81vm5,3lruisku vanhus\osia korjailtu\vaiheltu!
Nyt jagge jo käy\mutta ilmeisesti saa liikaa bensaa(todella paljon)
Sytkäosat vaiheltu ja käynnistyy
tyhjäkäynnillä vaivalloisisti\jonkajälkeen kierrokset nousee!
kaasuttaessa kierrokset nousee tukkosesti!
Piha pakokaasuja täynnä!
Ilmeisesti suihkuttaa suoraa pyttyihin todella paljon!
Olisko kokemusta\vinkkejä olisko joku tunnistin anturi vai onko näinvanhas jotain ohjainta\joka antaa väärää tietoa?
5,3lv käy rikkaalla!
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am
Re: 5,3lv käy rikkaalla!
Kiitos vihjeestä\ilmanputsarit otan aluks pois vuosia ollu käyttämättä voi kaikki olla tukos\uudet tulpat aivan nokiset 5 minuutin kaasuttelunjälkeen ainakin!
Re: 5,3lv käy rikkaalla!
Tarkista onko moottorin imusarjasta (lähtee ehkä imusarjojen välillä lähellä tuliseinää kulkevasta putkesta keskeltä alaspäin) takakontissa sijaitsevaan ECU:uun menevä kumiletku ehjä ja kiinni molemmista päistä.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: 5,3lv käy rikkaalla!
Juu. Kannattaa tosiaan katsoa se eculle menevä letku. Sotkee seokset täysin jos se vuotaa = antaa täysin väärää tietoa eculle. Se ecun putki lähtee kumiletkuna konehuoneesta pari-kolmekymmentä senttiä, jonka jälkeen jatkaa matkaansa teräsputkena takakontille asti, ja muuttuu taas kumiletkuksi ecun päässä. Katoppas ensin silmällä että kumiletkut ei ole hankaantunut puhki mistään. Yksi otollinen paikka siihen hankaatumiseen on rintapellin kohdalla jossa on terävä peltisauma. Vaihdeaskin ja moottorinsauman kohdassa (käsijarruvaijerin vieressä). Sillä kohti pellissä pitäisi olla reunussuoja suojaamassa. Tarkasta myös takakontin puolelle menevä kumiletku. Teräsputki osaa myös ajan saatossa ruostua puhki, tai jokin sen kannake on ollut huonosti kiinni ja hangannut siihen teräsputkeen reiän? Itselläni piti vaihtaa ne kumiosat siitä putkistosta, mm. se reunanauha repsotti irti ja kumi oli kovettunut muutenkin aivan näkkileiväksi ja halkeillut tuolta moottorin päästä. Ecun kumiputki lähtee imusarjojen yhdysputkesta alaspäin, öljynpaineanturin vierestä siinä rintapellin edessä, keskeltä konetta. Semmoinen, noin 10 mm/6 mm. kumiletku.
Olisko tuon putkiston kunto helpoin tarkastaa ihan paineilmalla, siten että tukkii ecun pään kumiletkusta, ja antaa moottorin päästä kumiputkeen 1-2 bar ilmaa? Eihän siellä kummoinen alipaine ole, eli varmasti tuo 1-2 bar luulis riittävän sen tiiveyden tarkastukseen?
Olisko tuon putkiston kunto helpoin tarkastaa ihan paineilmalla, siten että tukkii ecun pään kumiletkusta, ja antaa moottorin päästä kumiputkeen 1-2 bar ilmaa? Eihän siellä kummoinen alipaine ole, eli varmasti tuo 1-2 bar luulis riittävän sen tiiveyden tarkastukseen?
Re: 5,3lv käy rikkaalla!
Muutaman kerran meikältä on jäänyt mainittu letku irti ECU:n päästä, kun ECU on olllut irti. Moottori lähtee käyntiin mutta jaksaa pyöriä juuri ja juuri. Oitis huomaa moottorin käyvän älyttömän rikkaalla.
Tuossa moottorissa ei ole ilmamassamittaria. Ruiskun ohjaus toimii pääosin imusarjan alipaineen mittaukseen perustuen.
Tuossa moottorissa ei ole ilmamassamittaria. Ruiskun ohjaus toimii pääosin imusarjan alipaineen mittaukseen perustuen.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: 5,3lv käy rikkaalla!
Kiitos ohjeista!
Nyt v12 käy\imusarjojen yhdysputkesta rintapellinlähellä ilmeisesti eculle menevä kumiletku vaikutti käyntiin\täytys vaan kattoo mihkä yläpuolella oleva ohkasempi letku vie menee!
Nyt v12 käy\imusarjojen yhdysputkesta rintapellinlähellä ilmeisesti eculle menevä kumiletku vaikutti käyntiin\täytys vaan kattoo mihkä yläpuolella oleva ohkasempi letku vie menee!
Re: 5,3lv käy rikkaalla!
Jos siinä on HE moottori, niin rintapellin kuvetta pitkin menee alipaineletku sähköjohtonippujen seassa ja vaaterissa semmoiselle n, 10 cm leveälle "alipaineentasaussäiliölle" joka sijaitsee vasemman etulokasuojan kupeella, vähän siellä piilossa. Joku semmoinen virka kuulemma on sillä säiliöllä?? Toinen pää siitä letkusta menee t-haaraan (suht lähellä akkua) josta erkanee lämmityslaite järjestelmään ja toinen haara takaiskuventtiilin jälkeen imusarjaan, siis siitä säiliöstä päin lukien.kotsi kirjoitti:Kiitos ohjeista!
Nyt v12 käy\imusarjojen yhdysputkesta rintapellinlähellä ilmeisesti eculle menevä kumiletku vaikutti käyntiin\täytys vaan kattoo mihkä yläpuolella oleva ohkasempi letku vie menee!
Ecun letku on kumminkin se paksumpi joka lähtee yhdysputkesta alaspäin, n 10-12 mm ulkohalkaisija.
Jos siinä on pre he, niin sitten ei ole tietoa onko samanlainen alipainejärjestelmä.