Moro
Nyt on muutaman kesän ollu 255/45 17 kumit alla ja aika nopiaa syö etukummiista sisäreunan ja kulumat on säädetty, sekä ainakin näin kevääsin vetelöö uris niin vit....sti. Onkos joku laittanu niille vakio(1996 XK revolver) vanteille kapiampaa kummia, takana ajattelin pitää ne 255 mutta etehen kapiammat ja tiedän että vierintäkehä pitääs olla aikalailla tarkalleen sama ettei ABS herjaa.
T: Rojalisti
kapiampaa kumia etehen
kapiampaa kumia etehen
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kapiampaa kumia etehen
Moi,X-05 kirjoitti:Moro
Nyt on muutaman kesän ollu 255/45 17 kumit alla ja aika nopiaa syö etukummiista sisäreunan ja kulumat on säädetty, sekä ainakin näin kevääsin vetelöö uris niin vit....sti. Onkos joku laittanu niille vakio(1996 XK revolver) vanteille kapiampaa kummia, takana ajattelin pitää ne 255 mutta etehen kapiammat ja tiedän että vierintäkehä pitääs olla aikalailla tarkalleen sama ettei ABS herjaa.
T: Rojalisti
Muistaakseni edessä oli 235/50/17. Tässä sivu, jossa voi laskea tuon eron renkaiden välillä https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.ph ... n-leveydet. Ylhäällä sivulla uuden ja vanhan renkaan erot ja alhaalla sivulta voi katsoa renkaiden sopimisen vanteen koon mukaan ja toisinpäin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: kapiampaa kumia etehen
Minulla on samoilla vanteilla jo toiset hankkimani renkaat, kaikki kokoa 245/50 R17. Epätasaista kulumaa ei ole ollut, mutta uraherkkyydestä on kokemuksia. Ensimmäiset taisivat olla Bridgestonen laaturenkaat, ne olivat napakat autobahnilla mutta Suomen uraisilla teillä vaativat kahdella kädellä ohjausta jatkuvasti. Seuraavaksi hankin tehtaan suosittelemat Pirellit, tarkasti juuri suositeltua mallia, mitä en nyt muista, P-zero jotain ehkä... Silloin muuttui ajaminen kerrasta rennoksi yhdellä kädellä ohjattavaksi
Noista oli tällä foorumilla jossain välissä keskustelua, renkaiden kulmikkuudesta ja muista ominaisuuksista.
edit, täällä: viewtopic.php?f=2&t=7150&p=39144#p39144
Jouko
Noista oli tällä foorumilla jossain välissä keskustelua, renkaiden kulmikkuudesta ja muista ominaisuuksista.
edit, täällä: viewtopic.php?f=2&t=7150&p=39144#p39144
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: kapiampaa kumia etehen
Joo, toi renkaan poikkileikkauksen profiili vaikuttaa aika paljon. Eli jos poikkileikkaus on ulkonurkista kulmikas, niin vetelee enemmän. Mikäli ulkonurkista pyöreämmät niin ei ole niin uraherkkä.
Re: kapiampaa kumia etehen
Ei tuo abs ihan pienenistä sekoa, mutta cruise saattaa temppuilla.
Omassa autossa ei ole cruisea eikä abs sekoa 245/35-19 275/35-19 rengastuksella. Eikä ole kovin uraherkkäkään.
Omassa autossa ei ole cruisea eikä abs sekoa 245/35-19 275/35-19 rengastuksella. Eikä ole kovin uraherkkäkään.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61