Moi.
Saan ilmoituksen "konepelti auki" ajoittain. Lukitsen auton ja varashälytin kykeytyy päälle. Hetken päästä alkavat sireenit soida ja valot vilkkua.
MIllainen anturi tarkkailee konepallin lukitusta ja missä sen on ja voikom sen kytkeä pois päältä? Olisin kovin kiitollinen tiedosta.
Terveisin
Ari Saari
tsaaria@gmail.com
x350 2004 Konepelti auki -varoitus
x350 2004 Konepelti auki -varoitus
Terveisin,
Ari Saari
x350 Super V8, 2004
Ex: x300 xj6, 1997
Ari Saari
x350 Super V8, 2004
Ex: x300 xj6, 1997
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am
Re: x350 2004 Konepelti auki -varoitus
No mulla oli sama ongelma X358 versiossa joka ilmeisesti on aivan sama mutta facelift.
Anturi on siinä vasemmanpuoleisen konepellin lukituksen juuressa. Maski irti nin pääsee käsiksi.
Vika voi olla lukitussalvan korkeussäädössäkin tai sitten anturissa.
Anturin voi vaihtaa tai jos haluat tilapäisen pikakorjauksen tehdä niin anturille menevät johdot poikki ja johdot yhdistävä esim jousiwagoliitin päähän. Silloin ei tietenkään myöskään toimi murtohälytin konepellin osalta.
Anturilla ei ollut ohmeihin (eli vastukseen) perustuvaa varojärjestelmää vaan suora kontakti tai ei, eli käytännössä rajakytkin.
Tuo konepellin lukitusvaijeri kulkee vasemman salvan kautta sille oikeanpuoleiselle salvalle, joten vaihtaessa täytyy purkaa vähän enemmän ja osaltaan vaatii varsin moneen suuntaan taittuvat ranteet ja sormet
Anturi on siinä vasemmanpuoleisen konepellin lukituksen juuressa. Maski irti nin pääsee käsiksi.
Vika voi olla lukitussalvan korkeussäädössäkin tai sitten anturissa.
Anturin voi vaihtaa tai jos haluat tilapäisen pikakorjauksen tehdä niin anturille menevät johdot poikki ja johdot yhdistävä esim jousiwagoliitin päähän. Silloin ei tietenkään myöskään toimi murtohälytin konepellin osalta.
Anturilla ei ollut ohmeihin (eli vastukseen) perustuvaa varojärjestelmää vaan suora kontakti tai ei, eli käytännössä rajakytkin.
Tuo konepellin lukitusvaijeri kulkee vasemman salvan kautta sille oikeanpuoleiselle salvalle, joten vaihtaessa täytyy purkaa vähän enemmän ja osaltaan vaatii varsin moneen suuntaan taittuvat ranteet ja sormet
XJ LWB X358 2,7D Model 2008