Jarruvika xj6

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
anttij80
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 11:01 am

Jarruvika xj6

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

Terve

Olen lueskellut ja ihmetellyt kun tuli tuollainen jakku käsiin et mistä mahtaa olla vikaa.

Ongelma siis että anti-lock valo palaa ja jarrupaine liian alhainen.

Anti-lock valo sammu kun vaihdoin toisen abs ecu boksin mutta sitten kun auyoo hallissa liikuteltiin sytty se uudestaan palamaan.

Olen mitannut jokaisen abs anturin ecu liitin päästä ja kaikissa sama resistanssi ja kaikki antaa pienen jännitteen kun rengasta pyöräyttää.

Jarrupaine valo sammuu kun antaa koneelle kierroksia niin onko tuo paineakku paskana?

Uusi pumppu tulossa koneenpäähän joten se on hoidossa mutta tuleeko tuo anti-lock vika paineakun viallisuudesta vai onko jotain muuta mitä en hoksaa?

Autosta on vissii aika hankala lukee vika koodeja?
Jostain olin lukevinani että autolla tarvis ajaa tiettyä nopeutta tai yli jonku nooeuden jotta kuittais viat?

Auto siis vm -88 ja kone 3.6 sovereign
anttij80
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 11:01 am

Re: Jarruvika xj6

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

Eikö kukaa osaa neuvoa?
nestori
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 9:19 pm

Re: Jarruvika xj6

Viesti Kirjoittaja nestori »

Ainakin ne paineakut tuntuu aika usein olla näistä väsyneitä. Toivottavasti vika korjaantuu sen vaihdolla.
kotsi
Viestit: 34
Liittynyt: La Huhti 01, 2017 5:42 pm

Re: Jarruvika xj6

Viesti Kirjoittaja kotsi »

Itsellä palo antilock valo 93 vm xj81
Vaihtelin konehuoneesta kaikkia!
Ja loppujen lopuksi! Peräkontista ecut availin ja autto!
anttij80
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 11:01 am

Re: Jarruvika xj6

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

Peräkontista vaihdoin abs ecun ja valo sammu jetkeksi mutta syttyi sitten palamaan uudestaan joten veikkaan etyä vika lienee muualla ja uudessa ecussa ei vika vielä ollut rekisteröitynä ja auyoa tuippiessa löysi vian
anttij80
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 11:01 am

Re: Jarruvika xj6

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

Uusi paineakku asennettu ja matalan jarrupaimeen valo sammui mutta antilock palaa edelleen. Tarviiko autolla ajaa että tunnistaa toimintaa. Näin olin mielestäni jostain lukenevani
anttij80
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 11:01 am

Re: Jarruvika xj6

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

Mahdollinen vika kohta saatto löytyä eli abs pumpun päällä on kaksi relettä. Onko jollain tietoa näiden releiden numerosarjaa? Ainakin toinen ilmeisesti väärä joten olisi kiva tietää oikeat releiden numerot
Vastaa Viestiin