koeajot onnistuneesti juuri tehty..
Vastaa Viestiin