Hei,
Viikko sitten tuli taloon uusi Jagge xf 2.0d MY17. Kaksi XF:ää ollut jo aikaisemmin (MY12 ja MY14)
Ja sitten tietäjille kysymys. Mainostavat kovasti Incontrol-systeemiä, jossa voit kännykällä hallita tiettyjä juttuja autossasi. Ei vaan anna ladata appsia (incontroll protect & remote), ei ios- eikä android-käyttöjärjestelmään. Ei kuulemma ole käytettävissä nämä appsit Suomessa. Mainostetaan ominaisuutta, mutta ei voi käyttää... Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan, ratkaisuja...Hyvää viikonloppua.
Kyösti
XF Incontrol
Re: XF Incontrol
Täälläkin vaihtui uudempaan, XF 3.0d X260. Yksiomisteinen Suomiauto, Dark Sapphire Blue/Loire Blue.
Olen yrittänyt saada selvyyttä tähän, "minun Jaguar inControl" systeemiin, mutta se ei taida edeleenkään toimia? Merkkiliikkeissäkään ei tunnu olevan
tietoa/halua tähän.
https://incontrol.jaguar.com/jaguar-por ... /dashboard
Tämä sivu kertoo..."tapahtui virhe yritä uudelleen"
Lieneeköhän karttapäivityksetkin tämän takana?
Olen yrittänyt saada selvyyttä tähän, "minun Jaguar inControl" systeemiin, mutta se ei taida edeleenkään toimia? Merkkiliikkeissäkään ei tunnu olevan
tietoa/halua tähän.
https://incontrol.jaguar.com/jaguar-por ... /dashboard
Tämä sivu kertoo..."tapahtui virhe yritä uudelleen"
Lieneeköhän karttapäivityksetkin tämän takana?
Jaguar XF 3.0D X260
Re: XF Incontrol
Teknisesti tuolle ei voi olla estettä, mutta taitaa olla kyseessä valmistajan tai maahantuojan tai yhteinen liiketoiminnallinen tms. päätös. Incontrol nimittäin toimii omassa XE:ssä ihan hyvin, mutta auto onkin lähtöisin Saksasta. TIlaukseen liittyvät asiat pitääkin hoitaa Saksan Jaguarin kanssa. Ainakin XE:ssä luulen että isompi harmi tulee siitä, että auton Incontrol verkkoyhteyden hoitava boxi toimii 3G-verkossa ja 3G-verkothan ajetaan lyhyehköllä aikataululla alas. Saas nähdä toimivatko etätoiminnot sitten enää 2G:n yli. Auton matkustamon wifi-jaolla ei varmasti tee enää mitään 3G-verkon hävittyä, mutta eipä sillä ole käyttöä ollut tähänkään saakka. Sen verran voin lohduttaa, että ei tuosta Incontrol-sovelluksesta paljon hyötyä ole. Kerran on ollut tarve avata auton ovet etänä. Muuten siitä näkee vaan missä auto on, paljonko on polttoainetta jäljellä, mikä on mittarilukema ja onko huolto tulossa. Matkat se myös loggaa, jos niitä jostain syystä haluaa ajopäiväkirjamaisesti seurata.
Ns. connected car on mielestäni vaikea konsepti, koska auto on pitkäikäinen tuote ja verkkopalvelut ja niihin liittyvät teknologiat ovat äärimmäisen lyhytikäisiä ja syklit vaan lyhenevät. Jaguar pienenä valmistajana ei varmasti pysty takaamaan riittävää ja riittävän pitkää taaksepäin yhteensopivuutta, kuten nyt käy 3G-verkkojen kanssa. Eihän esimerkiksi tuohon vm. 2016 XE:n naviinkaan enää ole karttapäivityksiä tulossa.
Ns. connected car on mielestäni vaikea konsepti, koska auto on pitkäikäinen tuote ja verkkopalvelut ja niihin liittyvät teknologiat ovat äärimmäisen lyhytikäisiä ja syklit vaan lyhenevät. Jaguar pienenä valmistajana ei varmasti pysty takaamaan riittävää ja riittävän pitkää taaksepäin yhteensopivuutta, kuten nyt käy 3G-verkkojen kanssa. Eihän esimerkiksi tuohon vm. 2016 XE:n naviinkaan enää ole karttapäivityksiä tulossa.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Re: XF Incontrol
Toimivat, ellei niitä ole tehty aivan päin sanonkomämitä. Jos toteutuksessa on käytetty järkeä, niin nuo datavirrat on sen verran maltillisia, että 2G performoi ihan siedettävästi. Viive voi vähän kasvaa, mutta tuskin sekään paljoa.
Disclaimer: aina on mahdollista, että järjestelmäsuunnittelijalla ja -toteuttajalla on ollut peukalo keskellä pakaraa systeemiä tehdessä.
Erittäin totta. Joskus antiikkisina aikoina autojen äänentoistoissa käytettiin vakiopalikoita ja vanhaankin autoon sai ensin CD-soititmen, sitten MD-soittimen, sitten erilaisia muistitikkuja MP3:lla ynnä muuta niinkun yksinkertaisesti kuin vaihtamalla radion, mutta nykyään nekin on integroitu epäpäivityskelpoiseksi.skissa05 kirjoitti: ↑Pe Joulu 15, 2023 9:05 am Ns. connected car on mielestäni vaikea konsepti, koska auto on pitkäikäinen tuote ja verkkopalvelut ja niihin liittyvät teknologiat ovat äärimmäisen lyhytikäisiä ja syklit vaan lyhenevät. Jaguar pienenä valmistajana ei varmasti pysty takaamaan riittävää ja riittävän pitkää taaksepäin yhteensopivuutta, kuten nyt käy 3G-verkkojen kanssa. Eihän esimerkiksi tuohon vm. 2016 XE:n naviinkaan enää ole karttapäivityksiä tulossa.
Tälläinen vanhan maailman tyyli myös tietoliikenneyhteysvälineissä, eli tuttavallisemmin auton modeemissa, olisi varsin hieno asia - sen kun vaihtaa modeemin, niin saa uutta teknologiaa käyttöön (tai vaikka maakohtaisia eroja). Tälläinen verkkosovitin voisi kätevästi olla autossa kiinni vakkapa ethernetillä, joka on kestänyt jo vuosikymmeniä varsin yhteensopivana ja pystyy taatusti riittävään tiedonsiirtoon.
Haaveita, haaveita...
Ferrari 348 TB '90 // TVR 350i DHC '86 // Triumph Daytona 955i '06 // Alfa Romeo 33 P4 '91 // Alfa Romeo 159 3.2 Q4 '06 & '08