Hei
Konetta kasataan!
Mikä on kiristys momentti 3.4 koneen kiertokangen pulteille?
Ei oon nyt tähän hätään kirjoja käytössä!
Histtoricjagge
JAguar MK2 kiertokangen pulttien momentti?
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 2:42 pm
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Kesä 09, 2013 5:24 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: JAguar MK2 kiertokangen pulttien momentti?
Hei Haynesin Owners Workshops Manualsin mukaan 37 lb f ft for connecting rod bolts.
TA
TA
entisiä:
Mk1 2.4 -56
Xj6 4.2 -77
S-type 3.0 -03
nykyinen:
Mk2 2.4 -60
Mk1 2.4 -56
Xj6 4.2 -77
S-type 3.0 -03
nykyinen:
Mk2 2.4 -60
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 2:42 pm
Re: JAguar MK2 kiertokangen pulttien momentti?
Hei
Kiitos tiedosta!
Eikö se ole 50 Nm?
Tuntuu alhaiselta,mutta varmaan ok.Sehän on kyllä varmistettu suolalla!
Historicjagge
Kiitos tiedosta!
Eikö se ole 50 Nm?
Tuntuu alhaiselta,mutta varmaan ok.Sehän on kyllä varmistettu suolalla!
Historicjagge
Re: JAguar MK2 kiertokangen pulttien momentti?
Terve,
Ethän laita vanhoja kruunumuttereita haarasokilla XK-koneeseen?
Tehdas kyllä käytti niitä 1935-1968 mutta XJ6:n osat ovat suoraan vaihtokelpoisia. Nykyiset haarasokat on vaikea kiristää oikein ja ne eivät ole tarpeeksi sitkeää terästä vaan yleensä murtuvat ajan saatossa (huom. Muiden kuin 2.4L ja 2.8L XK-koneiden iskunpituus on 106mm) ja palaset putoavat sitten öljysumppuun josta ne öljyn mukana voivat kulkeutua eteenpäin öljypumpun läpi. Edellisessä E-typessäni näin oli käynyt, mutta onneksi kaikki palaset olivat pysähtyneet öljynsuodattimeen (tai ykkös ja kuutospytyn kohdalla olivat sokan palaset vielä öljypohjassa) ja selvisin öljympumpun vaihdolla, tosin vaihdoin samalla alakerran laakerit kiertokankiin, kun kertan otin kaikki pultit irti ja korvasin uusilla pulteilla ja muttereilla. Niiden momentti oli muistaakseni n. 75-80Nm mutta paras aina tarkistaa kirjoista nuo tiedot.
Teen saman tempun jossain vaiheessa MKV:seen jossa näyttää myös olevan 3.4L XK:n 8:1-männät ja kiertarit.
-Jakuvaari
Ethän laita vanhoja kruunumuttereita haarasokilla XK-koneeseen?
Tehdas kyllä käytti niitä 1935-1968 mutta XJ6:n osat ovat suoraan vaihtokelpoisia. Nykyiset haarasokat on vaikea kiristää oikein ja ne eivät ole tarpeeksi sitkeää terästä vaan yleensä murtuvat ajan saatossa (huom. Muiden kuin 2.4L ja 2.8L XK-koneiden iskunpituus on 106mm) ja palaset putoavat sitten öljysumppuun josta ne öljyn mukana voivat kulkeutua eteenpäin öljypumpun läpi. Edellisessä E-typessäni näin oli käynyt, mutta onneksi kaikki palaset olivat pysähtyneet öljynsuodattimeen (tai ykkös ja kuutospytyn kohdalla olivat sokan palaset vielä öljypohjassa) ja selvisin öljympumpun vaihdolla, tosin vaihdoin samalla alakerran laakerit kiertokankiin, kun kertan otin kaikki pultit irti ja korvasin uusilla pulteilla ja muttereilla. Niiden momentti oli muistaakseni n. 75-80Nm mutta paras aina tarkistaa kirjoista nuo tiedot.
Teen saman tempun jossain vaiheessa MKV:seen jossa näyttää myös olevan 3.4L XK:n 8:1-männät ja kiertarit.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________