XF 3.0D S huollot
XF 3.0D S huollot
Autossa alkaa oleen 120tkm mittarissa.
perjantaina vien auton vaihteistoöljyn vaihtoon (Huuhtelu), samalla vaihtuu peräöljyt ja moottoriöljyt.
Suodattimet tietenkin moottoriin ja vaihteistoon vaihdetaan samalla.
Mitä muita huoltoja ja tarkastuksia autoon kannattaa tehdä?
Onko näissä jotain erityis huomiota vaativia kohteita?
perjantaina vien auton vaihteistoöljyn vaihtoon (Huuhtelu), samalla vaihtuu peräöljyt ja moottoriöljyt.
Suodattimet tietenkin moottoriin ja vaihteistoon vaihdetaan samalla.
Mitä muita huoltoja ja tarkastuksia autoon kannattaa tehdä?
Onko näissä jotain erityis huomiota vaativia kohteita?
Re: XF 3.0D S huollot
Nuo ovat suurimmat. Loputkin suodattimet saattaa kannattaa vaihtaa: polttoaine, raitisilma, ilmansuodatin. Jarrut avata ja harjata puhtaaksi, kuparitahnaa oikeisiin paikkoihin. Jarruneste kannattaa vaihtaa parin vuoden välein.
Kaikkiin ovi- ja luukkutiivisteisiin kannattaa levittää silikonia, välineinä spraypullo ja rätti. Voidella kaikki avainlukot - on vain ajan kysymys milloin tavaratilaan pitää mennä avaimella kun sähköt on loppu
Jouko
Kaikkiin ovi- ja luukkutiivisteisiin kannattaa levittää silikonia, välineinä spraypullo ja rätti. Voidella kaikki avainlukot - on vain ajan kysymys milloin tavaratilaan pitää mennä avaimella kun sähköt on loppu
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: XF 3.0D S huollot
Jaguar XF Service Schedule (25/11/2007)
Service Type A B A B A B A B A
Years/000mls 1/15 2/30 3/45 4/60 5/75 6/90 7/105 8/120 9/135
Adjust/Lubricate/Replace – labour cost included in schedule time except items marked #
Check – after checking, any work required is subject to extra labour and material costs.
Items 6,10,16 and 17 are under a B service (the formatting on here changed it)
A B MAIN SERVICE (VEHICLE EXTERIOR)
1. * * Check condition of wiper blades.
2. * * Check tyre pressures, condition, tread depth, signs of uneven wear
and suitability (including spare).
3. * * Inspect brake pads for wear (disk condition on pad change).
4. * * Replace brake fluid (every 3 years)#
MAIN SERVICE (UNDER BONNET)
5. * * Renew anti-freeze (every 10 years or 150,000 miles)#
6. * Renew air cleaner element
7. 150k Renew front accessory drive belt
8. 150k Renew fuel pump drive belt & tensioner (10 years or 150,000miles)
9. * * Renew camshaft drive belt & tensioner (10 years or 105,000miles)
10. * Renew fuel filter element
11. * Drain fuel filter sedimentor
12. * * Check/top up brake fluid level
13. * * Check/top up coolant level
14. * * Check/top up windshield washer reservoir
15. * * Check/top up power steering fluid level
16. * Check/top up battery electrolyte level
17. * Renew pollen filter
MAIN SERVICE (UNDER VEHICLE)
18. * * Renew engine oil and filter
19. * * Renew automatic transmission fluid (10 years or 150,000miles)#
20. * * Visually check under-bonnet and under-body for fluid leaks
A B MAIN SERVICE (ROAD TEST)
21. * * If fault lamps illuminated, interrogate system (WDS/IDS) & report#
22. * * Carry out road test and check the following:
23. * * Correct operation of drive selector and interlock function
24. * * Condition and operation of seatbelts
25. * * Correct operation of steering lock (if fitted)
26. * * Correct operation of seat and steering wheel adjust mechanisms
27. * * Starter motor operates without undue noise, and engine starts easily
28. * * Correct operation of fault lamps and instruments
29. * * Check operation of lamps, horns, and warning indicators
30. * * Check operation of wipers and washers
31. * * Steering self-centres from right and left-hand locks
32. * * Vehicle does not pull or wander to one side
33. * * Brakes don’t pull to one side, operate smoothly without noise or judder
34. * * Gear changes are smooth
35. * * Cruise control engages and disengages correctly
36. * * Correct operation of climate control system
37. * * Undue vehicle noises
38. * * Reset service indicator (if fitted)
39. * * Endorse service record
40. * * Affix next service reminder sticker
41. * * Check for any applicable outstanding service actions or recalls
42. * * Report any unusual features of vehicle condition and work required
Service Type A B A B A B A B A
Years/000mls 1/15 2/30 3/45 4/60 5/75 6/90 7/105 8/120 9/135
Adjust/Lubricate/Replace – labour cost included in schedule time except items marked #
Check – after checking, any work required is subject to extra labour and material costs.
Items 6,10,16 and 17 are under a B service (the formatting on here changed it)
A B MAIN SERVICE (VEHICLE EXTERIOR)
1. * * Check condition of wiper blades.
2. * * Check tyre pressures, condition, tread depth, signs of uneven wear
and suitability (including spare).
3. * * Inspect brake pads for wear (disk condition on pad change).
4. * * Replace brake fluid (every 3 years)#
MAIN SERVICE (UNDER BONNET)
5. * * Renew anti-freeze (every 10 years or 150,000 miles)#
6. * Renew air cleaner element
7. 150k Renew front accessory drive belt
8. 150k Renew fuel pump drive belt & tensioner (10 years or 150,000miles)
9. * * Renew camshaft drive belt & tensioner (10 years or 105,000miles)
10. * Renew fuel filter element
11. * Drain fuel filter sedimentor
12. * * Check/top up brake fluid level
13. * * Check/top up coolant level
14. * * Check/top up windshield washer reservoir
15. * * Check/top up power steering fluid level
16. * Check/top up battery electrolyte level
17. * Renew pollen filter
MAIN SERVICE (UNDER VEHICLE)
18. * * Renew engine oil and filter
19. * * Renew automatic transmission fluid (10 years or 150,000miles)#
20. * * Visually check under-bonnet and under-body for fluid leaks
A B MAIN SERVICE (ROAD TEST)
21. * * If fault lamps illuminated, interrogate system (WDS/IDS) & report#
22. * * Carry out road test and check the following:
23. * * Correct operation of drive selector and interlock function
24. * * Condition and operation of seatbelts
25. * * Correct operation of steering lock (if fitted)
26. * * Correct operation of seat and steering wheel adjust mechanisms
27. * * Starter motor operates without undue noise, and engine starts easily
28. * * Correct operation of fault lamps and instruments
29. * * Check operation of lamps, horns, and warning indicators
30. * * Check operation of wipers and washers
31. * * Steering self-centres from right and left-hand locks
32. * * Vehicle does not pull or wander to one side
33. * * Brakes don’t pull to one side, operate smoothly without noise or judder
34. * * Gear changes are smooth
35. * * Cruise control engages and disengages correctly
36. * * Correct operation of climate control system
37. * * Undue vehicle noises
38. * * Reset service indicator (if fitted)
39. * * Endorse service record
40. * * Affix next service reminder sticker
41. * * Check for any applicable outstanding service actions or recalls
42. * * Report any unusual features of vehicle condition and work required
Re: XF 3.0D S huollot
- Koneen päälle kannattaa vilkasta. Nypätä pehmusteet suuttimien päältä pois ja katsoa onko kuivat. Noissa imusarjoissa/venakopan kansissa näyttää olevan halkeamia kohtuu usein. Löysin myös omasta.
- Ohuet muoviputket kannattaa tarkastaa koneen päältä. Ei vielä selvinnyt mikä paine-/alipaineletku tuo virallisesti on mikä lähtee molemmista venakopan kansista ja yhdistyy kansien välissä y-haaralla yhteen. Näyttäs olevan materiaalia joka ei kestä öljyä tai lämpöä. Helppo uusia sopivalla ohuella putkella. Tutit irti molemmista päistä sekä keskeltä ja uutta putkea tilalle. Muista kaivaa ne jämät ulos noista tuteista, koska et varmasti halua niitä koneeseen. Niissä on suojasukka päällä, joten katkeamista ei edes helposti huomaa.
- Ovien lukot tosiaan olikin jo mainittu. Öljyämällä varmasti saa lisäaikaa, mutta kannattaa valmistautua vaihtaman jossain vaiheeessa. Omassa takertelee jo taas vajaan kuukauden jälkeen purkamisesta/öljyämisestä. Näyttäs alunperin olevan jotain paksua vaseliinia liikkuvissa, joten ei välttämättä se jouhein valinta suomen talveen.
- Ahtoputket kannattaa tarkastaa ja liittimet kiristää tarvittaessa.
- Coolereissa ollut kanssa päätyjen kanssa ongelmia.
Tuossa jotain luettua ja osa itselle vastaan tullutta. Puuhalaatikko odottaa tallissa motivaatiota.
- Ohuet muoviputket kannattaa tarkastaa koneen päältä. Ei vielä selvinnyt mikä paine-/alipaineletku tuo virallisesti on mikä lähtee molemmista venakopan kansista ja yhdistyy kansien välissä y-haaralla yhteen. Näyttäs olevan materiaalia joka ei kestä öljyä tai lämpöä. Helppo uusia sopivalla ohuella putkella. Tutit irti molemmista päistä sekä keskeltä ja uutta putkea tilalle. Muista kaivaa ne jämät ulos noista tuteista, koska et varmasti halua niitä koneeseen. Niissä on suojasukka päällä, joten katkeamista ei edes helposti huomaa.
- Ovien lukot tosiaan olikin jo mainittu. Öljyämällä varmasti saa lisäaikaa, mutta kannattaa valmistautua vaihtaman jossain vaiheeessa. Omassa takertelee jo taas vajaan kuukauden jälkeen purkamisesta/öljyämisestä. Näyttäs alunperin olevan jotain paksua vaseliinia liikkuvissa, joten ei välttämättä se jouhein valinta suomen talveen.
- Ahtoputket kannattaa tarkastaa ja liittimet kiristää tarvittaessa.
- Coolereissa ollut kanssa päätyjen kanssa ongelmia.
Tuossa jotain luettua ja osa itselle vastaan tullutta. Puuhalaatikko odottaa tallissa motivaatiota.
Re: XF 3.0D S huollot
Kiitos näistä vinkeistä. Täytyy alkaa varta kalenteriin aikaa lopuillekkin huolloille.
Tietääkö joku, että pitääkö näihin akku koodata jos sen vaihtaisi uuteen?
Tietääkö joku, että pitääkö näihin akku koodata jos sen vaihtaisi uuteen?
Re: XF 3.0D S huollot
Akusta, virallisesti kai kyllä mutta käytännössä ei. Muistan jostain Jaguarin paperista lukeneeni miten auto seuraa akkua ja pitää siitä "huolta". Se aina aika ajoin antaa akun tyhjentyä ajossa jonkin verran ja siinä samalla kalibroi asetuksensa.
Olen irrotellut ja pitänyt akkua huoltojen aikana pitkäänkin irti, vaihtanut myös uuteen ilman ohjelmointia. Teki mitä tahansa, niin jos autolla ei aja pariin viikkoon, niin käyntiin se ei enää ilman lisäsähköjä lähde. Uusi akku voisi parantaa tilannetta, mutta auto syö pysäköitynä itsekseen aika paljon sähköä koko ajan.
Ennen kuin vaihdat akun niin hyvissä ajoi ala suihkuttaa CRC:tä tai vastaavaa sen pitkään kiinnitysruuviin ylä- ja alakautta. Ruuvi menee pohjan läpi ja alapuolella on kiinni hitsattu mutteri, mikä antaa periksi aika helpolla ja irtoaa tai sitten kiinnitysruuvi katkeaa, jolloin se mutterikin on mennyttä. Oikea suunnittelun kukkanen, ainakin S-Typessä ja XF:ssä.
