Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Löytyykö täältä tietäjää voiko V8 4,2 litraisessa bensakoneessa Vm 2008 XF käyttää etanoilia polttoaineena sellaisenaan vai pitäisikö laittaa vain osa sitä ja normaalia 98/95 lisäksi, yllätyksenä tänään tankkasin ABC:ltä tuota etanolia ja litrahinta oli 1 eur? Pitäisikö tehdä jotain muutoksia jos käyttää vain etanoilia?
2008 Xj8 Daimler Supercharged V8 4,2 l
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Mukautuuhan se auto johonkin pisteeseen, mutta ei nämä mitään "Flexifueleja" ole. Nykyautot kaikki osaavat mukautua nakutustunnistimien yms perusteella johonkin pisteeseen asti, mutta täyttä E85-ajoa varten pitää yleensä tehdä muutoksia.Kitti kirjoitti:Löytyykö täältä tietäjää voiko V8 4,2 litraisessa bensakoneessa Vm 2008 XF käyttää etanoilia polttoaineena sellaisenaan vai pitäisikö laittaa vain osa sitä ja normaalia 98/95 lisäksi, yllätyksenä tänään tankkasin ABC:ltä tuota etanolia ja litrahinta oli 1 eur? Pitäisikö tehdä jotain muutoksia jos käyttää vain etanoilia?
Muista että etanolin litrahinta != bensan litrahinta, koska etanolin energiamäärä / litra on huomattavasti pienempi.
Itse jos V8 4.2:n hankkisin, niin henkisesti olisin valmis sinne laittamaan ihan bentsiiniä.
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Moi,bluri kirjoitti:Mukautuuhan se auto johonkin pisteeseen, mutta ei nämä mitään "Flexifueleja" ole. Nykyautot kaikki osaavat mukautua nakutustunnistimien yms perusteella johonkin pisteeseen asti, mutta täyttä E85-ajoa varten pitää yleensä tehdä muutoksia.Kitti kirjoitti:Löytyykö täältä tietäjää voiko V8 4,2 litraisessa bensakoneessa Vm 2008 XF käyttää etanoilia polttoaineena sellaisenaan vai pitäisikö laittaa vain osa sitä ja normaalia 98/95 lisäksi, yllätyksenä tänään tankkasin ABC:ltä tuota etanolia ja litrahinta oli 1 eur? Pitäisikö tehdä jotain muutoksia jos käyttää vain etanoilia?
Muista että etanolin litrahinta != bensan litrahinta, koska etanolin energiamäärä / litra on huomattavasti pienempi.
Itse jos V8 4.2:n hankkisin, niin henkisesti olisin valmis sinne laittamaan ihan bentsiiniä.
Nettiautossa myynnissä yksi S Type 4.2 E85 konversiolla. https://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/9695441Soita vaikka myyjälle ja kysy mikä paketti on kiinni.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Tulikin sitten oikeastaan vastaus kysymykseeni tänä aamuna, heitti vokakoodit P0171 Voimansiirtohäiriö Bank 1 sekä P0174 Voimansiirtohäiriö Bank 2
eli kone käy liian laihalla.
eli kone käy liian laihalla.
2008 Xj8 Daimler Supercharged V8 4,2 l
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Säästäminen voi tulla kalliiksi joskus, valitettavasti. Turha varmaan todeta, että manuaalin sallittuja laatuja tankkiin jos ei ole flexifuel yms laitteita.Kitti kirjoitti:Tulikin sitten oikeastaan vastaus kysymykseeni tänä aamuna, heitti vokakoodit P0171 Voimansiirtohäiriö Bank 1 sekä P0174 Voimansiirtohäiriö Bank 2
eli kone käy liian laihalla.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Nyt sitten tutkit paljonko pitää oikeaa polttoainetta lisätä että vikakoodit poistuvat . Kerran yksi kaveri kysyi
Voiko tankkiin laittaa puolet dieseliä bensan lisäksi ? Tietysti voi , mutta ei se kyllä käy !!
Voiko tankkiin laittaa puolet dieseliä bensan lisäksi ? Tietysti voi , mutta ei se kyllä käy !!
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Moi,
Paljonkos sitä E85 on tankissa ? Jos tankki täynnä ja antaa koodia niin tietty huono lisäillä 98 sinne. Imemällä pois ja 98 sisään ?
Paljonkos sitä E85 on tankissa ? Jos tankki täynnä ja antaa koodia niin tietty huono lisäillä 98 sinne. Imemällä pois ja 98 sisään ?
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Oliko se niin että 2008 mallista ei saa enää jälkikäteen muuttaa xlexfuel autoksi. Joku vm. Raja siinä on . Vanhemmat kyllä .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Toisinpäin toimii kyllä, rouva ajoi aikanaan Sest Cordoban Helsinki-Lappeenranta -välin 50/50 seoksella, kun oli tankannut "Ysivitosta Dieseliä"..pta kirjoitti:Nyt sitten tutkit paljonko pitää oikeaa polttoainetta lisätä että vikakoodit poistuvat . Kerran yksi kaveri kysyi
Voiko tankkiin laittaa puolet dieseliä bensan lisäksi ? Tietysti voi , mutta ei se kyllä käy !!
No pari litraa 2t- öljyä ja tankki täyteen, kyllä sillä vielä 100tkm ajeltiin tekemättä mitään
Buy British!
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
XF Sportbrake 3.0Ds 04/14 Ultimate Black 'kovan onnen kisu'
I-Pace HSE 12/18 Corris Grey 'Irmaliisa'
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
2014 lähtien aina yli puolet e85 ja loput bensaa 95e10. ei mitään oireita eikä vikoja tähän mennessä.
xjr -99
galaxie -61
galaxie -61
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Galaxie:
Kummassa vai molemmissa?
Kummassa vai molemmissa?
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Miten se ahdettu kone , antaako enemmän potkua ja oletko joutunut vaihtamaan eri lämpöarvoiset tulpat ? . Mitäs kulutukselle tapahtuu 50/50 suhteella . Paljonko kilometrejä kertynyt ? 1000 vai 40000 . Onko 4.2 koneessa paljonkin eroa 4.0 koneen ecuun .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Hieman OT, koska kokemuksia Kisun juottamisesta viinalla ei ole mutta ton käyttö-Rangen (P38A) kylläkin. Se kelpuuttaa RE85:n ihan paljaana ilman mitään muutoksia, kulutus ei muutu havaittavasti suuntaan tai toiseen. Mutta tuohan onkin hidaskäyntinen maamoottori.
Viinaa tuolle on tullut juotettua vaihtelevasti jo useamman vuoden ajan eikä mitään ole vielä hajonnut. Moottori tuntuu hieman pirteämmältä ihan alakierroksilla, eli hyppää terävämmin liikkeelle jos tommosen tonnikeijun kanssa hyppäämisestä voi puhua.
Tällä hetkellä viinanjuonnissa ei ole kovin merkityksellistä rahallista hyötyä kun auto on tosi vähäisillä ajoilla ja lähin viinakauppa ei ole ihan päivittäisten ajelujen vieressä ja pääasiallinen käyttövoima on maakaasu.
Käytössä huomionarvoista ollut: oikein helteellä saattaa sahauttaa hetken jos kuumana sammuttaa ja hetikohta yrittää uudestaan, tätä ei tapahdu koskaan bensalla vaan ns. avaimen napautuksella käyntiin vehes. Tämäkin tuli havaittua taaannoin kun hieroin kesähelteellä autotraileria ahtaalla pihalla tovin eestaas ja noin 10min sammutuksen jälkeen olin lähdössä uudestaan huristelemaan.
Aikalailla ehdoton pakkasraja käyntiinlähtöön on -6c, sekin ihan järjettömällä sahauksella -> ei ole järkevää. Muuten toimii kylmälläkin normaalisti.
Jollain sekoituksella kylmävaiva helpottaa mutta on selvästi kylmänarka viinapäissään, semminkin olen tankannut perusbensaa kun tommonen vähillä ajoilla oleva laitos voi olla sit yhtäkkiä syksyn pakkasaamuna pelkät viinat tankissa ja se on bad.
Viinaa tuolle on tullut juotettua vaihtelevasti jo useamman vuoden ajan eikä mitään ole vielä hajonnut. Moottori tuntuu hieman pirteämmältä ihan alakierroksilla, eli hyppää terävämmin liikkeelle jos tommosen tonnikeijun kanssa hyppäämisestä voi puhua.
Tällä hetkellä viinanjuonnissa ei ole kovin merkityksellistä rahallista hyötyä kun auto on tosi vähäisillä ajoilla ja lähin viinakauppa ei ole ihan päivittäisten ajelujen vieressä ja pääasiallinen käyttövoima on maakaasu.
Käytössä huomionarvoista ollut: oikein helteellä saattaa sahauttaa hetken jos kuumana sammuttaa ja hetikohta yrittää uudestaan, tätä ei tapahdu koskaan bensalla vaan ns. avaimen napautuksella käyntiin vehes. Tämäkin tuli havaittua taaannoin kun hieroin kesähelteellä autotraileria ahtaalla pihalla tovin eestaas ja noin 10min sammutuksen jälkeen olin lähdössä uudestaan huristelemaan.
Aikalailla ehdoton pakkasraja käyntiinlähtöön on -6c, sekin ihan järjettömällä sahauksella -> ei ole järkevää. Muuten toimii kylmälläkin normaalisti.
Jollain sekoituksella kylmävaiva helpottaa mutta on selvästi kylmänarka viinapäissään, semminkin olen tankannut perusbensaa kun tommonen vähillä ajoilla oleva laitos voi olla sit yhtäkkiä syksyn pakkasaamuna pelkät viinat tankissa ja se on bad.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Jengi säästää luontoa ja kukkoroa ihan mehuissaan ja mennään vanhoilla öljynvaihtoväleillä.
Samalla ajatellaan et kappas konehan paranee tällä ajaessa kun ei enää kuluta öljyäkään.
Ei kuluta ei koska öljyn sekaa menee viinaa ja näin ollen mittatikusta sitä ei nää.
Mulla katukäyttöinen kilpuri johon tankkaa re85 Aina ennen katsastusta.
Päästöjä kehutaan koska keksintö palaa puoliksi viinalla.
Tuo viina on hyvä juttu katsastukseen ja halvoilla "ritsoilla" ajellessa.
Itse en ole koskaan kuormittanut konetta kunnolla jos tankissa on puolet viinaa ja puolet bensaa.
En halua että sylinterissä palava neste menee laihalle ja särkee näin koneen.
Liian pieni hyöty riskin kasvaessa.
Samalla ajatellaan et kappas konehan paranee tällä ajaessa kun ei enää kuluta öljyäkään.
Ei kuluta ei koska öljyn sekaa menee viinaa ja näin ollen mittatikusta sitä ei nää.
Mulla katukäyttöinen kilpuri johon tankkaa re85 Aina ennen katsastusta.
Päästöjä kehutaan koska keksintö palaa puoliksi viinalla.
Tuo viina on hyvä juttu katsastukseen ja halvoilla "ritsoilla" ajellessa.
Itse en ole koskaan kuormittanut konetta kunnolla jos tankissa on puolet viinaa ja puolet bensaa.
En halua että sylinterissä palava neste menee laihalle ja särkee näin koneen.
Liian pieni hyöty riskin kasvaessa.
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Nyt olen saanut poltettua tuon etanoilin pois, lisäilin vähänväliä 98 joukkoon, kun kävin Porissa oli kulutus lähes 14 litraa satasella nyt kun on taasen normaalia 98 niin kulutus oli 9.5 kun ajelin Ylläkselle, eli lopputulos on ettei tuota etanoilia kannata käyttää ainakaan V 8 4,2 litraisessa XF:ssä.
2008 Xj8 Daimler Supercharged V8 4,2 l
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
Vaimolla 2002 X-type Sport 2,5l
S-type V 6 3l 2003 Espanjassa
Lisäksi Zydapp KS 750 vm 1943
ja Harrikka 750 cc R vm 1936
Re: Etanoilin käyttö V 8 4,2 litraisessa
Jos on oikeasti kiinnostunut etskulla ajamisesta niin anttih nimimerkiltä löytyy ihan oikeasti tietoa asiasta.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP