Tehonlisäyksestä

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Rafo
Viestit: 6
Liittynyt: To Joulu 29, 2016 10:02 am

Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja Rafo »

Kävin hakemassa lisää tehoa Tampereelta vanhaan xf dieseliini. Kyllä siellä vanhakin nuortui, huomattavasti mukavampi ajella kun on enemmän vääntöä ja vaihtaakin sitten vähän aiemmin. Kesärengas kelejä odotellessa....
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja äksä »

Pelkkää tehoa vai oliko egr tai dpf ohjelmointia mukana? Mitäs mansessa kustansi?
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Onnistuko OBD kautta vai pitikö oikeen kikkailla?
Niin missäs Tampereella onnistui ja mitä kustansi?
Itse olen aiempia kulkineita käyttänyt Isolla Kirkolla päin, mutta jos kohtuuhintaan saa kotinurkillakin nin mikä jottei. Pitäisi tuo XJ 2007 2,7D käyttää optimoinnissa kyllä ja mielellään EGR ja DPF ohjelmoinnissa.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

KariTalvio kirjoitti:Onnistuko OBD kautta vai pitikö oikeen kikkailla?
Niin missäs Tampereella onnistui ja mitä kustansi?
Itse olen aiempia kulkineita käyttänyt Isolla Kirkolla päin, mutta jos kohtuuhintaan saa kotinurkillakin nin mikä jottei. Pitäisi tuo XJ 2007 2,7D käyttää optimoinnissa kyllä ja mielellään EGR ja DPF ohjelmoinnissa.
Minullahan tuo kävi. OBD-portin kautta menee kaikki 2.7D, 2.2D ja 2.0D moottorilliset ja vasta 3-litraiset vaatii ecun avauksen sekä osa bensamoottoreista. DPF pyritään aina jättämään jos ei haeta raketin voimia, koska yleensä jos DPF menee tukkoon on jokin autossa rikki tai kilometrit ovat 500tkm. EGR:t sen sijaan pitää aina poistaa käytöstä ja minä vielä tulppaan ne fyysisesti kun ovat suoraan sieltä syvältä laadultaan. Teen ohjelman vielä siten, että EGR:istä voidaan irroittaa sähköpistokkeet niin eipä tule ongelmia ikinä. EGR poisto muuten lisää DPF:n elinkaarta.

Hinnat menee yleensä noissa dieseleissä 450€ kun tehdään portin kautta ja vähän päälle kun ecu avataan. EGR:t poistuu myös samaan rahaan ja itsellä kun Jaggeja on niin tulppauksen teen kaupan päälle. Ohjelmat teen itse, joten toiveita tietenkin kuunnellaan ja pyritään toteuttamaan tekniikan sallimissa rajoissa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Ok,
Kuulostaa mainiolta. Olen kiinnostunut mahdollisuudesta.
Missäpäin toimipisteesi sijaitsee?
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

KariTalvio kirjoitti:Ok,
Kuulostaa mainiolta. Olen kiinnostunut mahdollisuudesta.
Missäpäin toimipisteesi sijaitsee?
Tampereella Kämmenniemi Aitolahti suunnalla nyt toistaiseksi kunnes saan Ruskossa hallin valmiiksi. Soittele maanantaina.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja äksä »

Rafo kirjoitti:Kävin hakemassa lisää tehoa Tampereelta vanhaan xf dieseliini. Kyllä siellä vanhakin nuortui, huomattavasti mukavampi ajella kun on enemmän vääntöä ja vaihtaakin sitten vähän aiemmin. Kesärengas kelejä odotellessa....
Täältäkin menossa xf ensi viikolla nuorennukseen ja kohta kesäpallot alle :P
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
äksä
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 23, 2016 8:45 pm

Re: Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja äksä »

No niin, ohjelmoitu egr pois ja tehoa hieman lisää. Selkeästi pirteämpi ajella moottoritienopeuksissa (ja muutenkin) 80-xxx vai mitä ne kesänopeusrajoitukset nyt sallivatkaan..
Hyödyllistä tietoa autosta tuli samalla muutenkin. Eipähän nyt tarvitse vaivata päätä sillä pirun egr:llä, vaikka olikin vielä toimiva.
XF 2,7D vm. 2008 aj.159tkm
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Noniin sitten niin.
Tänään tuli sitten käytettyä XJ 2,7D tuolla Tampereen Ruskossa pajalla ohjelmoitavana.
(Siis juurikin s1jviita nimimerkillä)

Palvelu ensinnäkin asiansa osaavan ja tuntevan oloista ja homma onnistui sovitusti kaikin puolin.
Hyvä ystäväni kävi samalla kertaa parin autonsa kanssa myöskin ja kovin tyytyväinen tuloksiin oli hän.
Sen puolesta ainakin itse voin varauksetta suositella.

Egr poistettiin toiminnasta ja tukittiin sekä samalla tietysti vääntöä ja tehoa jonkin verran lisättiin.

Vieläpä ei tietenkään kovin paljon kokemusta tuosta toimivuudesta ja kulutuslukemista ole, mutta perstuntuma heti alkuun on että selvästi piristyi vaikka ei kovin laiskan tuntuinen ollut mielestäni ennenkään.
Kiihdytysautoahan en halunnutkaan, vaan sujuvaliikkeisen aristokraatin ilman tulevia EGR ongelmia.

Tähän asti kilometrejä on tullut ostohetkestä 22.2.2017 alkaen 23202km ja polttoainetta kulunut 1815,67L elikkäs 7,83L/100km.
Pidän lukemia XJL versiolle jo melko maltillisina alunperinkin.

Auton omamassaa on kuitenkin 1733kg, leveyttä 1,9m ja pituutta 5,22m. Isohko henkilöauto siis.

Nyt on siis itse hankittu perusfakta aiheesta ja seuraavan 20000 km jälkeen tiedän jo tarkalleen miten kulutus on muuttunut aiempaan vai onko mitenkään.
En usko ajoprofiilini muuttuvan suuntaan tai toiseenkaan vaan uskon sen pysyvän samanlaisena kaupunki/maantie suhteessa.

Kun faktaa mahdollisesta muutoksesta kertyy, jaan tietoni kanssanne mielelläni.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
reduxi
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2015 3:25 pm

Re: Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja reduxi »

Tervehdys kissakansa!

Tuli jälleen hommattua Jaguar yhden Audi ja BMW harharetken jälkeen! Nyt pihasta löytyy 2017 XF 20d (180hv versio). Autolla ajettu 48tkm. Hieman joutuu kaasua käyttämään että maisema vaihtuu ja tehonlisäys/uudelleenmäppays olisi mielessä. Minkäläisiä kokemuksia kyseisen mallin lastutuksesta, ja mitä kaikkea kannattaa siinä samalla tehdä, EGR vissiin ainakin?

Kiitokset vastauksista!
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Tehonlisäyksestä

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Ota yhteyttä tuonne lisäätehoa.fi . Siellä on oikea Jaguar-osaaja joka kertoo mitä ja miksi kannattaa tehdä.
Itse olen ollut kovin tyytyväinen asiainhoitoon siellä.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Vastaa Viestiin