XF:n etuvalot

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
pile
Viestit: 32
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 9:49 am
Paikkakunta: Seinäjoki

XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja pile »

Terve.
Onko kukaan sovitellut meneekö suoraan 2010 malliin nämä uudemman mallin etuvalot jossa on ledinauha .
Itsellä vaan alakaa olemaan nuo omat umpiot siinä mallissa että pitääs vaihtaa uudet. Tai lähinnä vaan toinen ,mutta aattelin että jos samalla nuorentaas ilmettä.
Oli vaan alkuperäisosana hiukka taas kallit .1880€ kpl .
Ulkomailta löytyys alle puolen hinnan tuosta , ku katselin netistä.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
pile
Viestit: 32
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 9:49 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja pile »

Sen verran vielä että en ole näitä koskaan verrannut luonnossa tai muutenkaa. tuli nyt vaan mielen tuos kun noita omia valoja katselin.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Pacer
Viestit: 110
Liittynyt: Su Huhti 20, 2014 8:09 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Ei mene suoraan. Puskuri, konepelti, etulokasuojat ja valojen kiinnitysraudat uusiksi. Maksaa enemmän, kuin 1880 e.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
Avatar
Puuma '69
Viestit: 139
Liittynyt: To Elo 19, 2010 8:52 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja Puuma '69 »

MIkä orkkisvaloissa vikana?

Haalistuneet, naarmuiset?

Voin tehdä ne sinulle uudenveroisiksi 80 eurolla! 8)
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

pile kirjoitti:Terve.
Onko kukaan sovitellut meneekö suoraan 2010 malliin nämä uudemman mallin etuvalot jossa on ledinauha .
Itsellä vaan alakaa olemaan nuo omat umpiot siinä mallissa että pitääs vaihtaa uudet. Tai lähinnä vaan toinen ,mutta aattelin että jos samalla nuorentaas ilmettä.
Oli vaan alkuperäisosana hiukka taas kallit .1880€ kpl .
Ulkomailta löytyys alle puolen hinnan tuosta , ku katselin netistä.
Jos tosiaan vaan haalistuneet lasit niin tätä on mainostettu jo aiemmin "miltä jaggesi ulkopinta näyttää" ketjussa. http://www.motonet.fi/fi/tuote/602396/T ... kirkastaja
Viimeksi muokannut kissaeläin, To Maalis 22, 2018 7:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Coupe
Viestit: 523
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Joo, ja You Tube on täynnä juttuja missä kovat jätkät tekee sen hammastahnalla 8)
i
pile
Viestit: 32
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 9:49 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja pile »

Oon kirkastanu noita laseja jo kertaalleen .se on lyhytaikainen apu.
Mutta pitänee taas tehdä hionta/lakkaus operaatio jos menis hetken taas.
Noi ledi helminauha valot vaan kiinnostaa sen vuoksi ku ne on mielestäni huomattavasti paremman näkööset.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi,
Täällä sivulla 4 ainakin jotain kuvia ennen ja jälkeen harmauden poiston viewtopic.php?f=1&t=4668&hilit=Miltä+jaggesi&start=150
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

pile kirjoitti:Oon kirkastanu noita laseja jo kertaalleen .se on lyhytaikainen apu.
Mutta pitänee taas tehdä hionta/lakkaus operaatio jos menis hetken taas.
Noi ledi helminauha valot vaan kiinnostaa sen vuoksi ku ne on mielestäni huomattavasti paremman näkööset.
En tiedä XF lampuista, mutta itsellä on kestänyt omassa ensimmäinen kiillotuskerta nyt kolme vuotta hyvänä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Coupe kirjoitti:Joo, ja You Tube on täynnä juttuja missä kovat jätkät tekee sen hammastahnalla 8)
Kovat kardaanit on erikseen !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja Ode »

pile kirjoitti:Oon kirkastanu noita laseja jo kertaalleen .se on lyhytaikainen apu.
Mutta pitänee taas tehdä hionta/lakkaus operaatio jos menis hetken taas.
Noi ledi helminauha valot vaan kiinnostaa sen vuoksi ku ne on mielestäni huomattavasti paremman näkööset.
Kun kerran kuvailit apua lyhytkestoiseksi niin silloin on varmaan kyse UV-valon aiheuttamasta värimuutoksesta, ei kiveniskeytymistä niinkään. Voisiko vetää johtopäätöksen, että kiillotuksen jälkeinen suojaus ei ole tarjonnut riittävää UV-suojaa? Tosin mikään suoja ei ikuinen ole, mutta mieleeni syntyi keskustelusta käsitys että ihan turhan nopeasti on palattu lähtöruutuun - jospa jokin toinen suojatuote toimisi paremmin?

Googlella löytyy paljon tuloksia ja Pesukinnas.com:ssa on paljon asiallista luettavaa.

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
s1jviita
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2013 12:45 am
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Kunnon tekijän jälkeen valot pysyvät hyvinä tosi pitkään. Sijaisautona minulla on V70 Volvo 450tkm ja ”Puuma ’69” teki sen valoista uudet yli 6kk sitten ja vieläkin on kuin uudet eli ota yhteys Puumaan, itse ei kannata yrittää kun ei ne kestä.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Avatar
Puuma '69
Viestit: 139
Liittynyt: To Elo 19, 2010 8:52 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja Puuma '69 »

Jep, eli valot vaativat suojaksi aineen, joka oikeasti kestää, eli tässä tapauksessa juurikin ajovaloille tarkoitettu pinnoite. Antaa erittäin pitkäikäisen suojan UV-säteilyä, likaa yms. vastaan.

