Daimler Double Six vm 1990
Daimler Double Six vm 1990
Moi
Ongelma paratiisissa ja vielä yhtäaikaa kahdessa vaunussa.
1. Daimler Double Six vm 1990
Ajoin lauantaina Kotkasta Porvooseen ja DDS pelasi upeasti. Porvoossa sama juttu mutta sitten kaupunkiajossa koneen käydessä suht lämpimänä loivassa ylämäessa meno hyytyi. No ajattelin että konetila oli sen verta kuuma, että bensat höyrystyy. Eikun valuttamalla tien sivuun ja konepelti auki ja odottamaan jäähtymistä.
Puolen tunnin jäähdyttelyn jäkeen yritys käynnistää - ei onnistu. Starttaa kyllä, mutta ei käynnisty. Odottelua edelleen. Kas hörähtää hetkeksi käyntiin oikein kauniisti, mutta kierrokset tippuu sitten alle 300rpm ja sammuu. Sama toistuu muutaman kerran ja sitten ei enää käynnisty ollenkaan. Startti kyllä jauhaa hyvin.
Hinurilla kotiin ja akku lataukseen yöksi. Seuraavana aamuna ei käynnisty. PA pumppu kyllä käynnistyy kun kääntää virrat päälle ja käy hetken (tosin ääni on jotenkin vaisu?).
Mikäs tossa nyt voi olla? Voisiko PA pumppu kuitenkin olla antautunut vaikka se tuntuis käyvän hetken?
PA - letkuja en ole vielä availlut.
2. Jaguar XJS Convertible V12 vm 1990
Hiukan nyt potuttaa, kun ei tuo toinenkaan harraste eli XJS:kään toimi kunnolla. Kuumana toimii mainiosti. Kylmänä käynnistyy, mutta ei kestä kaasua ei sitten yhtään ennekuin on saanut sen lirkuteltua hiukan lämpimämmäksi - ideoita tähän?
Vinkkejä otetaan vastaan!
Ongelma paratiisissa ja vielä yhtäaikaa kahdessa vaunussa.
1. Daimler Double Six vm 1990
Ajoin lauantaina Kotkasta Porvooseen ja DDS pelasi upeasti. Porvoossa sama juttu mutta sitten kaupunkiajossa koneen käydessä suht lämpimänä loivassa ylämäessa meno hyytyi. No ajattelin että konetila oli sen verta kuuma, että bensat höyrystyy. Eikun valuttamalla tien sivuun ja konepelti auki ja odottamaan jäähtymistä.
Puolen tunnin jäähdyttelyn jäkeen yritys käynnistää - ei onnistu. Starttaa kyllä, mutta ei käynnisty. Odottelua edelleen. Kas hörähtää hetkeksi käyntiin oikein kauniisti, mutta kierrokset tippuu sitten alle 300rpm ja sammuu. Sama toistuu muutaman kerran ja sitten ei enää käynnisty ollenkaan. Startti kyllä jauhaa hyvin.
Hinurilla kotiin ja akku lataukseen yöksi. Seuraavana aamuna ei käynnisty. PA pumppu kyllä käynnistyy kun kääntää virrat päälle ja käy hetken (tosin ääni on jotenkin vaisu?).
Mikäs tossa nyt voi olla? Voisiko PA pumppu kuitenkin olla antautunut vaikka se tuntuis käyvän hetken?
PA - letkuja en ole vielä availlut.
2. Jaguar XJS Convertible V12 vm 1990
Hiukan nyt potuttaa, kun ei tuo toinenkaan harraste eli XJS:kään toimi kunnolla. Kuumana toimii mainiosti. Kylmänä käynnistyy, mutta ei kestä kaasua ei sitten yhtään ennekuin on saanut sen lirkuteltua hiukan lämpimämmäksi - ideoita tähän?
Vinkkejä otetaan vastaan!
Topias13
-------------------------------------
Daimler Double Six, 1990
Jaguar XJS V12 Convertible, 1990
Jaguar XE 25d AWD Portfolio, 2017
-------------------------------------
Daimler Double Six, 1990
Jaguar XJS V12 Convertible, 1990
Jaguar XE 25d AWD Portfolio, 2017
Re: Daimler Double Six vm 1990
Hyvä että sulla on sentään kolmas Jagge joka kulkee!
1. Voihan syy olla muuallakin, mutta kyllä bensan saannista aloittaisin. Pumppu sökö tai
roska tukkeena jossain?
2. Tämmöistä Jag-loversista, kokeile:
I have an 85 v12 xjs it, it starts when cold first time,
wont idle and then wont start second time even if it hasnt
reached operating temp...
Any smoke?
Might be a coolant temp sensor (CTS) issue. The sensor is on top
of the LH thermostat housing, and the connector looks just like the
connectors on the injectors. Pull the connector off, bend up a paper
clip, and use it to short together the two terminals inside the
connector. Start the car up and see how it runs. It might be
difficult to start cold, because the paper clip makes it think it's
already fully warmed up. You might have to "pump" it quite a bit
when cold. But if you can keep it going until it gets warm and it
seems to run pretty well when warm, that confirms that you need a new
CTS.
