Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Näin siinä kävi, leimaministeri pompautti kuppaisten sillien ja etu alapallojen välyksien vuoksi. Kirosin jo mielessäni kun harras toive oli päästä vielä vuosi näiden kanssa, ite en löytänyt varsinaisia läpireikiä kun kallistuksenvaimentimen remontoinnin yhteydessä koputtelin helmat läpi. :|
Tämmöisten kanssa on äkkiä kuusessa rahallisesti mutta onneksi yksi kollega on innokas hitsaaja, ja ottikin hommasta kopin. Ostin jo Ebaysta uudet pellit, ja kunhan kuu vaihtuu niin homma käyntiin. Mun tehtävä on purkaa kaikki palava pois ja valmistella muutenkin sekä lopuksi maalata ja suojata.
Kustannuspaikan nuoriso-osasto tarjoutui omaehtoisesti maalaustöihin kun tuli asiasta puheltua, lienee joku palkinto kun kohtelen nuoria asiallisesti ja neuvon vit*uilematta työasioissa jotta saavat pohjaa ponnistaa myöhemmin mekaanikon lupakirjaa varten. Aikuisia miehiä mutta uransa alussa.

Ukko olis heti ruvennut töihin mutta autolle on vielä kuun vaihteessa tarvetta, ja leimakin vanhenee vasta 01 oct niin melkein laillisesti ehtii kärrätä vehkeen kustannuspaikan salapajaan.
Jotain projektikuvia esitteli niin näkyy kyllä peltityöt onnistuvan, oli hiljattain entisöinyt MEGA-kuppaisen MR2:n jonka oli saanut "ilmaiseksi" juuri mittavien ruostevaurioiden vuoksi. Tämä ukko on massasta poikkeava, ei ole uusien autojen loukussa vaan nikkaroi ja ajelee vanhemmalla kalustolla. Oli ehdottomasti sitä mieltä että kisu korjataan kun on niin siisti muuten.

Pitääpi laitella päivityksiä kun homma rupeaa etenemään. Siihen asti otetaan vastaan vertaistukea, tai saahan sitä sellaisia "mitäs läksit" kommentteja heitellä. :mrgreen: :mrgreen:
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja rado »

Ennemmin tai myöhemmin toi on jokaisella edessä.
S-typet ovat juuri sellaista vuosikertaa että alkaa olemaan yksi jos toinenkin kisuli kropanlaitossa.

Meillä ollut 2kpl S-rotusia kisuja ja toinen terve pohjastaan mutta sitten se siistimpi muuten ihan pehmeä helmoistaan (-02).

Hyvä että teet ne nyt kunnolla ja muistat kotelosuojata myös sisäpuolelta niin eiköhän tolla mennä taas 10v ilman tuon kohdan kropankreppausta.
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Plaah, tulikin mutkia matkaan. Kisu ensinnakin rupes kiukkuamaan, ja sit aiottu remppaliiteri tayttyi firman kamoista ainakin hetkeksi... piti tanaan aloitella valmistelu kun ajoaika loppui.
Muutenkin ahdisti kun yolla ajelin Glasgowsta kohti Ayr:ia, vahan ennen motaria syttyi DSC varoitusvalo - DSC fault ja ABS valo. Aha, no ei se mitn. Mutta motarille ei sitten halunnutkaan kiihtya normaalisti nyki ja rytki ilkiasti ja moottorin vikavalokin vilkkui hetken. Arvelin etta jos muutenkin jo puoliksi pilaantuneen vkonlopun jalkeen jattaa viela tielle niin se on loppu sit. Mun autot ei jata tielle, piste, se on valiton avioero.
Pintakaasulla ja nelosella jaksoi sit menna ihan ok ja paasin aikanaan kampillekkin. Aamulla ei sit mitn, pikkisen hytkahteli tyhjakaynnilla eli lienee joku pytty vahan laiskana. Tulppa tai puola, ehka.