Jouko
Olen irrotellut ja pitänyt akkua huoltojen aikana pitkäänkin irti, vaihtanut myös uuteen ilman ohjelmointia. Teki mitä tahansa, niin jos autolla ei aja pariin viikkoon, niin käyntiin se ei enää ilman lisäsähköjä lähde. Uusi akku voisi parantaa tilannetta, mutta auto syö pysäköitynä itsekseen aika paljon sähköä koko ajan.
Ennen kuin vaihdat akun niin hyvissä ajoi ala suihkuttaa CRC:tä tai vastaavaa sen pitkään kiinnitysruuviin ylä- ja alakautta. Ruuvi menee pohjan läpi ja alapuolella on kiinni hitsattu mutteri, mikä antaa periksi aika helpolla ja irtoaa tai sitten kiinnitysruuvi katkeaa, jolloin se mutterikin on mennyttä. Oikea suunnittelun kukkanen, ainakin S-Typessä ja XF:ssä.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XF 3.0D S huollot
Juu, on kyllä tuo asia huonosti toteutettu ja vaatisi kunnon rasvausta säännöllisesti jotta pysyisi kunnossa.JNi kirjoitti: Ennen kuin vaihdat akun niin hyvissä ajoi ala suihkuttaa CRC:tä tai vastaavaa sen pitkään kiinnitysruuviin ylä- ja alakautta. Ruuvi menee pohjan läpi ja alapuolella on kiinni hitsattu mutteri, mikä antaa periksi aika helpolla ja irtoaa tai sitten kiinnitysruuvi katkeaa, jolloin se mutterikin on mennyttä. Oikea suunnittelun kukkanen, ainakin S-Typessä ja XF:ssä.
Jouko
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XF 3.0D S huollot
Onkos kukaan paineistanut kompuralla tuota ali- ja ylipainepuolta vuotoja etsiäkseen. Tuolla Audi maailmassa ja varsinkin 2.7 biturbo koneelle se kuuluu parhaimpiin vianetsintä keinoihin. Eli ilmanputsarin putkeen tehdään adapteri, jossa esim. venttiili, huohotukselta tuleva putki irti imuputkesta ja tukkoon, muuten puskee öljyä pakoputkeen ja sitten paineistetaan max ahtopaineen verran. Vuodot löytyy kivasti alipaine ja ylipaine puolelta.
En tiedä miten XF::ssä huohotus on toteutettu ja täytyykö se ohittaa ja onko toimenpiteessä muita sudenkuoppia? Onko muuten edes kaasuläppä perinteinen, ennen imusarjaa eli voiko sitä vasten paineistaa?
En tiedä miten XF::ssä huohotus on toteutettu ja täytyykö se ohittaa ja onko toimenpiteessä muita sudenkuoppia? Onko muuten edes kaasuläppä perinteinen, ennen imusarjaa eli voiko sitä vasten paineistaa?
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: XF 3.0D S huollot
Sanoisin, että käyttää tuonkin ajan taskulampulla tiirailuun kun käytännössä imupuoli on jatkuvasti ylipaineinen ja öljysumu kun tunkee läpi sitten pienimmästäkin reiästä. Jos taas vuoto on kohtuu kovaa niin se havaitaan ilmamäärien perusteella vikakoodina. Ahtoputket on niin hyvin näkyvillä, että näkee kyllä öljyisen kohdan, jolloin vuoto on paikallistettu. Kaasuläppä on auki lepotilassa eli jos nyt haluaa paineistaa järjestelmän ennen imusarjoja niin kaasuläppä pitää ajaa testerillä kiinni tai tulpata ahtoputki juuri ennen kaasuläppää.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: XF 3.0D S huollot
Juu silmämääräisesti pääsee jo pitkälle
Re: XF 3.0D S huollot
Kyllähän tuon nyt näkee, että jotain ongelmaa tuolla on. Paineistus ei anna mitään lisäarvoa jos tuolla samassa paikassa suhisee, tuonne kohtaan on kuitenkin kajottava niin sittenpähän selviää.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: XF 3.0D S huollot
Joo, öljy kertoo paljon. Audissa on kyllä paljon piilopaikkoja ja öljyä oikeestaan vaan alaosissa. Itse testaus nopeampaa, kuin tiirailu, kun adapteri tehtynä.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: XF 3.0D S huollot
Ehkä Audissa on nopeampaa kun menee piilossa putket, mutta Jaggessa hyvin esillä.Pacer kirjoitti:Joo, öljy kertoo paljon. Audissa on kyllä paljon piilopaikkoja ja öljyä oikeestaan vaan alaosissa. Itse testaus nopeampaa, kuin tiirailu, kun adapteri tehtynä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: XF 3.0D S huollot
Voe Prkl mikä työmaa Onneks on vielä pari päivää aikaa tehä.
