S-Type 2003

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
DarkWarder
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 26, 2014 8:44 pm

S-Type 2003

Viesti Kirjoittaja DarkWarder »

Nyt on ongelma, poika laitto akun lataukseen ja otti miinus kaapelin irti ja nyt ei takaluukku aukea vaikka avaimella yrittää, onko mitä keinoja saada luukku auki?
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: S-Type 2003

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Konepellin alta saa syötettyä sähköä sen verran. Pitää vaan löytää oikea kohta. Itsellä ei ole S typekokemusta, eli en pysty suoraan sanomaan näkemättä, mistä tarvii syöttää.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
DarkWarder
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 26, 2014 8:44 pm

Re: S-Type 2003

Viesti Kirjoittaja DarkWarder »

Ainut miten syötät sähköä jos akusta on miinus napa irti. Vai meinasitko että ottaa toisesta akusta virran siihen?
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S-Type 2003

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Onko oikea avain? Siis ei vihreäpäinen Valet, jolla ei pääse konttiin vaan musta.
Jos avain on oikea, niin CRC:tä tai lukkoöljyä avaimenreikään ja edestakaisin nitkutusta.
Anna vähän aikaa vaikuttaa ja toista kunnes aukeaa...
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S-Type 2003

Viesti Kirjoittaja JNi »

Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa, että on oikea avain takaluukun avaamiseen. Ns. valet key ei avaa hansikaslokeroa tai tavaratilaa, se on yleensä vihreä väriltään. Mustalla pitäisi aueta kaikki.

Nyt en muista, miten on S-Typen sähköjen kanssa, mutta kannattaa etsiä konepellin alta sähkörasian tai rasioiden kyljestä kohtaa, mihin akusta tuleva paksumpi kaapeli tulee. Siinä saattaa olla pulttiliitos kumisuojuksen alla. Toinen paikka on laturille/starttimoottorille tuleva akkukaapeli. Jos löytyy oikea, niin siihen akkulaturilta plussa, ja miinus kiinni sopivaan pulttiin.

Varovainen pitää olla, laittaa sähköä kiinni vain, jos on ihan varmasti oikea kaapeli. Ja siinäkin tilanteessa kannattaa aloittaa pienellä virralla ja teholla ja katsoa alkaako valoja välkkymään missään. Jos teho ei riitä lukkojen käyttämiseen, niin sitten vasta lisää virtaa.

Jos ei löydy ilmeistä paikkaa mihin sähköä voi syöttää, niin kytkentäkaaviosta voi selvittää minkä releen jalan kautta sähköä voi rajallisesti syöttää. Toista akkua ei kannata tökkäistä ainakaan ensimmäisenä siihen kiinni, akku pystyy syöttämään satoja ampeereita ja polttamaan monenlaista ihan varmasti.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S-Type 2003

Viesti Kirjoittaja JNi »

Kytkentäkaavioita ennen ja jälkeen faceliftin: http://www.jagrepair.com/JaguarSTypeEle ... Icodes.htm
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: S-Type 2003

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Niin Darkwarder, oletus oli, että se sun akkus on siellä kiin olevassa takaluukussa miinusnapa irrallaan. Siksi en erikseen maininnut, että toisesta akusta. Pidin sitä itsestään selvyytenä. Pahoittelut epäselvästä kirjoituksestani.
Joni ohjeiden mukaan tarkoitin.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Vastaa Viestiin