Vaihteisto häiriö

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Sanni76
Viestit: 12
Liittynyt: La Joulu 30, 2017 10:20 pm

Vaihteisto häiriö

Viesti Kirjoittaja Sanni76 »

Ja taas. S-Type 2,7 temppuilee.. Mitähän seuraavaksi, nyt tuollasta tekstiä pukkaa ja ei oikein lähde kunnolla liikkeelle ja isoja vaihteita ei vaihda. Mistä vois johtua?
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vaihteisto häiriö

Viesti Kirjoittaja JNi »

Kerro vähän lisää tilanteesta. Onko ollut kylmä aamu ja akun jännite vähän alhainen? Tapahtuuko aina kylmällä moottorilla vai myös lämpimällä? Tuleeko teksti joka kerta vai satunnaisesti?

Näissä autoissa vaihteiston ja ajonvakautuksen elektroniikka pahastuvat aina ensimmäisinä jos akun jännite notkahtaa liikaa käynnistettäessä. Vikakoodit kannattaa myös käydä lukemassa lähimmässä Motonetissä tai muussa sopivassa paikassa.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihteisto häiriö

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi,
Juu, ääni akulle.
Laturiin akku ja todennäköisesti häiriö poistuu. Todella herkkiä S typet aljhaiselle akunvaraukselle ja heittää häiriökoodia jos jollaista täten.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Sanni76
Viestit: 12
Liittynyt: La Joulu 30, 2017 10:20 pm

Re: Vaihteisto häiriö

Viesti Kirjoittaja Sanni76 »

Eli eilen teki ensimmäistä kertaa, lähdin risteyksestä, jossa luistonesto otti aika tanakasti, oli todella liukasta. Kiihdytin normaalisti kaupunkialueella risteyksestä, ja huomasin että valo syttyi. Ajoin jonkun matkaa ja sammutin auton hetkeks. Kun lähdin ajamaan, oli teksti hetken pois ja taas jossain vaiheessa syttyi. Tässä kohtaa ei luistonestolla ollut mitään tehtävää, oli suora motari. Eikä vaihda sitä isointa vaihdetta, kierrokset koko ajan korkealla.
Tän enempää en itse tästä osaa sanoa :shock: Oli tosi kylmä koko päivän, mutta toimi moitteettomasti aamulla ja päivällä työajoja. Akun varaustasosta en osaa sanoa, mutta töistä lähtiessä jouduin käynnistämään kylmänä, vähän aikaa jurnutti, mutta käynnistyi. Olin ajanut noin 70km, kun tämä vika ilmestyi.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihteisto häiriö

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Sanni76 kirjoitti:Eli eilen teki ensimmäistä kertaa, lähdin risteyksestä, jossa luistonesto otti aika tanakasti, oli todella liukasta. Kiihdytin normaalisti kaupunkialueella risteyksestä, ja huomasin että valo syttyi. Ajoin jonkun matkaa ja sammutin auton hetkeks. Kun lähdin ajamaan, oli teksti hetken pois ja taas jossain vaiheessa syttyi. Tässä kohtaa ei luistonestolla ollut mitään tehtävää, oli suora motari. Eikä vaihda sitä isointa vaihdetta, kierrokset koko ajan korkealla.
Tän enempää en itse tästä osaa sanoa :shock: Oli tosi kylmä koko päivän, mutta toimi moitteettomasti aamulla ja päivällä työajoja. Akun varaustasosta en osaa sanoa, mutta töistä lähtiessä jouduin käynnistämään kylmänä, vähän aikaa jurnutti, mutta käynnistyi. Olin ajanut noin 70km, kun tämä vika ilmestyi.
Selvä, ei siis välttämättä akku. Arvailuja helpottaisi jo alkuun edellisen kaltainen kertomus häiriön synnynn laadusta. Itse lukisin koodit seuraavaksi niin saisi osviittaa vian laadusta tarkemmin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Sanni76
Viestit: 12
Liittynyt: La Joulu 30, 2017 10:20 pm

Re: Vaihteisto häiriö

Viesti Kirjoittaja Sanni76 »

Huomenna on aika muutenkin korjaamolle, lukevat nuo koodit sit samalla, pelottaa jo valmiiksi mitä tulee eteen. Tuon auton kanssa ei ole mennyt ihan putkeen kyllä..on vaihdettu sähköinen käsijarru, huomenna jarrutehostin, tuulettimen jotkut läppien moottorit, Webaston palopesä, takalaakeri...ja nyt vielä tuo. Luulen että lähtee kyllä vaihtoon ja nopeesti :D
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihteisto häiriö

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Sanni76 kirjoitti:Huomenna on aika muutenkin korjaamolle, lukevat nuo koodit sit samalla, pelottaa jo valmiiksi mitä tulee eteen. Tuon auton kanssa ei ole mennyt ihan putkeen kyllä..on vaihdettu sähköinen käsijarru, huomenna jarrutehostin, tuulettimen jotkut läppien moottorit, Webaston palopesä, takalaakeri...ja nyt vielä tuo. Luulen että lähtee kyllä vaihtoon ja nopeesti :D
Moi,
Olikos tämä jo toinen S type sinulla ? Oliko edellisen kanssa ongelmia vai oliko harmittomampi yksilö kun toisen uskalsit ottaa ?
Näissähän on omat haasteensa ja ikääntyminen ei valitettavasti vähennä niitä huolia.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Vaihteisto häiriö

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Sanni76 kirjoitti:huomenna jarrutehostin
Kannatta sitten sanoa, kun jätät auton tehostajan vaihtoon, että katsovat sisälle tehostajaan onko siellä öljyä. Sit menee alipainepumppukin.
i
Sanni76
Viestit: 12
Liittynyt: La Joulu 30, 2017 10:20 pm

Re: Vaihteisto häiriö

Viesti Kirjoittaja Sanni76 »

Tämä on toinen yksilö, eka oli 3l bensakoneella, ja kun nämä matka-ajot työn puoleen lisääntyi, niin vaihdoin dieseliin. Ekan kanssa ei mitään ongelmia, tykästyin ajomukavuuteen, niin tämän toisen uskalsin hommata. Ja kiitos vinkistä, sanon tuon öljyasian.
Vastaa Viestiin