Kallistuksenvaimentimen linkit ja puslat, vaihto. Etu.

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Kallistuksenvaimentimen linkit ja puslat, vaihto. Etu.

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Tulipa nuokin lopulta vaihdettua kun koko kesän kuunnellut kolinaa keulasta. Ensi viikolle varattu m.o.t. pisti vähän vipinää laiskanpulskeaan ukkoon ja vaihtelin pois aikanikuluksi, korjaamo niitä ei halunnut leiman yhteydessä vaihtaa kun olisi pitänyt ostaa osat heiltä. Tosin eipä se ukko tiskillä ollut niin huolissaan noista kun mainitsin kolinat enkä halua katsastuksen jäävän niistä kiinni. Meinas ettei tommosiin heti puututa, tiedä häntä.

Vaihtohan ei ole mikään kummoinen temppu, linkit vaihtuvat mutterit avaamalla... paitsi kun mutterin löysäämisen jälkeen se ei pyörikkään ruosteisessa kierteessä vaan pallo rupeaa pyörimään mukana. Menee katkaisuhommiksi, ja kun tarjolla olevassa paikassa ei ole rälläköinti suotavaa niin rautasahalla pikkuhiljaa. :roll:
Kumiholkit eivät ole pahoja, paitsi kuskinpuolella (RHD) pannan etummainen pultti on aika näkymättämissä heater valven alla. Parhaiten siihen pääsi käsiksi yläkautta, pitkällä jatkolla yltää nyhertämään. Asennuksessa joutui hetken näpertelemään käärmekädellä ja gynekologin sormilla että pultti solahti reikäänsä.

Lopputulos oli kuitenkin se mitä haettiin, kolinat keulasta hävisivät. Diagnoosi oli osunut oikeaan, kun kolinoiden laatu ja esiintyminen puolsi ko. osien vikaantumista.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
TexPat
Viestit: 520
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 5:25 pm

Re: Kallistuksenvaimentimen linkit ja puslat, vaihto. Etu.

Viesti Kirjoittaja TexPat »

AVRO kirjoitti: Menee katkaisuhommiksi, ja kun tarjolla olevassa paikassa ei ole rälläköinti suotavaa niin rautasahalla pikkuhiljaa. :roll:
Paikoissa joissa tulityö eli rälläköinti ei toimi niin puukkosaha pelastaa useasti. Pitkä ja joustava terä menee yllättävän pieniinkin koloihin.
AVRO kirjoitti: Lopputulos oli kuitenkin se mitä haettiin, kolinat keulasta hävisivät. Diagnoosi oli osunut oikeaan, kun kolinoiden laatu ja esiintyminen puolsi ko. osien vikaantumista.
Onnittelut onnistuneesta projektista!
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kallistuksenvaimentimen linkit ja puslat, vaihto. Etu.

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Puukkosaha olisi pop. Kotona sellainen onkin, tänne ei ole tullut hankittua kovin kummoista työkaluarsenaalia. Mieli kyllä tekisi mutta kahden kotikorjaamon ylläpito ei tunnu mielekkäältä. :roll:
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Vastaa Viestiin