Jos halutaan tehdä valoista oikeasti uuttavastaavat, niin noilla Motonetin ja vastaavilla sarjoilla ei tee mitään. Jättävät jälkeensä hirmuisen määrän mikronaarmuja, joita ei saa pois mukana tulevalla aineella. Mistäkö tiedän? Olen "korjannut" useat näillä tehdyt ajovalot, koska menneet huonoksi taas hyvin nopeasti.

Ajovalot voidaan hioa, kiillottaa ja pinnoittaa useamman kerran, joten sitä ei tarvi pelätä, että kun on jo kerran tehty.

Jos joku haluaa kuvia nähdä, niin niitä löytyy vaikka kuinka paljon, ennen ja jälkeen operaation. 8)
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Puuma '69 kirjoitti:Jep, eli valot vaativat suojaksi aineen, joka oikeasti kestää, eli tässä tapauksessa juurikin ajovaloille tarkoitettu pinnoite. Antaa erittäin pitkäikäisen suojan UV-säteilyä, likaa yms. vastaan.

Jos halutaan tehdä valoista oikeasti uuttavastaavat, niin noilla Motonetin ja vastaavilla sarjoilla ei tee mitään. Jättävät jälkeensä hirmuisen määrän mikronaarmuja, joita ei saa pois mukana tulevalla aineella. Mistäkö tiedän? Olen "korjannut" useat näillä tehdyt ajovalot, koska menneet huonoksi taas hyvin nopeasti.

Ajovalot voidaan hioa, kiillottaa ja pinnoittaa useamman kerran, joten sitä ei tarvi pelätä, että kun on jo kerran tehty.

Jos joku haluaa kuvia nähdä, niin niitä löytyy vaikka kuinka paljon, ennen ja jälkeen operaation. 8)
Juu, oikeassa olet. Nuo Turtlet yms on vain ensiapu. Vaatii paremmat välineet pidemmän ajan kestävään tulokseen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Puuma '69
Viestit: 139
Liittynyt: To Elo 19, 2010 8:52 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja Puuma '69 »

Valmissa seteissä ei ole oikein muuta käyttökelpoista, kuin nuo hiomapaperit. Itse teen senkin koneella 70mm pienellä Mirkan vesihiomalaikalla.

Noissa mukana tuleva kiillotuaine ei ole riittävästi mikronaarmuja poistavaa, ja suoja-aine on turha, oikeasti ei suojaa lainkaan.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Puuma '69 kirjoitti:Valmissa seteissä ei ole oikein muuta käyttökelpoista, kuin nuo hiomapaperit. Itse teen senkin koneella 70mm pienellä Mirkan vesihiomalaikalla.

Noissa mukana tuleva kiillotuaine ei ole riittävästi mikronaarmuja poistavaa, ja suoja-aine on turha, oikeasti ei suojaa lainkaan.
Itse ajan 1000,2000,3000,4000 luokan paperilla epäkeskolla ja kiillotus vielä ja sealantit päälle. Ihan hyvä on tullut joka kerta. Alkukarkeutta lisää jos tarve. Käsinkin käy.

Aika kohtuu helppoa toteuttaa ja onnistuu keneltä vaan harrastaltakin jos omaa kädet ja muutaman tarvikkeen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Puuma '69
Viestit: 139
Liittynyt: To Elo 19, 2010 8:52 am
Paikkakunta: Tampere

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja Puuma '69 »

kissaeläin kirjoitti:
Puuma '69 kirjoitti:Valmissa seteissä ei ole oikein muuta käyttökelpoista, kuin nuo hiomapaperit. Itse teen senkin koneella 70mm pienellä Mirkan vesihiomalaikalla.

Noissa mukana tuleva kiillotuaine ei ole riittävästi mikronaarmuja poistavaa, ja suoja-aine on turha, oikeasti ei suojaa lainkaan.
Itse ajan 1000,2000,3000,4000 luokan paperilla epäkeskolla ja kiillotus vielä ja sealantit päälle. Ihan hyvä on tullut joka kerta. Alkukarkeutta lisää jos tarve. Käsinkin käy.

Aika kohtuu helppoa toteuttaa ja onnistuu keneltä vaan harrastaltakin jos omaa kädet ja muutaman tarvikkeen.
Niin huonossa hapessa ovat muutamat valot olleet, että on joutunut aloittamaan 400-karkeudella kuivana, mutta yleensä aloitus 500 tai 600:sella, ja siitä sitten ylöspäin asteittain.

Ja se kiillotus on tuossa kriittinen vaihe, ne kaikki mikronaarmut olisi saatava pois. Vaatii kunnon 2-step myllytyksen, ensin vahvalla tahnalla ja leikkaavimmalla laikalla, tämän jälkeen viimeistelyaineella ja -laikalla.

Ei tämä homma tunnu kaikilta onnistuvan, edes niiltä harrastajilta, siksi monet olen paikkaillut monien jäljiltä. :lol:

Itse olen väkrännyt noin 200 ajovalot muutamien viime vuosien aikana.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
pile
Viestit: 32
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 9:49 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: XF:n etuvalot

Viesti Kirjoittaja pile »

Pitää jossain välis ottaa taas noi lamput työn alle. Nyt kun taas on tulos kesä ja kärpääsiä niin ei valot enää oo niin tärkeäs asemassa ,mutta syksy ja pimiät tuloo taas ku kerkiää .Eikähän kesän aikana kerkee taharä.
Jaguar XF -10 vm 3,0 d s . Pontiac trans am gta -89 superchargers 383 cid . Pontiac firehawk -95 lt1 350 cid . Museorekisteröity Pontiac tran am -79 , Jawa 250 cc -60 ja -64 sekä 350 cc vm 2004
Vastaa Viestiin