Olin tyytymätön S-type 2006 ajo-ominaisuuksiin. Välystä epäilin etupyörän tuennassa mutta oikean TAKA-alatukivarren sisäpään pusla oli löysä. Pyörää pystyi käsivoimin kääntämään mikä ei ole hyvä juttu. Ostin British Partsilta koko tukivarren puslineen vanhan tilalle. Yllättäen pultit eivät olleet yhtään ruostuneet jumiin. Itse asiassa ne olivat jopa öljyiset puslan sisältä. Yleensähän nämä alustan kiinnitykset voivat olla ikäviä saada auki hapettumisten vuoksi.
Osa sopi hyvin paikalleen. Pultit kiristin korjaamokäsikirjan antamiin momentteihin pyörä kuormitettuna. Nostin vaihteistonostimella pyörän navan siihen korkeuteen joka sillä oli pyörät maassa mitattuna.
Autolla nyt ajettu erilaisia teitä korjauksen jälkeen pari sataa kilsaa. Ohjattavuus parani lähes virheettömäksi. Uraisella tiellä vielä hieman joutuu korjailemaan ajolinjaa mutta muilla teillä hieno ajaa eikä tarvitse korjailla suuntaa.
Ratti vielä hieman vinossa. Raidetankoja pitänee hieman säätää, toista sisään- toista ulospäin.
S-type uraherkkyys.
S-type uraherkkyys.
Viimeksi muokannut sefo, Ti Syys 04, 2018 1:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
Re: S-type uraherkkyys.
Hienosti korjattu! Loput uraherkkyydestä saattaa jo johtua renkaista, jos ovat kovat ja kantikkaat. Ratti oikenee yleensä aika pienillä säädöillä, puolen kierrosta raidetangon kierteessä kääntää rattia jo tuntuvasti. Pari kertaa sitä voi joutua asettelemaan ja välillä koeajamaan.
Jouko
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)