Sivu 1/1

mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Ke Huhti 12, 2017 7:53 pm
Kirjoittaja jokke
No korjataan x-typeä...mukava katsastus mies antoi oikeen mukavan listan töitä..ihan pohjan ruostumisesta lähtien..hitsata pitää jarrut uusiksi ja takatukivarsi vaihtoon takapyörän laakeri niin ja hitto vie etuiskarit ja jouset....kyl menee pääsiäinen hauskasti..

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Ke Huhti 12, 2017 8:21 pm
Kirjoittaja kissaeläin
jokke kirjoitti:No korjataan x-typeä...mukava katsastus mies antoi oikeen mukavan listan töitä..ihan pohjan ruostumisesta lähtien..hitsata pitää jarrut uusiksi ja takatukivarsi vaihtoon takapyörän laakeri niin ja hitto vie etuiskarit ja jouset....kyl menee pääsiäinen hauskasti..
Itse ajattelin olla kylpylässä ja nautiskella palveluista :mrgreen:

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 7:49 pm
Kirjoittaja XJR-99
Jos edes yrittäisi saada seokset vihdoinkin kohdilleen.

Kuva

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 8:07 pm
Kirjoittaja galaxie61
Lyhyt viikko meni jaguarien ja yhden rollssin parissa. Pääsiäisenä en tee mitään mistä mainita viittisi.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 8:35 pm
Kirjoittaja Ode
Suunnataan mökille, onneksi hieman eri tunnelmissa kuin mitä ketjun aloittaja kertoili. Katsastutin S-Typen tänään ja tuomio oli, että "tämähän on kuin uutta autoa tutkisi". Eli ei tullut kotiläksyjä. Niitä tosin tehdään koko vuosi katsastusten välissä omaehtoisesti:)

Hyvää pääsiäistä kaikille.

O

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 9:12 pm
Kirjoittaja kissaeläin
Ode kirjoitti:Suunnataan mökille, onneksi hieman eri tunnelmissa kuin mitä ketjun aloittaja kertoili. Katsastutin S-Typen tänään ja tuomio oli, että "tämähän on kuin uutta autoa tutkisi". Eli ei tullut kotiläksyjä. Niitä tosin tehdään koko vuosi katsastusten välissä omaehtoisesti:)

Hyvää pääsiäistä kaikille.

O
Viime viikolla myös katsastuksessa ja huomautuksitta meni. Kyllä siihen sen verran on mennytkin kopeekoita jotta parempi mennäkkin...

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 9:15 pm
Kirjoittaja Jykkepoika
Kun ajokelit näyttää aikas surkeilta niin olkoot kissa vielä talviunillaan peiton alla.. Herkules käyntiin ja ensitalven klapeja pinoon :shock:

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 10:04 pm
Kirjoittaja Kopi
Yleensä olen ottanut Ms.Moneypitin liikenteeseen 15.4., mutta täällä on vielä täysi talvi, alkuviikosta tuli
10cm lunta lisää... Joten taidan käydä välilauantaina tallissa ottamassa kylmät tyypit ja muistelemassa
aiempia ajokausia...
Köpi

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: To Huhti 13, 2017 10:46 pm
Kirjoittaja mikki
Esittelen XK8:a kahdelle kiinnostuneelle.
Haen sen huomenna kartanon talvitallista juuri ostamaani hienoon lämpimään halliin Hkiin.

On viikko sitten ostettu semiklassikko MB500SL lohduksi. Mutta voihan näitä kivoja avoja olla kaksikin!
Oikein mukavaa pääsiäistä!
Kesägummit olleet jo alla 2 vkoa.
T. Michel

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 6:46 am
Kirjoittaja kissaeläin
mikki kirjoitti:Esittelen XK8:a kahdelle kiinnostuneelle.
Haen sen huomenna kartanon talvitallista juuri ostamaani hienoon lämpimään halliin Hkiin.

On viikko sitten ostettu semiklassikko MB500SL lohduksi. Mutta voihan näitä kivoja avoja olla kaksikin!
Oikein mukavaa pääsiäistä!
Kesägummit olleet jo alla 2 vkoa.
T. Michel
Meni motto rikki sitten kun X kirjainta ei löydy.MB500SL.. :lol:

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 8:07 am
Kirjoittaja Landshark
Veroilmoituksia :oops:

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 9:49 am
Kirjoittaja Sörsselssön
Vaan minäpä se jatkan edelleen kannentiivisteremontin valmistumista.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 10:00 am
Kirjoittaja XJR-99
Sörsselssön kirjoitti:Vaan minäpä se jatkan edelleen kannentiivisteremontin valmistumista.
Olisipa sulla ollut MY2001 eli valmistettu 9/2000 ja siitä etiäpäin niin ei tarvisi kansijumppaa tehdä. Tehdas kehtasi laittaa
kolme vuotta ahdettuun täysin vääräntyyppiset komposiittitiivisteet. MY2001 sitten MLS ja siihen käytännössä loppuivat kansipahvien
palamiset. Kallis erhe ollut omistajille.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 10:06 am
Kirjoittaja JMSC
Maalle täytynee mennä käymään.
X-katsastettu huomautuksitta, S huuttaa jarruremppaa ennen kuin viitsii viedä katsurille.
Notta voipi olla että täytyy hetki notkua auton "alla"kin.
Veroilmoituskin tuli eilen illalla taputeltua parin tunnin homma. :mrgreen:
Että hyvää pääsiäistä vaan kaikille.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 3:43 pm
Kirjoittaja Sörsselssön
XJR-99 kirjoitti:Olisipa sulla ollut MY2001 eli valmistettu 9/2000 ja siitä etiäpäin niin ei tarvisi kansijumppaa tehdä. Tehdas kehtasi laittaa kolme vuotta ahdettuun täysin vääräntyyppiset komposiittitiivisteet. MY2001 sitten MLS ja siihen käytännössä loppuivat kansipahvien palamiset. Kallis erhe ollut omistajille.
Tässä autossa on kolmas moottori ja se on viimeisintä versiota ja vuodelta 2009. Massatiivisteet oli tehtaalta lähtöisin tässäkin.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 7:25 pm
Kirjoittaja XJR-99
Sörsselssön kirjoitti:
XJR-99 kirjoitti:Olisipa sulla ollut MY2001 eli valmistettu 9/2000 ja siitä etiäpäin niin ei tarvisi kansijumppaa tehdä. Tehdas kehtasi laittaa kolme vuotta ahdettuun täysin vääräntyyppiset komposiittitiivisteet. MY2001 sitten MLS ja siihen käytännössä loppuivat kansipahvien palamiset. Kallis erhe ollut omistajille.
Tässä autossa on kolmas moottori ja se on viimeisintä versiota ja vuodelta 2009. Massatiivisteet oli tehtaalta lähtöisin tässäkin.
Lienee ollut jotain vanhaa varastoa. MLS tuli uusiin autoihin tosiaan MY2001 alkaen ellei tehtaan mottimanuaalissa ole virhettä. Samalla nikasil vaihtui valurautaputkiin, mutta nikasil-motteja on ollut vaihtokoneissa vielä pitkään senkin jälkeen miten on sattunut varastoon jäämään. 4.2 sitten kaikissa nuo MLS:t. ja valuputket.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 7:34 pm
Kirjoittaja Sörsselssön
Asiasta en mitään tiedä mutta mulle kerrottiin, että metallitiivisteet tulivat 4.2 moottoreihin.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 7:41 pm
Kirjoittaja XJR-99
Sörsselssön kirjoitti:Asiasta en mitään tiedä mutta mulle kerrottiin, että metallitiivisteet tulivat 4.2 moottoreihin.
Kuva

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 7:52 pm
Kirjoittaja Sörsselssön
Kuten sanoin, asiasta en mitään tiedä mutta näin mulle Kehä 3:n varrella kerrottiin ja massatiivisteet oli tässä 2009 moottorissa.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 8:13 pm
Kirjoittaja XJR-99
Pari kertaa aikoinaan orkkistiivarit räjäyttäneenä tuli siirryttyä 4.2 MLS:n. Silloin oli maailmanlaajuisesti epäselvää käykö AJ26:n kansien kanssa ja kävihän ne ja moni muukin laittanut sen jälkeen kun sopivuus todennettiin. Mitään muuta ei tulisi nelilitraisiin laittaa. Moraalitonta myydä 4.0 kannentiivistesettejä , jossa edelleen niitä komposiitteja. 4.0 ahdetut erityisen herkkiä pienellekin jäähdytysnesteen vajaukselle, joka aiheuttaa ylipainetta järjestelmään ja toki myös jos/kun ahtoja ajetaan ylös niin komposiiteilla ei tee mitään vaan suorastaan räjähtävät kappaleiksi. Etenkin jos vähääkään nakuttaa. Nimimerkillä liiankin paljon kokemusta. PS. pinnat peilikirkkaaksi kun noita metallisia käyttää.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2017 9:37 pm
Kirjoittaja henu
Uusin jarrut.
Kuva

