Automaatin TIIVISTE MITEN PAIKALLEEN??
Automaatin TIIVISTE MITEN PAIKALLEEN??
Pitää olla pienestä asiasta riesa: kuminen automaattilootan tiiviste XJ40 ei vaan pysy paikallaan. Voiko se olla jotain hiton vuosikertakumia, kuten esim. ovien ja luukkujen tiivisteissä tuppaa käymään, eli kumiosat jotenkin kutistuvat vanhetessaan ja mulle nyt on vaan lähetetty joku 90-luvun orggistiiviste, vai mikä hemmetti voi olla, kun ei tuo nyt itsestään paikallaankaan pysy, vaan joku reuna irvistää ja sitten se tiiviste luiskahtaa kokonaan paikaltaan. . Jotain paperitiivisteen liimamössöä laitoin vähän, ei se mitään pidä, pikaliimaa pikkuisen, ei sekään mitään pidä. Mikä on sopiva liima kumin ja pellin välille? Vinkkejä..? Ei tuolla auton alla ole tilaa samaan aikaan nostaa sitä öljypohjaa ja räplätä jollain ylimääräisillä käsillä tuon pirun tiivisteen kanssa. Aluksi irroittaessani jotenkin tykkäsin kumitiivisteestä vrt. jenkkilootien korkkitiivisteet, mutta en kyllä enää.
Re: Automaatin TIIVISTE MITEN PAIKALLEEN??
Kyllä tiivisteessä on jotakin vikaa. Kunnossa oleva tiiviste istuu nätisti paikoillee, eikä venkoile mihinkäänpäin. Tuota tiivistettä ei kannata tilata mistään kaukaa, koska niitä löytyy autotarvikeliikkeistä, joilla on oikeasti varastoa. ZF 4HP22 laatikkoa on ollut niin monessa BMW:ssä ja useassa Land Roverissa, Volvossa... Kysy kaupasta BMW E32 korimallin 700 sarjan tiivistettä, se sopii. Esim. MANNin laatikossa lukee BMW ja sopii ko. lootaan.
Tuohon väliin ei tarvitse tiivisteliimaa. Jos tuo vuotaa, niin öljypohja on väännetty mutkalle, sehän on vain peltiä ja ruuvit ovat niin vankat että niillä vääntää kopan kyllä kieroon.
Tuohon väliin ei tarvitse tiivisteliimaa. Jos tuo vuotaa, niin öljypohja on väännetty mutkalle, sehän on vain peltiä ja ruuvit ovat niin vankat että niillä vääntää kopan kyllä kieroon.
XJS 4.0 Coupe -93