Vikakoodi P1549

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Gentlemanni
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Syys 15, 2017 11:03 pm

Vikakoodi P1549

Viesti Kirjoittaja Gentlemanni »

Moi,

Moottorinvikavalo palaa. Vikakoodinlukija antoi seuraavaan koodin.
P1549 Intake manifold air control solenoid 1 (upper flap)- circuit malfunction.
Mistä lähden etsimään vikaa? Auto S-type bensa kones 2,5l
Gentlemanni
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Syys 15, 2017 11:03 pm

Re: Vikakoodi P1549

Viesti Kirjoittaja Gentlemanni »

Googletin tuolta ihan kokeilemisen arvoisen jutun.
https://www.justanswer.com/jaguar/5o1q2 ... p1549.html
DarkWarder
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 26, 2014 8:44 pm

Re: Vikakoodi P1549

Viesti Kirjoittaja DarkWarder »

Mulla sama vika koodi, teksti on seuraava, Variable induction system, 1 low/hight input.
imusarjan päässä olevat mustat potikat minne tulee 3 liitintä ja keskimmäiseen missa 2 johtoa, johdot oli poikki,
Lsaitoin paksummasta johdosta liittimiin asti tinasin ja kutistesukkaa päälle, tämän jälkeen sain kyseisen vikakoodin.
Johtuuko vika koodi siitä että laitoin paksummasta johdosta eli pitäiskö olla samanpaksuista johtoa vai mikä tekee tuon vika koodin jos ei johdot.
Eli mistä lähden vikaa paikantamaan?
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vikakoodi P1549

Viesti Kirjoittaja Kopi »

DarkWarder kirjoitti:Mulla sama vika koodi, teksti on seuraava, Variable induction system, 1 low/hight input.
imusarjan päässä olevat mustat potikat minne tulee 3 liitintä ja keskimmäiseen missa 2 johtoa, johdot oli poikki,
Lsaitoin paksummasta johdosta liittimiin asti tinasin ja kutistesukkaa päälle, tämän jälkeen sain kyseisen vikakoodin.
Johtuuko vika koodi siitä että laitoin paksummasta johdosta eli pitäiskö olla samanpaksuista johtoa vai mikä tekee tuon vika koodin jos ei johdot.
Eli mistä lähden vikaa paikantamaan?
No ihan ensimmäisenä en syyttäisi liian paksuja johtoja, kyllä se sähkö kulkee paksummassakin, jopa paremmin. Mutta syntyikös niitä tinatessa tinasiltoja tai muita oikkareita? Siis ennen korjausta ei ollut vikakoodia? (If it ain't broke, don't fix it...) Ja vasta korjauksen jälkeen tuli? Nollasitko koodin ja tuli silti uudestaan? Jos ei johtojen korjauksesta löydy vikaa, niin sitten ne on itse potikat hajonneet, sattuuhan sitä.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
DarkWarder
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 26, 2014 8:44 pm

Re: Vikakoodi P1549

Viesti Kirjoittaja DarkWarder »

ei syntynyt mitään siltoja, ja toi virhe koodi tuli vasta johtojen laiton jälkeen.
kaikki nollattu ja silti tuli sama virhe koodi, potikoista en löytänyt mitään vikaa.
DarkWarder
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 26, 2014 8:44 pm

Re: Vikakoodi P1549

Viesti Kirjoittaja DarkWarder »

Millä nimellä noi imusarjassa olevat mustat boksit kulkee netissä, eli ne joihin tulee ne johdot kiinni?
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vikakoodi P1549

Viesti Kirjoittaja Kopi »

DarkWarder kirjoitti:Millä nimellä noi imusarjassa olevat mustat boksit kulkee netissä, eli ne joihin tulee ne johdot kiinni?
No jos ne ei oo nuo ekan viestin intake manifold air control solenoid, niin lataa tuolta varaosaluettelo ja etsi löytyskö siitä.
https://www.sngbarratt.com/uk/#!/English/Downloads
(Minä en tunne S:ää alkuunkaan)
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Gentlemanni
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Syys 15, 2017 11:03 pm

Re: Vikakoodi P1549

Viesti Kirjoittaja Gentlemanni »

Tämä oli selvisi jo aikaa sitten. Imussarjassa moottorin vapaassa päässä on kaksi venttiiliä. Toisen venttiilin johdot olivat meneet poikki. Ne kun solmi, niin homma toimii taas.
Vastaa Viestiin