Jaguar XJ40 vm.91 ei käynnisty eikä ohjaudu! Apuva?!

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Krister
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2017 4:24 pm

Jaguar XJ40 vm.91 ei käynnisty eikä ohjaudu! Apuva?!

Viesti Kirjoittaja Krister »

Iltaa arvon kamraasit!
Kesä tulee ja Kisu pitäisi saada kehräämään. Ja kulkemaan. Ja... Ja itse olen melkoinen keltanokka näissä hommissa.

Ihan alkuun pitäisi käyntiin saada. Ennenkuin edes itse olen alkanut arvailemaan, ajattelin kysyä täältä. Eli, ei käynnisty. :shock: viime syyskuussa ajoin kaupan pihaan, kävin kaupassa palttiarallaa viis min (ostin sikariaskin) ja palasin autolleni. Koko kesän normaalisti toiminut XJ40 4.0 vm.91 ei sanonutkaan mitään. Tai no startti sano. Muuten ei mitään. Ei yskäisyäkään. Sitten nolotti. Kaveri veti Ooppelilla kilometrin päähän kotia :oops:
Mikä tuli noin pian? Josko joku listaisi asiat jotka tsekkaan/uusin niin olisin kiitollinen!

Entäpä sitten kun haluaa kääntyä vaikkapa oikealle. Olen edellisessä risteyksessä kääntynyt vasemmalle. Noh, ensin täytyy reilu liikerata tehdä myötäpäivään, jolloin renkaat ei käänny vielä yhtään. Sitten vasta se varsinainen käännös voidaan suorittaa. Sama seuraavassa risteyksessä vasemmalle. Ensin rattia pyöritellään vastapäivään jonka jälkeen vasta voidaan kääntyä. Liikerata on semmoinen noin kello 10 ja 2 välinen. Melko suuri siis. Mitä nyt? :shock:

Auton perusominaosuudet siis hakusessa. Hyvä lähtökohta 8)
Goldust
Viestit: 114
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar XJ40 vm.91 ei käynnisty eikä ohjaudu! Apuva?!

Viesti Kirjoittaja Goldust »

Käynnistyvyyteen: Joko ei tule bensaa tai kipinää. Bensansaanti kannattaa tarkastaa, pumpun rele sekä itse pumppu. Nappaa konetilasta polttoaineputki irti ja starttaa, tuleeko soppaa? Omasta X300 kuoli bensapumppu juuri samalla tavalla kaupan pihaan, kävi hienosti parkkiin ajaessa mutta kauppareissun jälkeen mitään ei tapahtunut.

Kääntyvyyteen, raidetangon ja sen kiinnityksen tarkistaisin. Auto ylös ja kaveri kääntelemään rattia, mitä alla näkyy?
Vastaa Viestiin