XF:n vaihteenvalitsin 20 asteen pakkasella
XF:n vaihteenvalitsin 20 asteen pakkasella
Olimme joulunvietossa lapissa ja pakkasta oli yli 20 astetta niin teki vaihteenvalitsin muutamankerran ikävän tempun, ensimmäinen kerta kun oli D päällä ja olisi pitänyt peruuttaa niin eipä kääntynyt pylpyrä mihinkään, toisen kerran kun peruutin autokatoksesta ulos ja olisi pitänyt valita D niin eipä taaskaan pylpyrä kääntynyt, sammutin moottorin niin pylpyrä kääntyi P asentoon ja pystyimme jatkamaan matkaa, ei näköjään ole Jakkeja testattu näissä meidän talviolosuhteissa. Onko muilla kokemusta moisesta häiriöstä?
2008 Xj8 Daimler Supercharged V8 4,2 l
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
Re: XF:n vaihteenvalitsin 20 asteen pakkasella
Taitaa kaivata uutta osaa:
https://www.jaguarforums.com/forum/xf-x ... der-46180/
http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=35616
(eivät mainitse pakkasesta mitään, eli voi jumittua lämpöisessäkin)
Köpi
https://www.jaguarforums.com/forum/xf-x ... der-46180/
http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=35616
(eivät mainitse pakkasesta mitään, eli voi jumittua lämpöisessäkin)
Köpi
Re: XF:n vaihteenvalitsin 20 asteen pakkasella
Valitettavasti tuo GB ei minulle aukea
2008 Xj8 Daimler Supercharged V8 4,2 l
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
Re: XF:n vaihteenvalitsin 20 asteen pakkasella
Sattuipa itselle samankaltainen tilanne - joka tosin jäi pysyväksi ilmiöksi. Viikko sitten (lämpötila +1) 2000 - mallisen XJ8:n vaihteenvalitsin oli kuin pakkasta olisi ollut vähintään -40 astetta. Erittäin tahmeasti D - pykälä päälle, eikä suostu vaihtamaan 1. vaihdetta isommalle. Paitsi sitten, kun käyttää valitsinta kolmosella ja sieltä neloselle ja lopulta taas D - asentoon.
Jonkin matkaa kun ajelee, niin norjistuu hiljalleen normaaliksi - ja seuraavana aamuna taas sama juttu. Erikoinen ilmiö...tuleeko mieleen aiheuttajaa? Itse vaihteisto toimii hyvin ja vaihtaa normaalisti, kun siis saa ensin liikkeelle.
Jonkin matkaa kun ajelee, niin norjistuu hiljalleen normaaliksi - ja seuraavana aamuna taas sama juttu. Erikoinen ilmiö...tuleeko mieleen aiheuttajaa? Itse vaihteisto toimii hyvin ja vaihtaa normaalisti, kun siis saa ensin liikkeelle.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am
Re: XF:n vaihteenvalitsin 20 asteen pakkasella
Missäs kunnossa mahtavat öljyt olla?
Eli milloin viimeksi vaihdettu.
Kun tuo automaattiöljy karstaisena kangistuu paljon puhdasta öljyä aiemmin.
Eli milloin viimeksi vaihdettu.
Kun tuo automaattiöljy karstaisena kangistuu paljon puhdasta öljyä aiemmin.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Re: XF:n vaihteenvalitsin 20 asteen pakkasella
Tuossa XJ8 tapauksessa sifteristä on suora yhteys vaijerilla laatikon kyljessä olevaan Gearbox Rotary Switch:iin (LJA6201AD).
Kannattaa kahtoo se vaijerin liitosalue sieltä, ehkä ottaa jopa vaijeri irti ja tunnustella senjälkeen sifteristä ja laatikon kyljestä että liikuuko normaalisti.
Itsellä meni se vaijerinpään kiristys liian tiukalle laatikko remontin jälkeen jolloin ei meinannut d mennä päälle ennen kun käytti pakkovaihteilla.
Kannattaa kahtoo se vaijerin liitosalue sieltä, ehkä ottaa jopa vaijeri irti ja tunnustella senjälkeen sifteristä ja laatikon kyljestä että liikuuko normaalisti.
Itsellä meni se vaijerinpään kiristys liian tiukalle laatikko remontin jälkeen jolloin ei meinannut d mennä päälle ennen kun käytti pakkovaihteilla.