Alkoi kolahdella, kun oikea takapyörä osui terävään kuoppaan. Auton alle ja .. oikealla puolella kallistuksenvakaajan kiinnitys taka-apurunkoon irti. Kallistuksenvakaajatangossa näyttää olevan jokin kiinnitysläpyskä ja apurungossa vastaavassa kohdassa reikä.
Tarkoittaako tämä tarvetta vaihtaa koko apurunko vai onko jotain parempaa (=helpompaa ja halvempaa) keinoa hoitaa asia kuntoon?
Off topic: onko käytännön kokemusta, onko s-type 4.2 R bensankulutus oleellisesti enemmän kuin 3.0. Vai onko siinä matalammilla kierroksilla saatu kulutusta kuriin? Mökkimatkalla kevyellä jalalla keskikulutus ollut yleensä luokkaa 7 -7.5 L/100km
S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?
S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?
S-type R -05
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?
8.6l vie matka-ajossa omani noin 100kmh keskinopeudella. Kaupungissa sitten voi lähes tuplata jos yhtään kiihdyttelee rajummin.roa kirjoitti:Alkoi kolahdella, kun oikea takapyörä osui terävään kuoppaan. Auton alle ja .. oikealla puolella kallistuksenvakaajan kiinnitys taka-apurunkoon irti. Kallistuksenvakaajatangossa näyttää olevan jokin kiinnitysläpyskä ja apurungossa vastaavassa kohdassa reikä.
Tarkoittaako tämä tarvetta vaihtaa koko apurunko vai onko jotain parempaa (=helpompaa ja halvempaa) keinoa hoitaa asia kuntoon?
Off topic: onko käytännön kokemusta, onko s-type 4.2 R bensankulutus oleellisesti enemmän kuin 3.0. Vai onko siinä matalammilla kierroksilla saatu kulutusta kuriin? Mökkimatkalla kevyellä jalalla keskikulutus ollut yleensä luokkaa 7 -7.5 L/100km
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?
Iso nippuside? Ei vaan, mitään asiasta tietämättä väittäisin, että mikäli apurunko on yhdestä kohtaa niin laho, että siitä irtoaa paloja, on se myös suurella todennäköisyydeltä jostain muualtakin laho -> vaihtoon koko apurunko. Ja jos miettii, että mitä kaikkea siinä apurungossa on kiinni, niin itseäni ainakin vähän jännittäisi ajella yhtään kuoppaisemmalla tiellä ja odotella jonkun muun paikan antavan sieltä periksi.roa kirjoitti:Alkoi kolahdella, kun oikea takapyörä osui terävään kuoppaan. Auton alle ja .. oikealla puolella kallistuksenvakaajan kiinnitys taka-apurunkoon irti. Kallistuksenvakaajatangossa näyttää olevan jokin kiinnitysläpyskä ja apurungossa vastaavassa kohdassa reikä.
Tarkoittaako tämä tarvetta vaihtaa koko apurunko vai onko jotain parempaa (=helpompaa ja halvempaa) keinoa hoitaa asia kuntoon?
Re: S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?
Joo vaihtaa se pitää. Missäköhän tuollaisen taka-apurungon vaihtotyön voisi teettää? Taitaa olla vaikeasti löydettävissä nuo rungot? Samalla ehkä kannattaa vaihtaa joitakin kuluvia osia: pyöränlaakerit, niveliä.
S-type R -05
Re: S-type -01 takakallistuksenvakaajan kiinnitys irti ?
Lähikormaamossa ehdotettiin taka-apurungon kallistuksenvakaajan kiinnityksen hitsausta apurunkoon kiinni, kun apurunko muuten tuntuu kovalta. Onko hitsauksesta kokemuksia ja.. onko se yleensä laillista?
S-type R -05