Ehtiipa tuota tutkimaan kun silliremppakin nyt viivastyy, ja jos paja ei vapaudu viikon sisalla niin saattaapi olla etta kiituri ei taman vuoden puolella liiku mihinkaan kun tulossa on kaikenlaista off the homebase-kuviota tyonantajan puolelta. Rahapajalle vieminen on viimeinen vaihtoehto, ellei satu loytymaan joku edukas.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja rado »

^tekikö korjausputka liian hyvän tarjouksen ollakseen totta ja vetäytyy nyt vastustaan?
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

rado kirjoitti:^tekikö korjausputka liian hyvän tarjouksen ollakseen totta ja vetäytyy nyt vastustaan?
Eikun, kirjailin ehka vahan epaselvasti. Tama on tarkoitus tehda omin voimin kun kollega lupautui jeesimaan ja talla on tyokalut hitsaus/leikkaushommiin, tyo piti tehda kustannuspaikan ulkovarastossa joka on sellainen epavirallinen huoltopaja omille autoille.
Nyt vaan kavi niin etta sinne roudattiin firman romua, jotka tosin nyt saivat lahtopassit kun isompi pomo meinas etta ei tommosta shittia turhaan tayttamaan varastoa. (romumetallia jotka sailyvat ulkonakin, ja oli positiivisesti suhtautunut kun ilmaisin ongelmani auton korjauksen kanssa)

Eli nyt olis taas mahis saada prosessi aluille, tosin aikataulu tiukkeni tuntuvasti omien tyokuvioiden vuoksi kun tama viikko meni ihmetellessa.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Rappasin sill finisherit pois, ja kynnyksien ympäriltä mattoa/muoveja ylös sekä takapenkkikin pois. Helmat on tosiaankin puhki sieltä takaa muovien alta, ite en mennyt sinne ropeltamaan aiemmin mutta leimaministeri lienee venytellyt muoveja ja tunkenut nakkejansa sinne.
Sielläpä oli jo kerran paikattu, mutta on erittäin tod näk ratsupaikka... :evil: Pintakäsittely jäänyt "ferrex"-asteelle ilman mitn pintamaalia, muuten on harmaa hävinnyt, paitsi paikan ympäriltä ehjän pintamaalin pinnasta.

Ei jaksanut kylmässä ja tuulessa enempää, vkonloppuna mentävä tuskailemaan lisää jos ei hirveästi sada. Jos meinaa ens viikon pe mennessä päästä käyttämään leimalla niin kiiruusti on ruvettava urakoimaan, muuten menee aikataulu ns.v*turalleen. Perskules kun toi pajan tukkeutuminen sotki tilanteen pahasti.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja rado »

Ulkonako rassaat?
Kovia poikia..
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

rado kirjoitti:Ulkonako rassaat?
Kovia poikia..
Korjaustyötä ei tehdä ulkona, mutta auto ei vielä mahdu sisään niin piti näitä alustavia juttuja jo aloitella ulkona. Ei tässä NIIN kovia poikia enää olla... :mrgreen:
Yhdet helmat olen kotona rakennellut Ameriikan maasturiin pihalla, about juuri ennen lumien tuloa. Ei oikein jaksa sellaista enää, vaikkei täällä lunta taida tulla mutta kylmä on ja vettä sataa.

Jos ostamani työkalut saapuvat ma kuten on luvattu niin ehkä ti pääsis etupalloja vaihtelemaan. Täällä on vähän huonosti sellaisia Motonet-Biltema tyylisiä mekaanikon paratiiseja joten työkalut sun muut on kaikkein näppärintä, ja halvinta, tilata Ebaysta kotiovelle. Varsinkin kun ei ole autoa juuri nyt käytettävissä. Käppäilin juuri äskettäin tuohon ~10min matkan päähän "Varakiriin" tekemään kotelosuoja yms hankintoja jo valmiiksi... paitsi ettei niillä ollut hyllyssä kuin massaa.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Laitetaan välillä vähän asiaakin. Tallustelin kustannuspaikalle ja vakaa aikomus oli avata alasauma jotta vahinkojen laajuus selviäisi edes osittain maanantaiksi jolloin kollega uhkasi kärrätä laitteet ja vähän metripeltiäkin.