Köpi
1. Voihan syy olla muuallakin, mutta kyllä bensan saannista aloittaisin. Pumppu sökö tai
roska tukkeena jossain?
2. Tämmöistä Jag-loversista, kokeile:
I have an 85 v12 xjs it, it starts when cold first time,
wont idle and then wont start second time even if it hasnt
reached operating temp...
Any smoke?
Might be a coolant temp sensor (CTS) issue. The sensor is on top
of the LH thermostat housing, and the connector looks just like the
connectors on the injectors. Pull the connector off, bend up a paper
clip, and use it to short together the two terminals inside the
connector. Start the car up and see how it runs. It might be
difficult to start cold, because the paper clip makes it think it's
already fully warmed up. You might have to "pump" it quite a bit
when cold. But if you can keep it going until it gets warm and it
seems to run pretty well when warm, that confirms that you need a new
CTS.
Köpi
Re: Daimler Double Six vm 1990
Moi - kiitos kannustuksesta
Joo XF kyllä kulkee - onneksi!
Tota Daimlerin PA pumppua epäilen kyllä itse, se jotenkin tuntuisi loogiselta. Täytyy poiketa ostamaan uusi, jos ymmärrän jopa Motonetista löytyy oikea: 28-1390 näyttäs olevan vastaava Bosch pumppu.
Pitääköhän tuo ilmata jotenkin vaihdon jälkeen??
XJS:n AAV ja CTS on jo vaihdettu - ei auttanut. Intake Air Temp Sensorin tilasin myös, saapunee lähipäivinä.
Joo XF kyllä kulkee - onneksi!
Tota Daimlerin PA pumppua epäilen kyllä itse, se jotenkin tuntuisi loogiselta. Täytyy poiketa ostamaan uusi, jos ymmärrän jopa Motonetista löytyy oikea: 28-1390 näyttäs olevan vastaava Bosch pumppu.
Pitääköhän tuo ilmata jotenkin vaihdon jälkeen??
XJS:n AAV ja CTS on jo vaihdettu - ei auttanut. Intake Air Temp Sensorin tilasin myös, saapunee lähipäivinä.
Topias13
-------------------------------------
Daimler Double Six, 1990
Jaguar XJS V12 Convertible, 1990
Jaguar XE 25d AWD Portfolio, 2017
-------------------------------------
Daimler Double Six, 1990
Jaguar XJS V12 Convertible, 1990
Jaguar XE 25d AWD Portfolio, 2017
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Daimler Double Six vm 1990
Onko nyt niin, että vääräleukojen vinoilu, että Jaggeja pitää olla vähintään kaksi jotta pääsee eteenpäin toisen ollessa aina korjaamolla, laajentunut jo kolmeen ?Kopi kirjoitti:Hyvä että sulla on sentään kolmas Jagge joka kulkee!
Köpi
Ps. Elkee pahastuko.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Daimler Double Six vm 1990
No nyt on uusi pumppu, joka kuulostaa huomattavasti terhakammalta. Motonetista, kyljessa bosch ja aivan samat koodit kuin vanhassa joka oli myös bosch, joskin Lucas tarralla, valepuvussa siis
Mutta ei käynnisty ei. Pyörittää hyvin, mutta ei edes lupaa.
Koetan saada korjaamoajan, mutta menee hinausautohomiksi, kun ei edes sen vertaa käynnisty että voisi nilkuttaa korjaamolle.
Hyviä tai edes kohtalaisia ideoita?
Mutta ei käynnisty ei. Pyörittää hyvin, mutta ei edes lupaa.
Koetan saada korjaamoajan, mutta menee hinausautohomiksi, kun ei edes sen vertaa käynnisty että voisi nilkuttaa korjaamolle.
Hyviä tai edes kohtalaisia ideoita?
Topias13
-------------------------------------
Daimler Double Six, 1990
Jaguar XJS V12 Convertible, 1990
Jaguar XE 25d AWD Portfolio, 2017
-------------------------------------
Daimler Double Six, 1990
Jaguar XJS V12 Convertible, 1990
Jaguar XE 25d AWD Portfolio, 2017
Re: Daimler Double Six vm 1990
Niin, tuskinpa edes osaajien kannattaa veikata mitään ennen kuin kerrot kastuuko tulpat ja tuleeko kipinää.
i
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su Heinä 16, 2017 6:56 am
Re: Daimler Double Six vm 1990
Tarkista onko sulakkeet hapettunu kuskin jalkatilassa tai muualla
Re: Daimler Double Six vm 1990
No selvishän se. Jag-Finn tiesi mitä tekee. Puola halki pohjasta! Sai vain ajottain heikkoa kipinää.
Kiitokset vinkeistä ja Jag-Finn:lle korjauksesta!
Kiitokset vinkeistä ja Jag-Finn:lle korjauksesta!
Topias13
-------------------------------------
Daimler Double Six, 1990
Jaguar XJS V12 Convertible, 1990
Jaguar XE 25d AWD Portfolio, 2017
-------------------------------------
Daimler Double Six, 1990
Jaguar XJS V12 Convertible, 1990
Jaguar XE 25d AWD Portfolio, 2017