S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
roa
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2016 9:40 am

S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?

Viesti Kirjoittaja roa »

Alkoi kolahdella, kun oikea takapyörä osui terävään kuoppaan. Auton alle ja .. oikealla puolella kallistuksenvakaajan kiinnitys taka-apurunkoon irti. Kallistuksenvakaajatangossa näyttää olevan jokin kiinnitysläpyskä ja apurungossa vastaavassa kohdassa reikä.

Tarkoittaako tämä tarvetta vaihtaa koko apurunko vai onko jotain parempaa (=helpompaa ja halvempaa) keinoa hoitaa asia kuntoon?

Off topic: onko käytännön kokemusta, onko s-type 4.2 R bensankulutus oleellisesti enemmän kuin 3.0. Vai onko siinä matalammilla kierroksilla saatu kulutusta kuriin? Mökkimatkalla kevyellä jalalla keskikulutus ollut yleensä luokkaa 7 -7.5 L/100km
S-type R -05
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

roa kirjoitti:Alkoi kolahdella, kun oikea takapyörä osui terävään kuoppaan. Auton alle ja .. oikealla puolella kallistuksenvakaajan kiinnitys taka-apurunkoon irti. Kallistuksenvakaajatangossa näyttää olevan jokin kiinnitysläpyskä ja apurungossa vastaavassa kohdassa reikä.

Tarkoittaako tämä tarvetta vaihtaa koko apurunko vai onko jotain parempaa (=helpompaa ja halvempaa) keinoa hoitaa asia kuntoon?

Off topic: onko käytännön kokemusta, onko s-type 4.2 R bensankulutus oleellisesti enemmän kuin 3.0. Vai onko siinä matalammilla kierroksilla saatu kulutusta kuriin? Mökkimatkalla kevyellä jalalla keskikulutus ollut yleensä luokkaa 7 -7.5 L/100km
8.6l vie matka-ajossa omani noin 100kmh keskinopeudella. Kaupungissa sitten voi lähes tuplata jos yhtään kiihdyttelee rajummin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?

Viesti Kirjoittaja nestori »

roa kirjoitti:Alkoi kolahdella, kun oikea takapyörä osui terävään kuoppaan. Auton alle ja .. oikealla puolella kallistuksenvakaajan kiinnitys taka-apurunkoon irti. Kallistuksenvakaajatangossa näyttää olevan jokin kiinnitysläpyskä ja apurungossa vastaavassa kohdassa reikä.

Tarkoittaako tämä tarvetta vaihtaa koko apurunko vai onko jotain parempaa (=helpompaa ja halvempaa) keinoa hoitaa asia kuntoon?
Iso nippuside? Ei vaan, mitään asiasta tietämättä väittäisin, että mikäli apurunko on yhdestä kohtaa niin laho, että siitä irtoaa paloja, on se myös suurella todennäköisyydeltä jostain muualtakin laho -> vaihtoon koko apurunko. Ja jos miettii, että mitä kaikkea siinä apurungossa on kiinni, niin itseäni ainakin vähän jännittäisi ajella yhtään kuoppaisemmalla tiellä ja odotella jonkun muun paikan antavan sieltä periksi.
roa
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2016 9:40 am

Re: S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?

Viesti Kirjoittaja roa »

Joo vaihtaa se pitää. Missäköhän tuollaisen taka-apurungon vaihtotyön voisi teettää? Taitaa olla vaikeasti löydettävissä nuo rungot? Samalla ehkä kannattaa vaihtaa joitakin kuluvia osia: pyöränlaakerit, niveliä.
S-type R -05
roa
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2016 9:40 am

Re: S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?

Viesti Kirjoittaja roa »

Lähikormaamossa ehdotettiin taka-apurungon kallistuksenvakaajan kiinnityksen hitsausta apurunkoon kiinni, kun apurunko muuten tuntuu kovalta. Onko hitsauksesta kokemuksia ja.. onko se yleensä laillista?
S-type R -05
Vastaa Viestiin