Pakkopoltto

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Hamilton
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 07, 2010 8:29 am

Pakkopoltto

Viesti Kirjoittaja Hamilton »

Paljonhan näistä tukoksista on kirjoitettu, mutten löytänyt tähän vastausta. Ennen kuin vien autoni, S-type 2,7D -08, tuonne Tampereen suuntaan EGR -poistoon ja softalle, kyselen, että mahtaako tuon DPF:n saada pakkopoltettua puhtaaksi jollain "komennolla" tai vast. noin niinkuin kotikonstein? Entä onko DPF hankala irrottaa ja puhdistaa käsin? Ajo on enemmänkin maantieajoa, mutta jostain syystä tuntuu, että useamminkin voisi degeneroinnin käry haista.
Hamilton
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 07, 2010 8:29 am

Re: Pakkopoltto

Viesti Kirjoittaja Hamilton »

Nohnii, nyt tuli testerillä vikakoodi P244B-00 Diesel particulate filter differential pressure too high (Bank1). Onkohan sille tehtävissä itse mitään? Entä onko lisälämmittimen B1D23-13 Overheat sensor circuit ja B1D34-68 Heater in lock out mode nollattavissa jotenkin? Testerillä saa vikailmoitukset kyllä pois muttei toki vikaa jos se jää voimaan. Nyt ei lämmitin lyö päälle ollenkaan.
KariTalvio
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2017 12:41 am

Re: Pakkopoltto

Viesti Kirjoittaja KariTalvio »

Sen PDF:n saa pakkopoltolla puhtaaksi ja toi mittaa nimen omaan sitä paine-eroa ennen ja jälkeen DPF. Kun paine nousee liikaa, se tarkoittaa DPF olevan liian täynnä eli tukossa.
Juha-Pekalla siellä Tampereen Ruskossa (lisäätehoa.fi) ainakin on sellainen testeri Jaguarillekin, jolla sen polton saa suoritettua.
Itsellekin tuli sellainen hankittua. Tuppaa olemaan joka merkille omanlainen.
Tietenkin jossain vaiheessa tulee raja, milloin sitä ei enää saa tyhjennettyä. Silloin se täytyy tietenkin joko poistaa tai vaihtaa.
Ehkä kannattais viedä auto Ruskoon ja hoidattaa siellä koko hoito, siellä ainakin homma sujuu ja voi tulla muutakin hoidettua.
XJ LWB X358 2,7D Model 2008
Hamilton
Viestit: 3
Liittynyt: To Loka 07, 2010 8:29 am

Re: Pakkopoltto

Viesti Kirjoittaja Hamilton »

Kiitoksia, niin taitaa olla parasta. En tiedä kuinka paljon tuota hämmentää joustokappaleen vuoto. On vaihdettava nekin varmasti molemmin puolin - tuntuvat olevan kulutustavaraa, niin paljon niistä kirjoitellaan.
Vastaa Viestiin