S-Type imuvuoto

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
DarkWarder
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 26, 2014 8:44 pm

S-Type imuvuoto

Viesti Kirjoittaja DarkWarder »

Eli millä voi tarkistaa onko imuvuotoja tai muuta, kun leimalla päästömittauksessa kieroksilla sai liikaa happea, millä voisi tutkia onko vuotoja?
Kyseessä vuoden 2003 3.0
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: S-Type imuvuoto

Viesti Kirjoittaja Ode »

DarkWarder kirjoitti:Eli millä voi tarkistaa onko imuvuotoja tai muuta, kun leimalla päästömittauksessa kieroksilla sai liikaa happea, millä voisi tutkia onko vuotoja?
Kyseessä vuoden 2003 3.0
Oliko tyhjäkäynnillä kaikki kunnossa? Yleensä imuvuoto ei kierroksilla niinkään häiritse kun läpän kautta tulee polkimen asennon mukaisesti reilusti ilmaa. Voisiko kuitenkin olla jokin muu pielessä? Voisiko vääriä lukuja antava ilmamäärämittari tai lambda sotkea seokset kierroksilla?

Korvakuulolla aloittaisin suhinoiden etsinnän. Jokin sopivasti palava aerosoli voi kierrosten nousemisen kautta paljastaa vuotopaikan myös, mutta se ei taida turvallisin keino olla.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
DarkWarder
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 26, 2014 8:44 pm

Re: S-Type imuvuoto

Viesti Kirjoittaja DarkWarder »

Tyhjäkäynnillä kaikki ok, Lambda vikaaollut apumiehen puoleinen ylempi lambda ostettu jo 5 anturia ja viimeisin on alkuperäis numerolla ostettu ja hiukan kauemmin kestää ennen kun moottorin valo alkaa palamaan.
alkoi palamaan kun vaihdettiin kaikki P lambdat mutta toi apparinpuoleinen ylempi anturi alko sen jälkeen palamaan, vikakoodi oli P1647 ja sama vikakoodi edelleenkin, jaggen äijä sano että boksissa tai johdoissa ei vikaa ainoastaan lambdassa vika että pitää ostaa se alkuperäis numerolla oleva lambda ja se on nyt ostettu mutta siltikin valo alkaa palamaan.
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: S-Type imuvuoto

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Jarrujenpuhdistusspray/bräkleen on ok kamaa imuvuotojen metsästykseen. On toki palavaa kamaa mutta kun järjen kanssa suhauttelee niin on kohtuu turvallista, mitään starttipilotteja ei lähellekkään.

Onko pakoputki varmasti tiivis? Vuotava putki nostaa happiarvoja vaikkei tuhise vielä.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
DarkWarder
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 26, 2014 8:44 pm

Re: S-Type imuvuoto

Viesti Kirjoittaja DarkWarder »

Pakoputki on kunnossa, siellä ei vuotoja ja melko uusi putki vielä. Tota lambda hommaa moni ihmetellyt kun moottorin valo alkaa palamaan aina vaan.
Olisko syy sitten tuossa liian hapen saamisessa sitten, onko tietoa mihin toi lambdan johto menee tuolla konehuopneessa tai johonkin boksiin se menee mutta missä se boksi sijaitsee niin vois tarkistaa että siellä on kaikki kunnossa?
AVRO
Viestit: 209
Liittynyt: Pe Touko 26, 2017 12:36 am
Paikkakunta: Mäntsälä / Ayr, Prestwick

Re: S-Type imuvuoto

Viesti Kirjoittaja AVRO »

Onko mahdollista olla sytkäpuolella vian? Tarkoitan että onko sitä puolta tutkittu kun joku pytty voi syttyä huonosti ja sekin nostaa happiarvoa, tosin HC:n pitäis nousta silloin kans. Lambdakaan ei välttämättä tykkää jos putkessa menee kovasti palamatonta tai palaa vasta putkessa.

Voihan siellä olla sähköissäkin vikaa kuten tuossa jo uumoiletkin, valitettavasti ulkomuistista en osaa neuvoa johtosarjoissa kun kisut eivät ole ns. läpituttuja. :oops:
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Vastaa Viestiin