Kuva

Vielä etuiskarit ja koiranluut eteen ni joutaa ottaa ajoon tälle kesää.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: La Huhti 15, 2017 10:27 am
Kirjoittaja JMSC
Sörsselssön kirjoitti: Tässä autossa on kolmas moottori ja se on viimeisintä versiota ja vuodelta 2009. Massatiivisteet oli tehtaalta lähtöisin tässäkin.
KOLMAS moottori, mitä ihmettä tuon auton kanssa on puuhailtu? Ajettu kunnes pysähtyy?

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: La Huhti 15, 2017 5:35 pm
Kirjoittaja Sörsselssön
Näät ei oo vikoja vaan ominaisuuksia. :mrgreen:

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: La Huhti 15, 2017 11:08 pm
Kirjoittaja Kopi
Sörsselssön kirjoitti:Näät ei oo vikoja vaan ominaisuuksia. :mrgreen:
British Leylandin omistusaikana oli suositus omistaa kaksi Jaggea, kun toinen on
kuitenkin korjaamolla :P
Köpi

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Su Huhti 16, 2017 11:45 am
Kirjoittaja XJR-99
Kopi kirjoitti:
Sörsselssön kirjoitti:Näät ei oo vikoja vaan ominaisuuksia. :mrgreen:
British Leylandin omistusaikana oli suositus omistaa kaksi Jaggea, kun toinen on
kuitenkin korjaamolla :P
Köpi
Tähän pitää aina varautua kun on kyse motorsportista.

Kuva

Kuva

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Su Huhti 16, 2017 12:17 pm
Kirjoittaja Sörsselssön
Mä alan hissukseen harkita siirtymistä vähemmän haasteellisiin merkkeihin.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Su Huhti 16, 2017 2:08 pm
Kirjoittaja hamalainen
Jaa mää vai?

Harrastan tänä pääsiäisenä flunssan sairastamista. Kyä tää tästä. X-type meni katsastuksesta kehujen kera (oikeesti) ja mää leijun viäläki ilmassa. Oli nätti ihminen, kekä katsoi eikä menny kauaa.... Nyt on jo kesäistä kuvioo alla (3 vuonna peräkkäin vaihtanut 9.4.). Toissapäivänä käväisin Helsingissä ja Keravalla hyvän sään aikana. Kyllä auto suorastaan nautti (minun lisäksi) kunnon motarinopeuksista. Näissä 80 yms.-nopeuksissa auto selvästi kärsii....

Että Pääsiäistä vaan kaikille täältä Kangasalta !

hoo

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Su Huhti 16, 2017 3:25 pm
Kirjoittaja äksä
Vaihdoin eilen erillissarjan pelkääjän puolelle. Samalla lätkin äänieristyslevyä oveen. Tänään viimeistelin homman pihalla ja totesin nakkien jäätyvän niin pahasti, että kuskin oven vuoro on ilmojen lämmettyä.

Äänenlaatu parani selvästi. Karmeat orkkiskajarit huh.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Su Huhti 16, 2017 6:56 pm
Kirjoittaja JMSC
Off topiccia mutta onko täällä muilla mennyt noista R mallin moottoreista muuta kuin kannentiivisteitä ja/kuinka yleistä noiden kannentiivisteiden pettäminen oikeasti on.

Itselläni kun on harkinnassa nimenomaan vanhempi 1996-2000 XJR tai X350.
Notta kannattaako nuo vanhemmat hylätä ajatuksena kokonaan?
Jonkinverranhan saa olla harrastettavaa, mutta ei nyt kiinnosta jatkuvasti jumpata jos noita koneita vaihdetaan kun wolkkarissa konsanaan. :roll:

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Su Huhti 16, 2017 7:36 pm
Kirjoittaja Jykkepoika
No mulla alkaa 10 ajokausi eikä tekniikka eikä muitakaan murheita ole juurikaan ollut. Eurooppaa ja rataa on kierretty hämmästyttävän luotettavasti perushuolloilla, toivottavasti näin jatkossakin.
Näin äkkiä muistellen ainoat ylimääräistä jumppaa vuosien varrella aiheuttaneet osat ovat olleet termari, ilmamassamittari ja 1kpl lambda anturi. Ei siis kannentiiviste, jakopää eikä nikasil ongelmia mun yksilössä, rullattu 113tkm

