S Type Kaasuläpän kalibrointi akun irroituksen jälkeen

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

S Type Kaasuläpän kalibrointi akun irroituksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjensta,

Tällainenkin toimenpide tulisi kaiketi tehdä akun vaihdon jälkeen: JTIS(Jaguar Technician Information System) Article number JTP 935. S-Type: Pre-Delivery Inspection, Page 4 "Effects of Battery Disconnection" mukaan. "After battery reconnection, the engine management system must ‘re-learn’ the limits of throttle pedal travel. This is to ensure correct adaptive settings are stored for kickdown operation. Re-programming is done with the ignition switch in position II as follows: Slowly press the accelerator pedal fully through the kickdown detent to the floor. Release the pedal and repeat the action."

Eli akun irroituksen jälkeen ennen ensimmäistä käynnistystä tulisi siirtää virta "kakkosasentoon", virrat päällä, (ei käynnistää konetta) ja painaa kaksi kertaa hitaasti kaasupoljin ylhäältä täysin ala-asentoon.

Eipä ole tullut tehtyä kun vasta nyt tämänkin opin. Ei ole vaikuttanut ajettavuuteen.

https://www.jaguarforums.com/forum/s-ty ... on-176446/


Ja ne muut toimenpiteet muistiksi

http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=78977

.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S Type Kaasuläpän kalibrointi akun irroituksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tähän vielä, että onko joku ollut tietoinen edellämainitusta toimenpiteestä aiemmin ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: S Type Kaasuläpän kalibrointi akun irroituksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Ode »

kissaeläin kirjoitti:Tähän vielä, että onko joku ollut tietoinen edellämainitusta toimenpiteestä aiemmin ?
Olen tiennyt, mutten tehnyt akkuhommien yhteydessä. Kaasuläpän puhdistamisen jälkeen tein. Löysin silloin ohjeen, jossa käskettiin pitämään poljin jonkin aikaa pohjassa ennen kuin päästää ylös ja toistaa operaation.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S Type Kaasuläpän kalibrointi akun irroituksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Ode kirjoitti:
kissaeläin kirjoitti:Tähän vielä, että onko joku ollut tietoinen edellämainitusta toimenpiteestä aiemmin ?
Olen tiennyt, mutten tehnyt akkuhommien yhteydessä. Kaasuläpän puhdistamisen jälkeen tein. Löysin silloin ohjeen, jossa käskettiin pitämään poljin jonkin aikaa pohjassa ennen kuin päästää ylös ja toistaa operaation.

O
Itse en ollut kuullutkaan. Käsijarrun ja ikkunoiden yms laitto tuttua kyllä. Ei kyllä ole ajoon tosiaan huomattavasti vaikuttanut käytännössä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: S Type Kaasuläpän kalibrointi akun irroituksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Ode »

kissaeläin kirjoitti: Itse en ollut kuullutkaan. Käsijarrun ja ikkunoiden yms laitto tuttua kyllä. Ei kyllä ole ajoon tosiaan huomattavasti vaikuttanut käytännössä.
En ole huomannut mitään erityistä akunvaihdon yhteydessä, paitsi ikkunat radio unohtavat asioita. Sen sijaan kaasuläpän puhdistamisen ja potikan korkkaamisen jälkeen tyhjäkäynti oli vajaa 2000 kierrosta, eikä oikein ottanut siitä asettuakseen ennen kuin kikkailin ohjeiden mukaan polkimella, virrat päällä.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Vastaa Viestiin