XJ6 ser2

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

XJ6 ser2

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Varmaan käyty ennekin keskustelua,mutta ajattelin kysyä,onko kellään XJ6 kakkossarjalaisessa kärjetöntä sytytystä?.
Itse olen pikkuhiljaa alkanut sellaista miettiä.Lisäksi omassani on varsinkin tyhjäkäynnillä ja kaasua avattaessa sellainen oire:tyhjäkäynnillä ikään kuin aaltomainen värinä kulkee koneen läpi,tuntuisi menevän sarjassa kaikkien sylinterien läpi.
Sitten kun esm seisoo risteyksessä,lähtee liikkelle,alkaa auto nykiä ja tutista ja sitten oire häipyy kun kierrokset nousee.
Nämä oireet ilmenee vain lämpimänä ja silloinkin ajoittain,ei siis kaiken aikaa.
Ilmavuodot olen luullakseni saanut pois ja jos siellä vuoto on,luulisi sen haittaavan kaiken aikaa.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJ6 ser2

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

En koskaan ole kokenut että katkojan kärjet (punnan osa) olisi ollut mikäön ongelma. Jos tulee piikkiä, on kondensaattori finaalissa ja jos on muita ongelmia, johtuu se yleensä joko tulpanjohdoista tai hatuista tai tulpista.

Ajoin 16 vuoden aikana Ser 1 E-typellä lähes 67.000km ja nyt 11 vuoden aikana 46.000km Ser 2 XJ6C:llä eikä jakajassa tai sytkässä ole ollut mitään ongelmaa. Varmista että puola ja tulpanjohdot ovat speksin mukaiset (vastus).

Ser 3 E-typessä on kärjetön sytystys jo tehtaalta ja se on nyt hieman oikutellut, voi johtua huonosta akustakin, ja onhan ne komponentitkin jo yli 46 vuotta vanhoja... 8)

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Re: XJ6 ser2

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Ok,lähinnä tuo alipaine säätäjän vivut voisi vissiin tuota ongelmaa aiheuttaa-jos/kun ovat kuluneet.
Täytynnee ottaa murikka tarkasteluun.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XJ6 ser2

Viesti Kirjoittaja Kopi »

MrNorton kirjoitti:Ok,lähinnä tuo alipaine säätäjän vivut voisi vissiin tuota ongelmaa aiheuttaa-jos/kun ovat kuluneet.
Täytynnee ottaa murikka tarkasteluun.
Ei kai kärjetön sytytys siihen auta? Sehän korvaa/korjaa vain kärjet, ei alipainesäätäjän mekaniikkaa, joka toimii siellä
"alla" edelleen samalla lailla.
Jos virranjakaja on mekaanisesti kulunut, niin se pitäisi joko korjata (uudet jouset/alipainekalvot) tai vaihtaa (alkuperäiseen
tai esim 123-jakajaan).
http://www.123ignition.nl/product.phtml?id=272
Mulla on Ms. Moneypitissä Ignitor, helppo asentaa eikä se ainakaan huonompi ole kuin kärjellinen. Kärjet voi pitää varalta
mukana, ne vaihtaa takaisin tien päälläkin 5 minuutissa. Ei tosin ole ollut tarvetta palata takaisin kärkiin.
http://www.pertronix.com/prod/ig/ignitor/default.aspx
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Re: XJ6 ser2

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Olen ymmärtänyt,että ainakin jossain kärjettömissä seteissä pääsee samalla koko alipainesäätäjästä eroon-tiedä häntä.
Ainakin molempiin Nortoneihin laitoin aikoinaan Boyerin kitin,sai heittää nuo jousi/keskipakosäätäjät pois.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Re: XJ6 ser2

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Päädyin tilaamaan sumujen saarilta uuden jakajan,pitäisi olla ilman kärkiä,mutta alipainesäätäjällä,hintaa noin 100£ uusilla tulpanjohdoilla. Lähettiin rouvan kanssa forssasta Imatran kylpylään,noin 340km:keskikulutukseksi tuli 11.2litraa/100km. Matkavauhtina pidin noin 80km tuntinopeutta. Onko kukaan miettinyt noita SU kaasuttimien luisteja,mitä tapahtuu jos/kun nuo luistit kuluu:siis ikään kuin mäntä sylinterin sisällä. Mitä tapahtuu polttoaineen kulutukselle,entä käynti.
En tiedä pitäisikö kaasuttimet vielä uusia vai pystyisikö vanhoja jotenkin updeittaamaan. Jotenkin tuntuu,että omat oireilevat hieman.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Re: XJ6 ser2

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Eilen tultiin reisusta kotiin,720km tuli kilometrejä.Viimeinen tankkaus:10.8 litraa/100km,olen iloinen. Ainoa harmi löytyi kun Imatralla satoi,pisapoika ei nostanut vettä tuulilasille. Hurina kuului,mutta ei pisaraakaan vettä. Täytyy ottaa työn alle,kun virranjakaja tulee.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Re: XJ6 ser2

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Uusi kärjetön jakaja alipainesäätimellä ja tulpanjohdot tuli briteistä kahdessa päivässä. Eilen asennettu paikoilleen,tänään vielä kaasuttimet synkattu. Todella radikaali muutos ja rutkasti parempaan suuntaan. Auto käynnistyy todella hyvin,tyhjäkäynti todella tasaista ja tienpäällä tuntuu vastaavan kaasuun herkästi.
Ilmeisesti orkkis jakaja oli sen veran kulunut,että ei enää toiminut nuhteettomasti. Myös kärkien kanssa oli usein ongelmaa, ei autanut vaihto,ei konkan uusinta,eikä edes toissakesäinen uusi puola etuvastuksella. No toivotavasti tämä keissi on nyt kunnossa.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Vastaa Viestiin