S-type 1999 tulppien vaihto

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
Miuku
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2017 10:49 pm

S-type 1999 tulppien vaihto

Viesti Kirjoittaja Miuku »

Eli tuli tommonen vanhempi vm 1999 kissa hommattua ton käyttöauton kaveriksi hommattua. Ongelmia on ku seissy monta vuotta ja ei käyny kaikilla pytyillä. Kyseessä siis 3.0 V6. Ostin uudet tulpat mutta hetken ihmeteltyäni ja foorumeita pengottuani totesin että imusarja täytyy irrottaa ennen ku saa tulpat irki. Tai näkihän sen jo päältä. Nyt vaan pohdin että mitä tiippareita mun täytyy hommata kun vaihtoehtoja näyttää olevan monta. No kone käy nyt ihan ok kun vein lämpimään talliin ja annoin kuivua vuorokauden. Jossain siis kosteutta liikaa. Mutta mielelläni vaihtaisin myös samoin tein noi tulpatkin kun joudun muutakin remppaa tohon tekemään ennenku ajoon kehtaa lähteä.
Avatar
Miuku
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2017 10:49 pm

Re: S-type 1999 tulppien vaihto

Viesti Kirjoittaja Miuku »

Itselleni vastaten. Tiivisteet tilattu Englannista ja heater control valve. Samalla kertaa vaihtaa sitten kaikki kun samaan hässäkkään liittyvät.
Avatar
matsu
Viestit: 657
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 11:11 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: S-type 1999 tulppien vaihto

Viesti Kirjoittaja matsu »

Muistaakseni noissa alkupään S-Type Jaguareissa on imusarjan alla huohotusjärjestelmään liittyvä putki tai letku tai liitos, mikä alkaa vuotamaan. Tuo imupuolen vuoto sitten ilmenee kohonneena tyhjäkäyntinä. Kannattaa vaihtaa se tai ne osat kun imusarja on irti.

Tarkempaa tietoa aiheesta löytyy ehkä täältä Kissankulmalta ja ainakin muualta netistä.
matsu

XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: S-type 1999 tulppien vaihto

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Näinhän se on. Silloin tarvitaan niiden kahden letkun pätkän lisäksi alaimusarjan tiivisteet.
i
Avatar
Miuku
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2017 10:49 pm

Re: S-type 1999 tulppien vaihto

Viesti Kirjoittaja Miuku »

Kyllä toi tyhjäkäynnilä käy ihan nätisti sen joku 800RPM mutta huolestuin ku polkas kaasua ni ei ottanu enempää ku 3000RPM. Lontoon foorumeilta sitten löyty tietoa että rajoittaa sen tohon 3000RPM ku on Park asennossa. Kunhan saan pyyhkijänkoneiston ja jarrutehostimen takasin paikalleen ni pitää kokokeillla että miten ottaa kierroksia ajossa.
Vastaa Viestiin