Kattoverhoilu.

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
tepukka
Viestit: 133
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 10:57 pm

Kattoverhoilu.

Viesti Kirjoittaja tepukka »

Talven aikana oli Daimlerin kattokangas irronnut pieneltä alalta.Ei auttanut kuin irrottaa muoto-osa ja laittaa uusi kangas.Nyt on taas rauha sielulla ja ihan siisti katto.Ei tosin alkuperäinen kangas mutta kelpaa mulle kuin repsottava katto.Muotin saaminen ulos vaatii väkipakkoa ja muotti lommahtaa 2-3 paikasta,mutta on uudella kankaalla huomaamaton kun on paikoillaan.Sama käy paikoilleen laittaessa että muotti lommahtaa mutta paikoillaan ollessa ruttuja ei juuri huomaa.Jos haluaa voi kuten tein, että kattoluukun ja kattokonsolin välinen kapea kaistale uhkaa katketa,vahvistaa lasikuitumatolla ja hartsilla.Vielä halutessaan voisi muotin jo sisällä ollessa samoin vahvistaa lommahtaneet kohdat kuidulla.Ei tarpeen jos et ole ihan rutannut muottia ympäriinsä.Maksoi 177E plus oma työ.Seuraavan kerran jos museokatsastan auton.tilaan JagHeadlainersilta valmiin muotin alkuperäisellä kankaalla.Nytkin olisin tilannut mutta rahti maksaa melkein saman kuin muotti.Ja kuten sanoin olen tyytyvinen tähän ratkaisuun vuosiksi eteenpäin.
tepukka
Viestit: 133
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 10:57 pm

Re: Kattoverhoilu.

Viesti Kirjoittaja tepukka »

Nyt muutaman päivän jälkeen kaikki muottiin tulleet taitokset ovat täysin huomaamattomat.Tuo kattomuottipahvi käyttäytyy kuin mainoksen tyynyt
jotka palautuvat alkuperäiseen asentoon.Kun painaa kohtaa jossa taite oli niin siinä ei edes tunnu minkäänlaista periksiantamista.Kangas on plyyshiä joka koostuu pintamateriaalista, foamista, ja liimapinnalla laminointikangas.On kaunista ja vaimentaa ohjaamon melua.Nyt on hyvä aika korjata repsottava katto,koska kattopahvin on hyvä antaa kuivahtaa auringossa ennen kankaan laittoa.Ainakin mulla tuntui hieman kostealta puhdistuksen jälkeen. Kattoluukku on hieman harmaampi mutta ei juuri erota äkkiäkatsoen.Ajattelin sen päällystää Union Jack lipulla,jos vielä innostuisi puuhastelemaan.
rysis
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Joulu 16, 2015 7:20 pm

Re: Kattoverhoilu.

Viesti Kirjoittaja rysis »

Mitä kautta otit verhoilun ulos autostasi? Mulla on varaosa-autossa hyvä kattoverhoilu joka pitäisi siirtää käytössä olevaan autoon(XJ 6 Sovereign -85)

jussi
Goldust
Viestit: 114
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kattoverhoilu.

Viesti Kirjoittaja Goldust »

Oman X300 kattoverhoilun tein myös uusiksi. Kattopahvi tuli helpoiten ulos kuskin puolen takaovesta. Kuskin penkki niin eteen kuin menee ja selkänoja niin eteen pystyyn kuin liikkuu, apparin penkki taas niin selälleen kuin menee. Pahvia nätisti taittamalla n. b-pilarien kohdalta tulee hyvin ulos. Tuntuu hieman brutaalilta ja pahviin jää näkyviin taitokset, mutta uudella kankaalla paikalleen laitettuna taitokset häviävät taas näkyvistä lähestulkoon samantien.
tepukka
Viestit: 133
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 10:57 pm

Re: Kattoverhoilu.

Viesti Kirjoittaja tepukka »

Itse otin ulos matkustajanpuolen etuovesta.Keskikonsoli on tiellä ja voi auttaa jos ottaisi sen pois.En kuitenkaan itse ottanut sitä pois.Takaovi voi olla yhtä hyvä tai huono,miten vaan,joka tapauksessa pahvi taittuu kummassakin vaihtoehdossa.Nyt ajateltuna voisi kokeilla että pahvin taittaisi keskeltä kaksinkerroin poikkisuunnassa tietenkin.Reunathan on kuperat ja voi joutua leikkaamaan viillot keskikohtaan kummallekin puolelle jotta suoralla osalla taittuu nätisti kaksinkerroin.Viillot korjaa hartsilla ja kuidulla ehjäksi.Sinulla tosin on vanha kangas ja ehjä jo paikoillaa joten sitä ei kannata leikellä.mutta jos laittaa uuden kankaan, niin kun pahvi on saatu auton sisään, niin ennen pahvin kiinnittämistä kattoon voi kuidulla korjata viillot entiselleen.Tuli vaan tämä konsti mieleen kun tietää nyt tuon pahvin ominaisuuden.Rauhallisesti ja harkiten onnistuu varmasti.
Vastaa Viestiin