Hei,
Mulla XK8 vm.99, loppusyksystä kun ajelin,flekti alkoi joskus ajon aikana pyörimään.
Kun kokeilin jäähdytyksen letkuja,kuskin puoleinen letku kuuma, vänkärin puoleinen kylmä, kun sammutin auton
ja kokeilin muutaman minuutin päästä vänkärin puoleista letkua, letku oli lämmin?
Missä vika,termostaatisssako ?
Terveisin Markku
XK8 Jäähdytys
Re: XK8 Jäähdytys
Oletko saanut käsiisi korjausopasta ja sähkökuvia? Niiden kanssa pääset varmasti eteenpäin tilanteen selvittämisen kanssa. Saat minulta kopiot tarvittaessa.
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: XK8 Jäähdytys
Hei,
Jos sulta löytyy korjaus käsikirjaa, voisit lähettää kopiot, mitä maksaa.
Terveisin Markku
Jos sulta löytyy korjaus käsikirjaa, voisit lähettää kopiot, mitä maksaa.
Terveisin Markku
Re: XK8 Jäähdytys
Moi,
Kuvauksen perusteella voisi ollakin joko jumittunut termostaatti tai pettänyt vesipumppu. Vesipumpuissa on muovinen impelleri (ratas/siipipyörä) ja varhaisissa oli semmoista, että ne ajansaatossa haurastuivat ja siivekkeet katkesivat jolloin nesteen kierto hidastuu liikaa. Tapoja tutkia asiaa on ollu mm tuo letkujen puristelu ja jos ei systeemi ole liian kuuma, paisuntasäiliön korkin avaaminen ja tarkkailu mitä nestepinnassa tapahtuu kun letkuja puristaa. Myös jos siellä näkyy vaaleita muovinmurusia on vesipumpun siipipyörä alkanut murentua.
Termari ja vesipumppu ei paljoa maksa. Kannentiivisteiden vaihto onkin sitten isompi urakka ja teetettynä voi maksaa yli puolet auton arvosta.
-Jakuvaari
Kuvauksen perusteella voisi ollakin joko jumittunut termostaatti tai pettänyt vesipumppu. Vesipumpuissa on muovinen impelleri (ratas/siipipyörä) ja varhaisissa oli semmoista, että ne ajansaatossa haurastuivat ja siivekkeet katkesivat jolloin nesteen kierto hidastuu liikaa. Tapoja tutkia asiaa on ollu mm tuo letkujen puristelu ja jos ei systeemi ole liian kuuma, paisuntasäiliön korkin avaaminen ja tarkkailu mitä nestepinnassa tapahtuu kun letkuja puristaa. Myös jos siellä näkyy vaaleita muovinmurusia on vesipumpun siipipyörä alkanut murentua.
Termari ja vesipumppu ei paljoa maksa. Kannentiivisteiden vaihto onkin sitten isompi urakka ja teetettynä voi maksaa yli puolet auton arvosta.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XK8 Jäähdytys
Lähetin sinulle viestillä linkin, käy lataamassa ohjeet ja muutakin sieltä itsellesi.royal kirjoitti:Hei,
Jos sulta löytyy korjaus käsikirjaa, voisit lähettää kopiot, mitä maksaa.
Terveisin Markku
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)