xj12 ei käynnisty

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
kotsi
Viestit: 34
Liittynyt: La Huhti 01, 2017 5:42 pm

xj12 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja kotsi »

93 vm xj12 taas sammu eikä käynnisty!
Viimeks vaihtu tulpat\pyörijä\kesän toimi!
Ny kun kävi huonosti eikä enään käynnistyny\kipinä hukku!
Vaihtu kampiakselin tunnistin-ei auttanu!
Voisko olla ny sitten vaiko virranjakajankansi vaiko ajoneatoko tollasta vois tehä!
Joku joka samanlaisenkanssa tapellut voisi laittaa s postiin mielipidettä missä ehkä vielä voisi olla vikaa!
Kotsi@luukku.com
trj
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 11, 2014 7:22 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Re: xj12 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja trj »

Omassa kipinän puuttuminen johtui ihan siitä että jakajankansi ja pyörijä oli eri valmistajan tuotteita. Keskihiili ei vastannut pyörijään. Niissä on näköjään vähän korkeuseroja.
Sopivasti eri valmistajan tuotteita sekoittaen niihin tuli n. 6 mm. väli, uusilla osilla. Hiilen jousen painuma on n. 4-5 mm.?
Mittaappas vähän niitä, ja kuuntele "narahtaako" keskijousi yhtään kun laitat kantta varovasti paikalleen. Ennenkuin alat sen enempää purkamaan, ja kovin paljoa uutta osaa vaihtamaan.
kotsi
Viestit: 34
Liittynyt: La Huhti 01, 2017 5:42 pm

Re: xj12 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja kotsi »

Kiitoksia tiedoista nyt taas käynnisty!
Peräluukun boxin liittinet puhistin!
Virtaavaimesta kun laitto virrat päälle\pois\kappas puolille rupesi tuleen virta!
Virtalukko vaiko ecu oli syypää?
trj
Viestit: 157
Liittynyt: Su Touko 11, 2014 7:22 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Re: xj12 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja trj »

Jos oot sahannut sitä käyntiin, eikä lähtenyt, niin alijännite lakkaa antamasta enää kipinää, vaikka startti pyörii vielä jotenkin. Syttyboksi tarvii enempi virtaa kuin mitä startti tarvii pyörittääkseen konetta. Jännitteen laskiessa, noin 12 voltin kohalla kipunat katoaa.
Katoppas vielä ne puolille tulevat lattaliittimet. Ne saattaa olla aivan pehmenneitä metalliosiltaan. Itseltäni piti uusia ne liittimet, kun murenivat täysin. Hapettuneita ja ruostuneita. Vähän niinkuin kaikki moottorin välittömässä läheisyydessä olevat liittimet. Ja eristeet kovettuu aivan näkkileiväksi. Murenevat pienestäkin kääntämisestä. Kuumuus, ruoste, aika, yms. tekevät tehtävänsä.
Vastaa Viestiin