XJ8 etupyörän laakeri

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Ritke
Viestit: 23
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 10:20 pm

XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja Ritke »

Moro

Olisiko jollakin tietoa mistä saisi hankittua työkalun jolla etupyörän laakerin saa vaihdettua XJ8:sta? Eli siis sen ansiosta kehän irroitukseen? Mieluummin Suomesta... Tai jos jollain on sellainen porissa tai sen lähistöllä ja haluaisi auttaa miestä mäessä, niin olisi hienoa.
Hurtti
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 6:06 pm
Paikkakunta: Pori

Re: XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja Hurtti »

Terve! Ojalan Teuvo teki moisen työkalun viime kesänä mun autoa varten. Eli Hinaus-Ojala Huittinen ja heidän korjaamo
XJR -98
XJ40 4.0S -94
XJ12 Series III -91
XJ12 Series II -75
XJ6 4,2 Series I -71
Ritke
Viestit: 23
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 10:20 pm

Re: XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja Ritke »

Oliko pahan hintainen? Pitääpä soitella sinne maanantaina. Onko hinauspalvelulla ja korjaamolla sama numero?
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Se voi sitten välillä olla niin jumissa, että vaikka vedät sen punaiseksi ja vartta on metri, niin ei tahdo lähteä.
Viimeksi muokannut Coupe, Pe Joulu 08, 2017 9:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
i
henu
Viestit: 186
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja henu »

Aiempia keskusteluita aiheesta löytyy haulla, lyhyesti 2" 12 kanttinen hylsy pitäs käydä suoraan, vaihtoehtosesti biltemasta 50mm kiintoavain jota pikkusen deremelillä snurraa lenkki päästä ni menee paikalleen, se vaati navan läpi kiristyksen jollain pultilla ku ei sitä pidä pirukaan aukaistessa/kiristäessä paikoillaan niin ettei luiskahtais.
Tällä biltsun avain patentilla oon nyt 3 laakeria vaihtanu eteen, reilu metrin jatko ja jämäkästi oleva ruuvipenkki ni hyvin aukee.
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Joo, sitä se aika ja olosuhteet tekee. Muistan kun ekan vaidoin, se lähti vaan naputtamalla niitä tötteröitä.
i
Ritke
Viestit: 23
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 10:20 pm

Re: XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja Ritke »

Olen kyllä lukenut nuo kahden tuuman hylsy jutut. Mitenhän sen pitäs sopia ku tönäril mitates saa 57mm?' Ja 50 milline lenkki ei mahdu kyl mitenkään vaikka miten koittas muokata
henu
Viestit: 186
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja henu »

Minkäs ikäsestä XJ8 mallista tässä on kyse, nuo hylsyt ja lenkit käy 76mm laakerille, onko kyseessä uudempi 80mm laakeri ?

edit, molemmissa pitäs kyllä olla se abs kehä sama...
henu
Viestit: 186
Liittynyt: To Elo 14, 2014 8:50 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja henu »

Ritke kirjoitti:Olen kyllä lukenut nuo kahden tuuman hylsy jutut. Mitenhän sen pitäs sopia ku tönäril mitates saa 57mm?' Ja 50 milline lenkki ei mahdu kyl mitenkään vaikka miten koittas muokata
Tämä jäi kaivelemaan, eikös esim 12 kanttinen hylsy mitata pienimmän halkasian mukaan eli jos mitataan se 50mm 12 kanttinen uran pohjasta pohjaan niin tuo 7mm ero voi olla lähellä, sitä jaggen abs kehää ei toki voi mitata pienimmän mukaan kun ei siinä oo "pohjaa" eli sen ulkohalkasia on 57mm joka ei ole oikea mitta.

Joku voi korjata jos olen väärässä.
Hurtti
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 6:06 pm
Paikkakunta: Pori

Re: XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja Hurtti »

Ei ollut työ kovin hintava. Mulla oli jo hankitut laakerit vaihdettavaksi. Ja iso osa työstä meni Teuvolla ihmetellessä ja tuon ”erikoistyökalun” värkkäämiseen joten uskon vaihdon olevan sopuhintainen. Kannattaa ainakin kysyä. Ja huoltoon on sama numero kuin hinauspalvelulle.
XJR -98
XJ40 4.0S -94
XJ12 Series III -91
XJ12 Series II -75
XJ6 4,2 Series I -71
Ritke
Viestit: 23
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 10:20 pm

Re: XJ8 etupyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja Ritke »

Auto on vuosimallia 98. Pitää mennä motonettiin katsomaan vielä uudelleen sellaista hylsyä ja sovittelemaan.
Vastaa Viestiin