Tulipa nuokin lopulta vaihdettua kun koko kesän kuunnellut kolinaa keulasta. Ensi viikolle varattu m.o.t. pisti vähän vipinää laiskanpulskeaan ukkoon ja vaihtelin pois aikanikuluksi, korjaamo niitä ei halunnut leiman yhteydessä vaihtaa kun olisi pitänyt ostaa osat heiltä. Tosin eipä se ukko tiskillä ollut niin huolissaan noista kun mainitsin kolinat enkä halua katsastuksen jäävän niistä kiinni. Meinas ettei tommosiin heti puututa, tiedä häntä.
Vaihtohan ei ole mikään kummoinen temppu, linkit vaihtuvat mutterit avaamalla... paitsi kun mutterin löysäämisen jälkeen se ei pyörikkään ruosteisessa kierteessä vaan pallo rupeaa pyörimään mukana. Menee katkaisuhommiksi, ja kun tarjolla olevassa paikassa ei ole rälläköinti suotavaa niin rautasahalla pikkuhiljaa.
Kumiholkit eivät ole pahoja, paitsi kuskinpuolella (RHD) pannan etummainen pultti on aika näkymättämissä heater valven alla. Parhaiten siihen pääsi käsiksi yläkautta, pitkällä jatkolla yltää nyhertämään. Asennuksessa joutui hetken näpertelemään käärmekädellä ja gynekologin sormilla että pultti solahti reikäänsä.
Lopputulos oli kuitenkin se mitä haettiin, kolinat keulasta hävisivät. Diagnoosi oli osunut oikeaan, kun kolinoiden laatu ja esiintyminen puolsi ko. osien vikaantumista.
Kallistuksenvaimentimen linkit ja puslat, vaihto. Etu.
Kallistuksenvaimentimen linkit ja puslat, vaihto. Etu.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Re: Kallistuksenvaimentimen linkit ja puslat, vaihto. Etu.
Paikoissa joissa tulityö eli rälläköinti ei toimi niin puukkosaha pelastaa useasti. Pitkä ja joustava terä menee yllättävän pieniinkin koloihin.AVRO kirjoitti: Menee katkaisuhommiksi, ja kun tarjolla olevassa paikassa ei ole rälläköinti suotavaa niin rautasahalla pikkuhiljaa.
Onnittelut onnistuneesta projektista!AVRO kirjoitti: Lopputulos oli kuitenkin se mitä haettiin, kolinat keulasta hävisivät. Diagnoosi oli osunut oikeaan, kun kolinoiden laatu ja esiintyminen puolsi ko. osien vikaantumista.
Re: Kallistuksenvaimentimen linkit ja puslat, vaihto. Etu.
Puukkosaha olisi pop. Kotona sellainen onkin, tänne ei ole tullut hankittua kovin kummoista työkaluarsenaalia. Mieli kyllä tekisi mutta kahden kotikorjaamon ylläpito ei tunnu mielekkäältä.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89