Onhan noi ihan romuna, outer sillit siis. Kuskinpuolella, eli täällä oikealla, tartti sentäs vähän pisteitä porailla ja näyttää talttaa mutta vasemmalla en tainnu porata kuin ihan pari hassua pistettä auki. Loppusauma lähti kun vähän isolla ruuvarilla tökki ja taivutteli. :oops:
Hyvää, inner sillit näyttävät aika hyviltä lukuunottamatta alasaumaa joka pitää siis vaihtaa kun hankala sitä outeria hitsata tyhjänpäälle.

Näyttäisi siis kohtuulliselta hommalta. Onni on että auto oli hyvin edullinen, jonkun nimeltämainitsemattoman autoilun kehitysmaan tasoon hinnoilteltu mätiäinen olisi ollut iso itku. Paikallisten merkkifoorumeilla on näkynyt myös todella rapeita yksilöitä joissa kuppa on noussut jo ns. reisiin. :shock:

https://forums.offipalsta.com/picture.p ... eid=207534
https://forums.offipalsta.com/picture.p ... eid=207535
https://forums.offipalsta.com/picture.p ... eid=207536
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Leikkelin tänään työpäivän jälkeen outer sillit pois. Noin takaoven puolivälistä taaksepäin on kotelon pohja ja sisäpuolella oleva väliseinäkin aika rapsakka. Takaosan levenevä vaakaosa on varsinkin oikealla puolella vähän ikävännäköinen mutta katotaan jos tähän saisi pohjan ja keskisauman rakenneltua johon sitten tulis outer sill. Jos haluaisi tehdä autosta ihan uuden niin pitäisi bensatankki ja kaikki tiputella kun onhan sitä punaa siellä tankin ja kotelon välissäkin, tosin puhki ei ole joten en lähde sille linjalle kun projekti kasvaa liikaa.

Etupään tuplapeltirakenne outer sillin takana tuntuu ehjältä, siellä kotelon sisällähän on about b-pilariin asti heti outer sillin sisäpuolella toinen seinämä.

Korjataan nyt mahdollisimman asiallisesti varsinaiset kynnyskotelot ja ajellaan sit mitä ajellaan. Ostin jo tankkiautollisen suojamömmöjä ja ruiskun niin josko se jokusen vuoden kestäisi ennenkuin puhkeaa jostain muualtakin. Tosiasiahan on että tämmöinen käytännössä massaton auto punoittaa sieltä täältä pohjastaan kun paikallinen suolauskulttuuri on tyyliin "enempi on parempi" ja melko mutkikkaiden rakenteiden korjailu ei onnistuisi ilman tekniikan suurimittaista purkamista --> sellainen ei ole oikein mitenkään järkevää.

Laittelen kuveja kun homma etenee. :P
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Tämä ei ole edistynyt peltitöiden osalta mihinkään mutta tuo mainittu käyntiongelma lienee nyt ratkottu. Hyvää oli se että vika oli pahentunut auton seistessä, tässä hiljattain kun palasin töihin niin menin käyttelemään autoa lämpöiseksi ja arvelin vähän ajella parkkisella niin joku pytty oli pois pelistä.
En sitten ajellut. Tilasin puolat, tulpat ja sen pikku letkumutkan sinne imarin takapään tienoille sekä imusarjan tiivisteet.
Osat tulivat nopeasti kotiovelle ja nynne on vaihdettu, paitsi että imusarjan tiivisteet olivat väärät. Onneksi vanhat oli kunnossa. Tilasin ne sellaiset jossa kolme reikää yhdessä muovirungossa kun autossa olikin sellaiset yksittäiset irtorinkulat.

Tulpat oli ihan pa*kat, varmaan koskaan vaihdettu. Puolista ei tiedä mutta tuli nyt nekin laiteltua niin ei tarvi sit heti itku silmässä aukoa uudestaan. Ilmaletkun pikkuinen kumimutka oli vielä ehjä mutta mutkasta pykinyt joten sekin sai nyt lähteä.
Näppärä hommahan tuo oli, on kyllä todellista laiskuutta jos niitä parilisen puolen tulppia ei jaksa silloin tällöin vaihdella.
Misfire hävisi ja kävin siinä työmaan aidatulla alueella vähän availemassa läppää niin hyvin kisu taas karjahteli.

