Moro
Onkos joku korjannu kuskin penkin sähkööstä takasäätöä? Moottori surajaa ja tuntuu että rattahat hyppii yli, onko se minkälaanen homma korjata? Etusäätö toimii moitteetta.
T: Rojalisti
x-type 2005 kuskin penkin säätö ei toimi
x-type 2005 kuskin penkin säätö ei toimi
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Re: x-type 2005 kuskin penkin säätö ei toimi
Olen korjannut. Alkuperäiset hammasrattaat on muovia ja ne sieltä hajoaa. Tilasin ebaysta messinkiset. Illan homma, akselista missä hammasratas on, joutuu hiomaan boorit pois ja poraamaan reiän lukkotapille.
Jaguar X-type 3.0 A
Land Rover Discovery 2, td5 A
Land Rover Discovery 2, td5 A
Re: x-type 2005 kuskin penkin säätö ei toimi
Moro
Kiitti vinkistä, tilasin kans just eBaystä samaasen korjaussetin.
T: Rojalisti
Kiitti vinkistä, tilasin kans just eBaystä samaasen korjaussetin.
T: Rojalisti
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Re: x-type 2005 kuskin penkin säätö ei toimi
Nyt hajosi istuimen etureunan korkeudensäätö. Tämäkin on jonkinlainen tyyppivika ja korjattavia istuimia löytyy tulevaisuudessa varmasti tämänkin foorumin lukijoiden autoista niin laitoin tähän muutaman kuvan ja vähän ohjeita. jos vaikka olisi apua jollekin...
Etureunan pulttien avaus, 10mm kanta.
Takareunan pulttien suojan avaus, ristipääruuvi.
Takareunan pulttien avaus, 4kpl 10mm kannalla olevia pultteja.
Turvavyön suojapaneeli irtoaa nostamalla ylöspäin.
Sähköliittimet on koottu kaikki samaan pakettiin aukeaa 7mm avaimella. Joissakin ohjeissa kehoitetaan irrottamaan akunkengät ennen kuin airbagiin meneviä virtajohtoja räplätään. Minä en ole irrottanut akunkenkiä, riittää kun virrat on pois päältä. Sähköliittimien irrottamisen jälkeen on syytä odottaa 5-10 min ennen kuin alkaa heiluttelemaan ja kolistelemaan osaa missä airbag on kiinni.
Tyrvavyö alaosasta irti, 5mm torx.
Tämä paketti irti jakkarasta, taisi olla 4mm kuusiokoloruuvit 2kpl ja putkisokka.
Tässä vika.
Akselista pitää hioa boorit pois, varovasti ,että uusi hammasratas ei hölsky akselissa.
Uusi ratas paikallaan, sitten puhdistus ja...
Rasvaus ja sitten osat päinvastaisessa järjestyksessä takaisin ja taas saa tarakan mieluiseen asentoon...
Etureunan pulttien avaus, 10mm kanta.
Takareunan pulttien suojan avaus, ristipääruuvi.
Takareunan pulttien avaus, 4kpl 10mm kannalla olevia pultteja.
Turvavyön suojapaneeli irtoaa nostamalla ylöspäin.
Sähköliittimet on koottu kaikki samaan pakettiin aukeaa 7mm avaimella. Joissakin ohjeissa kehoitetaan irrottamaan akunkengät ennen kuin airbagiin meneviä virtajohtoja räplätään. Minä en ole irrottanut akunkenkiä, riittää kun virrat on pois päältä. Sähköliittimien irrottamisen jälkeen on syytä odottaa 5-10 min ennen kuin alkaa heiluttelemaan ja kolistelemaan osaa missä airbag on kiinni.
Tyrvavyö alaosasta irti, 5mm torx.
Tämä paketti irti jakkarasta, taisi olla 4mm kuusiokoloruuvit 2kpl ja putkisokka.
Tässä vika.
Akselista pitää hioa boorit pois, varovasti ,että uusi hammasratas ei hölsky akselissa.
Uusi ratas paikallaan, sitten puhdistus ja...
Rasvaus ja sitten osat päinvastaisessa järjestyksessä takaisin ja taas saa tarakan mieluiseen asentoon...
Jaguar X-type 3.0 A
Land Rover Discovery 2, td5 A
Land Rover Discovery 2, td5 A