Xtype 02

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
xtype30
Viestit: 3
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 12:09 pm

Xtype 02

Viesti Kirjoittaja xtype30 »

Hei. Onko kukaan pidelly xtypen laturia kädessään sillain fyysisesti että minkälaiset talkoot on ottaa se pöydälle tutkintaan.? Lataa kyllä yleismittarin mukaan ja kun ottaa viä maapiuhaa akulta irti niin aamulla akku tyhjillään. Akku uusittu ja kaikki muu yksinkertainen vianhaku suorittu. Voiko se samalla ladata ja tyhjätä akkua? Ois Tämäkin sitten nähty. Kiitos
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Xtype 02

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Kuulostaa kyllä hassulta.
Onkos se mittarin lukema nyt sitten jotain väliltä 13,6-14,4V?
Ja onko nyt kaikki johdot siellä laturissa kiinni?
Mittaappas akun navoista myöskin maapiuha irrallaan (ei tietenkään käynnissä), mitä näyttää. Ei olisi ensimmäinen akkukaan joka uutena on sökö.
Jos sulla on pihtiamppeerimittari, nin katso mitä lykkää akulle päin.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Xtype 02

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi,
Kannattaa googlettaa "jaguar x type battery drain" , tässä yksi hakutulos https://www.jaguarforums.com/forum/x-ty ... ype-85227/
Viimeksi muokannut kissaeläin, Ke Heinä 26, 2017 4:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
xtype30
Viestit: 3
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 12:09 pm

Re: Xtype 02

Viesti Kirjoittaja xtype30 »

[quote="KariTalvio"]Kuulostaa kyllä hassulta.
Onkos se mittarin lukema nyt sitten jotain väliltä 13,6-14,4V?
Ja onko nyt kaikki johdot siellä laturissa kiinni?
Mittaappas akun navoista myöskin maapiuha irrallaan (ei tietenkään käynnissä), mitä näyttää. Ei olisi ensimmäinen akkukaan joka uutena on sökö.
Jos sulla on pihtiamppeerimittari, nin katso mitä lykkää akulle päin.[/quote
Uusi akkukin testattu. yleismittari antoi juurikin lukemaa 14,2v. Toisellakin mittarilka testattu. Pitää viä toi pihtimittari juttu kokeilla. Tosiaan latinkivalo ei herjaa mutta kun ajelee pari tuntia ja sammuttaa auton ja koittaa käynnistää niin akku tyhjä. Laturiakin koitin kämmenellä eräs aamu että onko lämmin jos sieltä purkais mutta ei ja kappas akku tyhjä.
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Xtype 02

Viesti Kirjoittaja TexPat »

Onko akku rikki? Jommalla kummalla tavalla pääset siihen kiinni.

Testi 1

1) Ota akku irti autosta
2) Lataa se täyteen ja mittaa napajännite
3) Jätä yön yli pöydälle ja mittaa napajännite seuravana päivänä

Testi 2
1) Lainaa toinen, tunnetusti ehjä akku jostakin
2) Lataa se täyteen ja mittaa napajännite
3) Asenna Jaggeen
4) Jätä yön yli talliin ja mittaa napajännite seuraavana päivänä

Toisinaan uusikin akku voi olla rikki ja purkaa itse itsensä.
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Xtype 02

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Niin toi 14,2 akun napajännitteenä ei kerro akun kunnosta vaan siitä, että siä on lataus päällä.
Normaali napajännite olis siä 12,3-12,5V. Siis kun akusta toinen akunkenkä irti.
Toi 14,2V on vallan mainio latausjännite ja silloin kyllä laturi toimii.
Epäilen kyllä akussasi olevan vikaa, mikäli tyhjenee tosiaan maadoitusnapa irti ollenkin. Kyllä akun pitäisi useamman kuukauden pitää varauksensa.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Xtype 02

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Niin ja mikäli tuo latausjännite on yli 15V, se melko nopeasti kiehuttaa akun pilalle.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
xtype30
Viestit: 3
Liittynyt: Su Heinä 23, 2017 12:09 pm

Re: Xtype 02

Viesti Kirjoittaja xtype30 »

Noniiin. Tuli katseltua jagulaarin latinkia oikein lukeineiden kanssa niin lataa ja ei lataa. Onko millanen työmaa luvassa laturin irrotuksen osalta.? V6 3 ltr 4veto olis laite. Joka tapauksessa menee varmaan ryyppäämiseks.
Vastaa Viestiin