X308

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
JaguarXJ
Viestit: 33
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 1:00 pm

X308

ViestiKirjoittaja JaguarXJ » Ke Joulu 06, 2017 3:06 pm

Hei,

Koitin tähän kysymykseen löytää aiemmista viestiketjuista vastausta, mutta ei ottanut silmään:

Erään pajan mekaanikko totesi tuossa X308 - mallin tyyppiviasta, että "ketjuohjain ongelma on vain alkupään autojen, eli -98 ja 99-mallien murhe, uudemmissa 2000-2003 - malleissa on jo materiaali vaihdettu kestävämpään"

Mitenkähän tuon asian kanssa lienee, onko vuosimallista kiinni, kuinka paljon asiasta on syytä huolestua - etenkin, jos varmaa tietoa mahdollisesta remontista ei syystä tai toisesta ole.

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Avatar
kissaeläin
Viestit: 4837
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308

ViestiKirjoittaja kissaeläin » Ke Joulu 06, 2017 5:00 pm

Moi,
Keskustelua aiheesta http://www.jagclub.net/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=4017&hilit=jakopää

Vaikka otsikossa S type niin käy myös XJR keskusteluun.

Suoraan ei käy vuosimallivertailu koska koneen valmistuspäivästä kiinni. Vuodesta 2002 taisi kaikki olla jo uudemmalla jakopäällä. Tosin jakopään hilut tainneet päivittyä vielä varaosasarjoihin muutaman kerran lisää.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-

Avatar
jakuvaari
Viestit: 2013
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308

ViestiKirjoittaja jakuvaari » To Joulu 07, 2017 11:01 am

Terve,

Turha siitä on hirveästi huolestua, ongelmaton jakopää ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä. Jos haluaa varmistua yläketjujen kiristimistä voi samalla vaihtaa ne nokkakoppien tiivisteet, varsinkin tulpankaivojen kohdalta ne usein alkavat vanhuuttaan vuotaa öljyä. Ei siihen hommaan tarvitse kuin vähän aikaa, hyvät työkalut ja imusarjan ja nokkakoppien uudet tiivisteet. Periaatteessa ei imusarjan tiivistettäkään ole irroituksen takia pakko vaihtaa, mutta jos se on 10+ vuotta vanha, niin olisi kyllä hyvä laittaa tilalle uusi.

Meillä oli 10/1997 Suomessa uutena käyttöönotettu X308 yli 11 vuotta, 204tkm -> 308tkm eikä mitään huolta jakopään kanssa. Sähköviat ja ruoste ovat ne todelliset ongelmat, niitä pitää hoitaa ennakoivasti.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____52.500km__________39.500km___________7.150km____________104.000km_______________67.000km_________


Palaa sivulle “Tekniikka”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa