Jaguar XKR 4.0. ‘02 Jakopää

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
Rim
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Loka 28, 2013 7:15 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Jaguar XKR 4.0. ‘02 Jakopää

Viesti Kirjoittaja Rim »

Anteeksi kärkeen ehkä tyhmä kysymys (olen yrittänyt Googlettaa huonolla menestyksellä) :

Ilmeisesti jakopää on toteutettu ketjulla ? Mikä on vaihtoväli ja minkälainen riski jakopään hajoamiseen on ? Nyt takana 160 000 km eikä ole tietoa onko aikaisemmat omistajat tehneet asialle koskaan mitään ?
I-PACE HSE ´19
E-PACE 2.0 ’18
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jaguar XKR 4.0. ‘02 Jakopää

Viesti Kirjoittaja JNi »

Siellä on ketju ja käytännön riskiä hajoamiseen ei ole. Tästä oli täällä juuri jossain keskustelussa juttua, -02 on sen verran uusi kone että ylemmät kiristäjät ovat uudempaa mallia. Vanhemmissa ilmenee murtumia ja hyvin huonolla tuurilla hajoamista.

Hieno auto!

Jouko

edit: Täällä on vähän juttua: viewtopic.php?f=1&t=8950&p=49340&hilit=nikasil#p49340. Ja nyt jäin vähän ihmettelemään että mistä olen saanut mielikuvan että ylemmät kiristäjät vaihtuivat parempiin jo ennen 4.2 litran versiota... osaako joku kertoa lisää?
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar XKR 4.0. ‘02 Jakopää

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi,
Tällaista löysin:

"Technical Service Bulletin No. X303-68 of February 2005, titled “Rattle From Engine on Start-up and Idle.
This Technical Bulletin has been issued to address customer concerns of a rattle emanating from the engine on start-up and idle.
Cause: Failure of a primary or secondary timing chain tensioner.
Should a customer express concern, and the fault has been confirmed as a timing chain tensioner, new primary or secondary timing chain tensioners must be installed.
Engines subject to this problem include XJ8/XJR engines with the last six digits of their VIN numbers between 812256-F41862, and XK8/XKR engines with the last six digits of their VIN numbers between 001001-A24195."
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Rim
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Loka 28, 2013 7:15 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jaguar XKR 4.0. ‘02 Jakopää

Viesti Kirjoittaja Rim »

kissaeläin kirjoitti:"Engines subject to this problem include XJ8/XJR engines with the last six digits of their VIN numbers between 812256-F41862, and XK8/XKR engines with the last six digits of their VIN numbers between 001001-A24195."
Kiitos ! Mulla on VINin loppu A28428 eli tuo bulletin ei koske (onneksi) mun autoa.
I-PACE HSE ´19
E-PACE 2.0 ’18
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar XKR 4.0. ‘02 Jakopää

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Rim kirjoitti:
kissaeläin kirjoitti:"Engines subject to this problem include XJ8/XJR engines with the last six digits of their VIN numbers between 812256-F41862, and XK8/XKR engines with the last six digits of their VIN numbers between 001001-A24195."
Kiitos ! Mulla on VINin loppu A28428 eli tuo bulletin ei koske (onneksi) mun autoa.
Neljännen sukupolven sarja http://www.xk8-parts.com/2014/01/xk8-xk ... hain-kits/ mikäli uusinta mallia haluaa koneeseen päivittää . -02 mallissa toisen polven hilppeet ilmeisesti. Ei niitäkään ilmeisesti mennnyt juurikaan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin