Sivu 1/1

Kierrokset jää korkealle X300 4.0

Lähetetty: Ke Maalis 07, 2018 10:03 am
Kirjoittaja 60seconds
Ongelmana on siis että kierrokset jäävät ajossa n..1500rpm paikkeille, kierrokset kyllä laskee kun lipsautat hieman kaasua mutta kuitenkin perin kiusallinen vaiva ajossa, kun veto jää päälle noilla kierroksilla ja joudut vähän väliä lipsuttelemaan kaasua että kierrokset tulee alas...any ideas?

Re: Kierrokset jää korkealle X300 4.0

Lähetetty: Ke Maalis 07, 2018 11:23 am
Kirjoittaja JNi
Jäätynyt tai muuten tahmea kaasuvaijeri?

Jouko

Re: Kierrokset jää korkealle X300 4.0

Lähetetty: Ke Maalis 07, 2018 12:20 pm
Kirjoittaja 60seconds
en oikein itse usko kaasuvaijeriin, sama ongelma vaivasi myös kesällä :|

Re: Kierrokset jää korkealle X300 4.0

Lähetetty: Pe Touko 18, 2018 6:38 pm
Kirjoittaja JMSC
Sama vika mutta lievempänä allekirjoittaneen XJR:ssä (kierrokset jää 1100 paikkeille) en ole vielä ehtinyt tarkemmin tutkimaan, mutta kaasuläpän "palautusjousi" tuntuu todella löysältä. Autoon on myös laitettu jälkiasennettu cruise, joka saa pian kyytiä...

Onko vikaan löytynyt selkeää syytä?

Re: Kierrokset jää korkealle X300 4.0

Lähetetty: Pe Touko 18, 2018 10:06 pm
Kirjoittaja 60seconds
toistaiseksi selvittämättä, tottunut jo ajamaan tuolleen että kaasulla lipsuttelee mutta oishan se hyvä saada toimimaan kuten kuuluu

Re: Kierrokset jää korkealle X300 4.0

Lähetetty: Ma Kesä 11, 2018 1:59 pm
Kirjoittaja Vemppu
Just viikonloppuna vihdoin ja viimein omassa virittelin sitä kaasunpalautusta.

Suotta olen kuminauhojen kanssa pelannut kun korjaantui omassa kulkineessa ihan sillä että otti sen kolmella torxilla olevan "kaasumekanismin" irti samaten kuin pikkujakarilla ja 7mm (?muistaaksei) listalla Cruisen vipu veke.

Sitten olikin käsissä se hökötys joka kaasuvaijerin liikkeen pyöriväksi kääntää :-) Irroitetussa osassa _kaikki_ jouset kuoleentuneet niin että käytännössä vain sinne moottoriin kiinni jäänyt hengetön jousi yritti kaasua palauttaa minkä jaksoi.

Eipä siinä kuin kääntää kierros lisää häkkyrän ylimpään jouseen ja kierros lisää siihen imusarjaan kiinni jääneeseen. Höpötin nippuun ja jo alkoi jousivoima riittää kaasun palauttamiseen. Se iso jousi joka on "häkkyrän" alla > siihen jätin vääntämättä lisää voimaa.

Ehkä inan verran tuli jäykkä kaasusta mutta parempi noin kuin pysyvällä "cruisella".

Tuo on pieni mutta erittäin ärsyttävä vaiva jos idle meinaa jäädä roikkumaan 200-300 kierrosta normin yläpuolelle :-x

Re: Kierrokset jää korkealle X300 4.0

Lähetetty: Ti Kesä 12, 2018 11:25 am
Kirjoittaja JMSC
Hieno homma ja kiitos päivityksestä täytyy tehdä omaan sama temppu.

Re: Kierrokset jää korkealle X300 4.0

Lähetetty: Pe Heinä 27, 2018 12:10 pm
Kirjoittaja JMSC
Toiselta foorumilta löytyi oikein virallinen ohje kaasuvaijerin säätöön.

https://www.jaguarforums.com/forum/xj-x ... ble-48809/

Re: Kierrokset jää korkealle X300 4.0

Lähetetty: Su Syys 30, 2018 11:35 am
Kirjoittaja JMSC
Säätelin eilen kaasuvaijerin ja tilanne itse asiassa meni hieman pahemmaksi.
Kaasuläpässä on tosiaan jouset kuoleentuneet ja edellinen omistaja oli koittanut
korjata tilannetta kaasuvaijereiden säädöllä jonka takia mm. kaasu pohjassa oli kaasun asento vain 69% maksimista.

Tällä hetkellä auton ollessa samuksissa kaasun vapauttaminen sulkee kaasuläpän täysin, mutta auton ollessa käynnissä jää kaasuläppä hieman auki. :shock: Ainakin TPS:n mukaan. Ilmeisesti jousivoima on niin kuoleentunut, että virtaus pitää läpän hieman auki.

Vaatii vain tässä R mallissa ahtimen irroittamisen, että pääsee säätämään kaasuläpän palautusjousia.