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Su Huhti 16, 2017 7:57 pm
Kirjoittaja XJR-99
Jykkepoika kirjoitti:No mulla alkaa 10 ajokausi eikä tekniikka eikä muitakaan murheita ole juurikaan ollut. Eurooppaa ja rataa on kierretty hämmästyttävän luotettavasti perushuolloilla, toivottavasti näin jatkossakin.
Näin äkkiä muistellen ainoat ylimääräistä jumppaa vuosien varrella aiheuttaneet osat ovat olleet termari, ilmamassamittari ja 1kpl lambda anturi. Ei siis kannentiiviste, jakopää eikä nikasil ongelmia mun yksilössä, rullattu 113tkm

Väännellään sitä kuuluisaa puukkoa omissa haavoissa. Heikot kohdat on käyty läpi kantapään kautta- aina opittu uutta ja menty yhä syvemmälle ja syvemmälle näiden sieluihin. Melkoiseen väsymykseen ja avoimeen lompsaan asti. Toki pintakaasulla olisi moni ärräpää vältetty. AJ26S ei ole aktiivista nakuestoa 3000rpm:sta ylös. Tämä ei ole yleisesti tiedossa eikä tehdas sitä kertonut kuin lauseella: "AJ27:ssa on nakutuksenestoa parannettu" Sain keskusteluyhteyden tehtaalla 30v softa- ja dynopuolella toimineeseen insinööriin ja hän kertoi tämän shokkidatan. Alla kuva, jollaista ei olisi jos tämä olisi ollut tiedossa muutama vuosi sitten.

Jotain heikkoja kohtia - en nyt jaksa niistä jakopäänosista tai vesipumpusta puhua kun ne on kaikkien tiedossa:

- kannentiivisteet MY98-00
- AJ26 ECU:n nakutunnistus puutteellinen
- AJ26/AJ27 perä täysin alimitoitettu ja väärin suunniteltu etenkin ahdettujen vääntölukemiin. Insinöörit vaativat vanhempaa 15HU perää ahdettuihin, mutta tehtaan johto sanoi, että vain yhdellä mennään. Tämän vahvistanut eräs toinen silloin insinööri. Lukkoperän puute myös
melko käsittämätön erhe
- nikasilin käyttö vaikka rikkistä bensaa oli tarjolla usealla markkinalla vielä 97-99. Nikasil myös herkkä jos motti ylikuumenee - ei helposti korjattavissa vaan käytännössä aina vaihtomotti tai vanhan putkitus.
- valumäntien käyttö ahdetuissa 4.0:ssa

4.2:ssa ei nikasil, naku, perä tai mäntäongelmia. Alakerran lakruja mennyt ( vakiot ihan skeidaa } ja sehän on täysrenppa hyvin helposti - samoin bensasuuttimien aiheuttamia männänsulamisia.

Kuva

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Su Huhti 16, 2017 8:15 pm
Kirjoittaja Jykkepoika
Joo, ettei jää väärää käsitystä niin mun radalla käynnit on aikas kesyjä tyyliin kerta kesässä ja vaikka itsestä voi tuntua että kovaa mennään niin aikas kesyä meno on..... euroopan reissut sisältää tietty vähän baana kokeiluja mutta ei sielläkään mahdottomia siivuja rajoitinta vasten ole menty.... Ja lukkoperä olis kyllä ehdoton näissä.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2017 11:14 am
Kirjoittaja jakuvaari
JMSC kirjoitti:Off topiccia mutta onko täällä muilla mennyt noista R mallin moottoreista muuta kuin kannentiivisteitä ja/kuinka yleistä noiden kannentiivisteiden pettäminen oikeasti on.