Vielä kun oli ollut venttiilikoppien tiivisteet niin olisi ollut namukasta, mutta tehdään niille sitten joko kesällä jotain joskus tai kun pääsis katon alle.

Kiitos kollegan, sisustuskin on säilynyt täällä kosteassa ilmastossa pitkästä seisonnasta. Lastatiin autoon monta pahvilaatikollista kosteudenpoistoraepusseja, niitä kun jäi yhtymän projektista nurkkiin niin vanhoista autoista tykkäävä kollega meinas että ladataan nämä kisuun niin ei homehdu tai rupea haisemaan. Itseasiassa auto ei haissut yhtään millekkään kun sinne pitkästäaikaa menin.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Tämäkin projekti on soutanut eestaas, mutta nyt se menee tuohon lähistön pajaan laitettavaksi. Kävin kysymässä tarjouksen korjauksista+katsastus, ja kun numerot eivät olleet ihan valtaisia niin huomenna kärrätään kisu sinne. Ei tuo omatoimi näytä edistyvän yhtään mihinkään kun kukaan ei tiedä milloin romulaari tyhjennetään ja kollegan tilat tuntuvat olevan vähän kysymysmerkki myöskin + on aika kaukana.

Ei jaksa enää odotella, pikkisen ruvennut kyrsimään aamuisin 06:15 bussipysäkillä patsastelu kun paikalliset talvikelit on suorastaan ikäviä.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Kisu kuntoutui tänään pajalta tuore MOT-"leima" fileissä. Helmat hitsattu, etualapallot vaihdettu, ilm toisen laakerinkin olivat joutuneet eteen vaihtamaan kun oli ollu paikat vähän piukassa. En epäile, taannoinen omatoimi laakerinvaihtohan oli melkoisen työläs jumiintuneiden osien vuoksi.
Jokunen satapuntainen tohonkin nyt meni mutta pääasia että on taas kulkupeli persauksen alla. 8)
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

AVRO kirjoitti:Kisu kuntoutui tänään pajalta tuore MOT-"leima" fileissä. Helmat hitsattu, etualapallot vaihdettu, ilm toisen laakerinkin olivat joutuneet eteen vaihtamaan kun oli ollu paikat vähän piukassa. En epäile, taannoinen omatoimi laakerinvaihtohan oli melkoisen työläs jumiintuneiden osien vuoksi.
Jokunen satapuntainen tohonkin nyt meni mutta pääasia että on taas kulkupeli persauksen alla. 8)
Saako jostain eteen irrallisia laakereita jos tarkoitit pyörän napaa ?

Edit. Siis käsityshän on, että koko pyörännapa pitää uusia koska laakeri edessä on integroitu siihen. Taakse voi vaihtaa pelkän laakerin navasta. Siksi kysyn tarkennuksen, mitä laakeria korjaamo mahtaa tarkoittaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Tarkoitin juurikin etupyöränlaakeria, ja samalla koko napaa. Laakerin/navan olivat joutuneet vaihtamaan kun alapallo oli ollut niin pahasti jämähtänyt, ja sen irroitukseen tarvittava järeämpi kampe oli tarvinnut tilaa enempi --> napa pois, ja nekin näyttävät olevan ainakin näissä suolakylpyautoissa niin tiukassa ettei vaurioitumatta irtoa. :mrgreen:
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kynnyskoteloiden korjaus iski, S-Type

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

AVRO kirjoitti:Tarkoitin juurikin etupyöränlaakeria, ja samalla koko napaa. Laakerin/navan olivat joutuneet vaihtamaan kun alapallo oli ollut niin pahasti jämähtänyt, ja sen irroitukseen tarvittava järeämpi kampe oli tarvinnut tilaa enempi --> napa pois, ja nekin näyttävät olevan ainakin näissä suolakylpyautoissa niin tiukassa ettei vaurioitumatta irtoa. :mrgreen:
Juu, ei lähde yleensä irti kuin ns hamarahoidolla.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin