Mihin kytketään sytytyspuolen johtosarjassa lattaliittimet? 8-napainen johtosarja ( 7 kpl käytössä) jonka liitin löytyy laturin viereltä. Eli just se johtosarja joka kulkee kansien välistä, ja tuppaa yleensä tyyppivikaisesti kovenemaan niin että johdot katkeaa niitä kääntäessä/irroittaessa. Yksi menee puolalle ja yksi sytytysohjain yksiköllä( valk ja valk/must). Mutta mihin liitetään nämä loput 5 kpl lattaliittimiä? Käytössä ei ole kuin huonot kytkentäkuvat joista se ei selviä, ja ne on edellisen omistajan toimesta irroitettu. Sekä ne on purettu osittain sukastaan, joten niiden paikka ei selviä oikein edes sijainninkaan perusteella.
Jos jollain on tietoa tai paremmat kuvat käytössä, eli sellaiset joista selviää johtojen värien ja liittimien paikat, auttaisi kovasti kytkemisessä.
Linkkiliite uudistuotanto setistä: http://www.britishwiring.com/product-p/xj2313.htm
XJ12 ser 3 sytytysjohtosarjan kytkennöistä?
Re: XJ12 ser 3 sytytysjohtosarjan kytkennöistä?
Ei ole OPUS systeemi vm. 1987 Series 3 XJ12 Jaggessa. Siinä on "Lucas Constant Energy Ignition". Sen selostus löytyy mm. täältä:
http://www.jagweb.com/aj6eng/ignition.php
Korjaamokäsikirjan sähkökaaviossa on merkitty johtimien värit. Mahtaako vanhojen johtimien väreistä sitten saada tolkkua.
http://www.jagweb.com/aj6eng/ignition.php
Korjaamokäsikirjan sähkökaaviossa on merkitty johtimien värit. Mahtaako vanhojen johtimien väreistä sitten saada tolkkua.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: XJ12 ser 3 sytytysjohtosarjan kytkennöistä?
Virallisestihan tuo on double six vm 87, mutta eiköhän tuo ole käytännössä sama kuin xj12 johtojen osalta? En tiedä vaikuttaako se noiden johdotuksiin kuinka paljon, kun tuossa on katit?matsu kirjoitti:Ei ole OPUS systeemi vm. 1987 Series 3 XJ12 Jaggessa. Siinä on "Lucas Constant Energy Ignition". Sen selostus löytyy mm. täältä:
http://www.jagweb.com/aj6eng/ignition.php
Korjaamokäsikirjan sähkökaaviossa on merkitty johtimien värit. Mahtaako vanhojen johtimien väreistä sitten saada tolkkua.
Kyllähän niistä ongelmalapsista vielä värin saa katsottua. Nyt tässä tulikin se ongelma eteen kun pyöräytin sen johtosarjan kulkemaan oikeaa reittiään, niin johdot mureni nyt täysin. Entisen omistajan jäljiltä sitä sarjaa oli jo purettu sukastaan, ja oli koitettu jotenkin paikkailla sen eristeitä. Johtonipusta haarautuvat on lähtenyt vähän mistä sattuu sen korjausten jäliltä, joten hyvin hankala edes mittojen mukaan paikallistaa niille oikeaa osoitetta.
Ilmeisesti tuo johtosarja on nyt tehtävä uudestaan? Aika tyyris näyttää olevan tuo tarvikesarjakin. Alkuperäisessä johtosarjassa on ensimmäiset 20 cm ihan älyissään liittimen jälkeen, joten jatkan tinaten/sukittaen uusilla johdoilla siitä eteenpäin. 7 johtoa, eli ei mikään mahdoton työ, jos vaan löytyis toiselle päille oikeat osoitteet.
Tuossa on nyt vaan se ongelma että kun ei tiedä mikä on minkäkin lattaliittimen alkuperäinen paikka? Puolalle (valk) ja boksille (valk/sin) menevät on toki tiedossa.
Pitää käydä katsomassa jossain välissä kurkkaamassa niiden loppujen, 5 kpl paikkansa löytymättömien värit. Alkuperäisenä ne kulkee ilmakompuran alta ja jatkaa matkaansa ilmeisesti virranjakajan alta, jossa on myös muitakin johtosarjoja, sitten päätyen johonkin??? Luulisin? Ilmeisesti kaikki johdot liittyy jollain muotoa tai välikäsien kautta sytytysjärjestelmään, kun sarjaa myydään juuri sytytysjärjestelmän johtosarjana? En tiiä.
Pistän ne värit vaikka yv:nä tulemaan.
Nyt on ollut taas pitkästä aikaa hurmos tuon vekottimen rassaamisen kanssa, mutta näiden sähköpulmien kanssa sen hurmoksen saa nopeaan loppumaan.
Ja kiitokset taas Matsulle.
Muoks:
Kävinkin sitten saman tien katsomassa ne johtojen värit.
-Valk
-Valk/rusk
-Valk/sin
-Vihr/rusk
-Must/rusk
-Vihr (suora lattaliitin)
-Vihr (vino lattaliitin)