Itselläni kun on harkinnassa nimenomaan vanhempi 1996-2000 XJR tai X350.
Notta kannattaako nuo vanhemmat hylätä ajatuksena kokonaan?
Jonkinverranhan saa olla harrastettavaa, mutta ei nyt kiinnosta jatkuvasti jumpata jos noita koneita vaihdetaan kun wolkkarissa konsanaan. :roll:
Jos on pakko olla ahdettu, niin en osaa kantaa ottaa. Meillä on 11 vuotta ollut käytössä vapari 3.2L XJ8 (1. Suomeen maahantuotu) eikä siinä ole ollut koskaan mitään em. ongelmia, eikä ole edelleenkään, kehrää kuin kissa, puristukset ovat kuin uudessa autossa. Termarin torni ja normaaleita kulutusosia on toki vaihdettu, vaihteistoöljytkin alkuperäisellä öljyllä ammattikorjaamossa, mutta sekin vasta 13 vuoden ja 260tkm kohdalla ihan vaan "varmuuden vuoksi". Myynnissä alle seitsemällä tonnilla. Ei ole seissyt ulkona kuin joskus harvoin, nyttenkin on lämpimässä hallissa pressun alla lepäämässä. 8)

-Jakuvaari

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2017 12:48 pm
Kirjoittaja nd4spd
Jarrut piti purkaa ku alkoi rohisemaan. Ei ollutkaan kivi vaan käytöstä poistettu kulumisanturi :shock:

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2017 4:11 pm
Kirjoittaja JMSC
jakuvaari kirjoitti: Jos on pakko olla ahdettu, niin en osaa kantaa ottaa. Meillä on 11 vuotta ollut käytössä vapari 3.2L XJ8 (1. Suomeen maahantuotu) eikä siinä ole ollut koskaan mitään em. ongelmia, eikä ole edelleenkään, kehrää kuin kissa, puristukset ovat kuin uudessa autossa. Termarin torni ja normaaleita kulutusosia on toki vaihdettu, vaihteistoöljytkin alkuperäisellä öljyllä ammattikorjaamossa, mutta sekin vasta 13 vuoden ja 260tkm kohdalla ihan vaan "varmuuden vuoksi". Myynnissä alle seitsemällä tonnilla. Ei ole seissyt ulkona kuin joskus harvoin, nyttenkin on lämpimässä hallissa pressun alla lepäämässä. 8)

-Jakuvaari
Juu tuosta vanhemmasta mallista on hakusessa nimenomaan R malli,
tai uudemmasta alumiinikorisesta vapari mutta ehdottomasti V8. 8)

ps. enpäs saanut jarruremppaa ässään tehtyä pyhinä -> laiskotti.

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Ke Huhti 19, 2017 9:53 am
Kirjoittaja jakuvaari
JMSC kirjoitti:
jakuvaari kirjoitti:
Juu tuosta vanhemmasta mallista on hakusessa nimenomaan R malli,
tai uudemmasta alumiinikorisesta vapari mutta ehdottomasti V8. 8)

ps. enpäs saanut jarruremppaa ässään tehtyä pyhinä -> laiskotti.
Ok, jokaisella on oma logiikkansa ja mieltymykset. Meillä taas on juuri päinvastoin ja hyvin tyytyväisiä ollaan oltu. Nyt vaan ei enää juurikaan tarvita viiden hengen autoja ja niitä on muutenkin vähän liikaa. (Eli X350 4.2L XJR ja X308 3.2L Exec.)

Kaikki X308:than on aina V8:ja, vasta X350 oli tarjolla PGA Diesel V6 ja Ford-pohjainen V6, vai oliko V8:sta kanssa joku 3.5L?
3.2, 4.0 oli ne 1996-2003 ja sitten 4.2 ja myöhemmin myös 5.0 L V8. 3.2 oli aina vapari mutta noita muita oli tarjolla myös kompressorilla.

-Jakuvaari

Re: mitä teen pääsiäisenä.

Lähetetty: Ke Huhti 19, 2017 5:31 pm
Kirjoittaja JMSC
jakuvaari kirjoitti:Kaikki X308:than on aina V8:ja, vasta X350 oli tarjolla PGA Diesel V6 ja Ford-pohjainen V6, vai oliko V8:sta kanssa joku 3.5L?
3.2, 4.0 oli ne 1996-2003 ja sitten 4.2 ja myöhemmin myös 5.0 L V8. 3.2 oli aina vapari mutta noita muita oli tarjolla myös kompressorilla.

-Jakuvaari
Sillä kirjoitinkin että uudemmasta vapari, mutta V8 josta on tosiaan tarjolla 4.2 ja 3.5 noissa x350 malleissa (molemmat kelpaa).
Allekirjoittaneen kirjoitusasu ei aina ole ehkä selkeimmästä päästä, mutta koittakaa kestää.