Re: XF 3.0D S huollot
Mitäs tuossa on meininki?
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: XF 3.0D S huollot
Vasen imusarja/venakopan kansi halki.
Samalla kaikki perus tarkastukset ja huollot, kun levällään on.
Samalla kaikki perus tarkastukset ja huollot, kun levällään on.
Re: XF 3.0D S huollot
No hitto, mikäs ne on rikkonut? Paljon ajettu?Zamppa kirjoitti:Vasen imusarja/venakopan kansi halki.
Samalla kaikki perus tarkastukset ja huollot, kun levällään on.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: XF 3.0D S huollot
Eiköhän nämä ole ihan valmistusvikoja. Melko yleisiä, kun aloin nettiä penkoa. Huonouttaan hajoaa.
http://www.jaginfo.org/archive/index.php/t-33345.html
108tkm ajettu.
http://www.jaginfo.org/archive/index.php/t-33345.html
108tkm ajettu.
Re: XF 3.0D S huollot
Jos jonkun tarvii suuttuimia irroitella, niin alapään kuparitiiviste löytyy esim. Motonetista koodilla 20-2060. Bosch f 00v c17 503.
Merkkiliike myi vain suuttimeen kunnostussarjaa 150e per ruutta. Ei kuulemma kuvan mukaan ole tiivistettä suuttimeen alapäässä.
15h meni tarkasti tehden ja harjoitellen. Vaihdoin kyllä öljyt ja suodattimet samalla ja tarkastin ja kiristelin coolerin putket, mutta onhan tuossa hommaa.
Merkkiliike myi vain suuttimeen kunnostussarjaa 150e per ruutta. Ei kuulemma kuvan mukaan ole tiivistettä suuttimeen alapäässä.
15h meni tarkasti tehden ja harjoitellen. Vaihdoin kyllä öljyt ja suodattimet samalla ja tarkastin ja kiristelin coolerin putket, mutta onhan tuossa hommaa.
Re: XF 3.0D S huollot
Kuinka savessa oli imusarja ja kannen kanavat noilla kilsoilla? Et kuvia sattunut ottaan?
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: XF 3.0D S huollot
Egr:en päät oli aivan savessa mutta imukotelo ja tuo imusarja minkä vaihdoin oli yllättävän puhtaat. Toki siinä öljy ja noki pinnassa on, mutta eipä juuri muuta. Samaten kannen kanavat ainakin tuosta lähdöstä mitä niihin näkee oli lähes kirkkaat. Pitää vielä kattoo tuo imusarja/venakopan kansi tarkemmin paremmalla ajalla. Rakennehan tässä on melko erikoinen, kun tuo imusarja on samaa palikkaa venakopan kannen kanssa, tai miksi sitä nyt sitten pitäisikään nimittää.
Kuvia tuli otettua tosi huonosti. Lähinnä osien järjestyksestä luntiksi katsausta varten. Oli hommaa sen verta paljon, että ei jaksanut kameraa kaivaa esiin kädet öljyssä.
Kuvia tuli otettua tosi huonosti. Lähinnä osien järjestyksestä luntiksi katsausta varten. Oli hommaa sen verta paljon, että ei jaksanut kameraa kaivaa esiin kädet öljyssä.
Viimeksi muokannut Zamppa, Su Helmi 25, 2018 3:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: XF 3.0D S huollot
Ei näihin tunnu tarttuvan, jos vertaa miltä ne egr putket näytti.s1jviita kirjoitti:Kuinka savessa oli imusarja ja kannen kanavat noilla kilsoilla? Et kuvia sattunut ottaan?
Ja syyllinen remonttiin.