kapiampaa kumia etehen

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
X-05
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 5:21 pm
Paikkakunta: Nokia

kapiampaa kumia etehen

Viesti Kirjoittaja X-05 »

Moro

Nyt on muutaman kesän ollu 255/45 17 kumit alla ja aika nopiaa syö etukummiista sisäreunan ja kulumat on säädetty, sekä ainakin näin kevääsin vetelöö uris niin vit....sti. Onkos joku laittanu niille vakio(1996 XK revolver) vanteille kapiampaa kummia, takana ajattelin pitää ne 255 mutta etehen kapiammat ja tiedän että vierintäkehä pitääs olla aikalailla tarkalleen sama ettei ABS herjaa.

T: Rojalisti
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: kapiampaa kumia etehen

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

X-05 kirjoitti:Moro

Nyt on muutaman kesän ollu 255/45 17 kumit alla ja aika nopiaa syö etukummiista sisäreunan ja kulumat on säädetty, sekä ainakin näin kevääsin vetelöö uris niin vit....sti. Onkos joku laittanu niille vakio(1996 XK revolver) vanteille kapiampaa kummia, takana ajattelin pitää ne 255 mutta etehen kapiammat ja tiedän että vierintäkehä pitääs olla aikalailla tarkalleen sama ettei ABS herjaa.

T: Rojalisti
Moi,
Muistaakseni edessä oli 235/50/17. Tässä sivu, jossa voi laskea tuon eron renkaiden välillä https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.ph ... n-leveydet. Ylhäällä sivulla uuden ja vanhan renkaan erot ja alhaalla sivulta voi katsoa renkaiden sopimisen vanteen koon mukaan ja toisinpäin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: kapiampaa kumia etehen

Viesti Kirjoittaja JNi »

Minulla on samoilla vanteilla jo toiset hankkimani renkaat, kaikki kokoa 245/50 R17. Epätasaista kulumaa ei ole ollut, mutta uraherkkyydestä on kokemuksia. Ensimmäiset taisivat olla Bridgestonen laaturenkaat, ne olivat napakat autobahnilla mutta Suomen uraisilla teillä vaativat kahdella kädellä ohjausta jatkuvasti. Seuraavaksi hankin tehtaan suosittelemat Pirellit, tarkasti juuri suositeltua mallia, mitä en nyt muista, P-zero jotain ehkä... Silloin muuttui ajaminen kerrasta rennoksi yhdellä kädellä ohjattavaksi :-)

Noista oli tällä foorumilla jossain välissä keskustelua, renkaiden kulmikkuudesta ja muista ominaisuuksista.

edit, täällä: viewtopic.php?f=2&t=7150&p=39144#p39144

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
nupaha
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 2:11 pm

Re: kapiampaa kumia etehen

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Joo, toi renkaan poikkileikkauksen profiili vaikuttaa aika paljon. Eli jos poikkileikkaus on ulkonurkista kulmikas, niin vetelee enemmän. Mikäli ulkonurkista pyöreämmät niin ei ole niin uraherkkä.
Kuva
Kesäkissa XKR
galaxie61
Viestit: 340
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 3:02 am
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: kapiampaa kumia etehen

Viesti Kirjoittaja galaxie61 »

Ei tuo abs ihan pienenistä sekoa, mutta cruise saattaa temppuilla.
Omassa autossa ei ole cruisea eikä abs sekoa 245/35-19 275/35-19 rengastuksella. Eikä ole kovin uraherkkäkään.
xjr -99
galaxie -61
Vastaa Viestiin