Lasien huurtuminen S-Type
Lasien huurtuminen S-Type
Hei, ja kiitos foorumille pääsystä, itsellä nyt toinen S-type 2,7 diesel, vm 2008 hankittuna ja heti aikalailla löytynyt vikoja. Yksi näistä on etulasin huurtuminen sieltä täältä, ei koko matkalta, ilmastoinnin ollessa auto-asennossa. No, kun laittaa def+ muut nappulat päälle, eikö huurteen pitäis poistua nopeasti? Vasn kun ei poistu. Ilmastointi puhaltaa mielestäni hiukan kosteaa ilmaa, entiseen autoon verrattuna. Raitisilmasuodatin vaihdettu kesällä ja tänään putsattiin ritilä ja kotelo lehdistä. Ei auttanut yhtään. Mistä vikaa lähtisi etsimään?
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: La Helmi 04, 2017 12:28 am
- Paikkakunta: About 100
Re: Lasien huurtuminen S-Type
Vaihdoitteko nyt sen raitisilmasuodattimen uudelleen? Liekö paperinen vaiko aktiivihiili? Mulle kerrottiin aikanaan, että aktiivihiilisuodatin talvikäytössä vettyy - mene ja tiedä.
Ei lattiamatto satu olemaan kovin kostea?
Ei lattiamatto satu olemaan kovin kostea?
2000 XJR
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lasien huurtuminen S-Type
Moi,
Huurteen/kosteuden tulisi poistua normaalisti aika nopeaan jos puhalluksen ohjaa ikkunalle.
S typeissä on monasti vedenpoistoreikä tukossa juurikin ilmanoton alapuolelta jossa yleensä jo mullaksi asti muuttunutta lehti yms orgaanista ainetta. Vesi poistuu joko vääräön paikkaan tai hitaasti ja vedenpinta esim autopesussa saattaa nousta suodattimen alareunaan kastellen suodattimen ja siitä sitten lasit huurtuu vielä lisää. Eli kannattaa puhdistaa se reikä sielta kulmasta ja varmistaa vedenkulku. Itse käyti ohkaista tikkua ja tökin röörin auki.
Jos jo teitte puhdistuksen ja tarkastitte suodattimen kuivuuden niin onko puhallus ikkunalle kunnollinen eli tuleeko ilmaa lasille ?
Huurteen/kosteuden tulisi poistua normaalisti aika nopeaan jos puhalluksen ohjaa ikkunalle.
S typeissä on monasti vedenpoistoreikä tukossa juurikin ilmanoton alapuolelta jossa yleensä jo mullaksi asti muuttunutta lehti yms orgaanista ainetta. Vesi poistuu joko vääräön paikkaan tai hitaasti ja vedenpinta esim autopesussa saattaa nousta suodattimen alareunaan kastellen suodattimen ja siitä sitten lasit huurtuu vielä lisää. Eli kannattaa puhdistaa se reikä sielta kulmasta ja varmistaa vedenkulku. Itse käyti ohkaista tikkua ja tökin röörin auki.
Jos jo teitte puhdistuksen ja tarkastitte suodattimen kuivuuden niin onko puhallus ikkunalle kunnollinen eli tuleeko ilmaa lasille ?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Lasien huurtuminen S-Type
Nyt huomattiin sellainen, että ihan kuin ne puhallusaukot tuulilasille olis tukossa, ei puhalla missään asennossa ilmaa sinne. Mistähän tätä selvittelisin, pystyykö tuolle itse tekemään mitään?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lasien huurtuminen S-Type
Moi,
Voipi olla läpät jumissa kiinni asentoon jolloin ilma ei tietty ohjaudu lasille. Tuleeko sinne missään asennossa yhtään ilmaa tai kuuluuko läppien liikettä jos siirtää alapuhallukselta ikkunalle pelkästään tai jossain muussa vaihtoehdossa. Puhallukset täysille ja koettamaan kädellä tukeeko ilmaa, mutta tämän kai jo koetittekin.
Voipi olla läpät jumissa kiinni asentoon jolloin ilma ei tietty ohjaudu lasille. Tuleeko sinne missään asennossa yhtään ilmaa tai kuuluuko läppien liikettä jos siirtää alapuhallukselta ikkunalle pelkästään tai jossain muussa vaihtoehdossa. Puhallukset täysille ja koettamaan kädellä tukeeko ilmaa, mutta tämän kai jo koetittekin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Lasien huurtuminen S-Type
Ihan mielenkiinnolla seuraan tätä koska oma X-Type tekee aikalailla samaa. Paikallaan seistessä koko auto on hetken päästä niin kuurassa, että ulos nää ja ovipanelikki melkeen valuu vettä. Liikkeelle lähtee alkaa pikkuhiljaa kuivaan paikat.
Tuulilasille kans juuri tule mitään.
Tuulilasille kans juuri tule mitään.
Re: Lasien huurtuminen S-Type
Ei kuulu läpän tms ääntä kun laittaa puhalluksen lasille, eikäpuhalla yhtään mitään.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lasien huurtuminen S-Type
Luultavasti korjaamokeikka luvassa, jossa juuttuneiden läppien korjaus edessä.Sanni76 kirjoitti:Ei kuulu läpän tms ääntä kun laittaa puhalluksen lasille, eikäpuhalla yhtään mitään.
Itse koettaisin vielä sähköjen irroittamista eli akunkenkien irtiottamista josko ns nollaaminen auttaisi asiaan. Radion koodi hyvä tosin olla tällöin tiedossa. Akunkengät irti ja vaikka puolen tunnin odottelu ja virtojen kytkeminen takaisin. Luulisi sähkölaitteiden palautuvan perusasetuksiin jolloin voi olla pieni mahdollisuus läppien alkavan toimia jos kyse jostain bittijumista.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Lasien huurtuminen S-Type
Eikös noiden läppien/läppämoottoreiden kuolema ajan kanssa ole ihan normijuttu (siis nimenomaan S-typessä)?
Omassakin nuo välillä temppuilevat joskus sammuttaessa kuulee "askelmoottorin" raksuttelevan yli.
Omassakin nuo välillä temppuilevat joskus sammuttaessa kuulee "askelmoottorin" raksuttelevan yli.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Lasien huurtuminen S-Type
Muutenkin taitaa olla aika susi tää miun s-type.. Vai onko normaalia, että jos -10 astetta pakkasta, ajat 35km ennen ku lämpenee.. Ei nosta lämpöjä eikä kyllä puhallakaan lämmintä, ennen kun motarilla paahtaa 35 km.
Re: Lasien huurtuminen S-Type
Voi olla anturivika siinähän on useampia sisälämpötila antureita.
Tai sitten läpät jumissa tms. melkein kannattaa lukea koodit selviää mitä vikoja ilmastoinnin ohjausjärjestelmässä.
Edit. Ja lukea koodit siis jollain lukijalla joka pääsee tuohon moduulin kiinni IDS tms.
Tai sitten läpät jumissa tms. melkein kannattaa lukea koodit selviää mitä vikoja ilmastoinnin ohjausjärjestelmässä.
Edit. Ja lukea koodit siis jollain lukijalla joka pääsee tuohon moduulin kiinni IDS tms.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP