S-type 3.0l -99 venttiilikopan tiivisteiden vaihto?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
anttimonty
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 12:31 pm
Paikkakunta: Nokia

S-type 3.0l -99 venttiilikopan tiivisteiden vaihto?

Viesti Kirjoittaja anttimonty »

Täytynee venttiilikoppien tiivisteet vaihtaa, mahtaako nämä olla oikeat tiivisteet:
https://www.ebay.com/itm/Fits-2000-2002 ... :0&vxp=mtr

Mitä muuta tuossa kannattaa samalla vaihtaa, kun täytyy joka tapauksessa tuo imusarja irroittaa?

Entä olisiko osat fiksusti saatavissa myös suomesta ja kohtuu hintaan tai ehdottaa jotain muuta ulkomaista kauppaa?
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S-type 3.0l -99 venttiilikopan tiivisteiden vaihto?

Viesti Kirjoittaja JNi »

Englannista kannattaa tilata, osanumerolla ja merkkiliikkeestä Barratt tai Manners, ehkä myös British Parts. Barratt:n sivuilta pitäisi löytyä aika hyvä osaluettelo, tai sitten asenna JEPC-ohjelmisto. Siitä oli juuri jokin aika sitten täällä juttua mistä sen löytää.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
anttimonty
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 12:31 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: S-type 3.0l -99 venttiilikopan tiivisteiden vaihto?

Viesti Kirjoittaja anttimonty »

No näköjään löytyi kyllä kelpo ohjelma :) Kiitos vinkistä. Pistetään vielä tähän niin muutkin löytää:
https://www.jaguarforums.com/forum/xj-x ... ons-48194/

Onko nuo imusarjan tiivisteet yleensä vaihtokunnossa myös vai meneekö niillä pidemmän aikaan kuin noin 20 vuotta ja 200tkm :?
anttimonty
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 12:31 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: S-type 3.0l -99 venttiilikopan tiivisteiden vaihto?

Viesti Kirjoittaja anttimonty »

Toki mielelläni kuulisi myös pultien kiristysjärjestyksestä ja momentista. Täytyykö esim. joitain pultteja uusia samalla tms. Huonosti tuntuu netistä löytyvän tietoa operaatiosta.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type 3.0l -99 venttiilikopan tiivisteiden vaihto?

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Suosittelen vaihtamaan sekä ylemmät että alemmat imusarjan tiivisteet samalla ovat todennäköisesti melko koppurat.
Ja samalla ne imusarjan läppien tiivisteet.

Muistaakseni oli 20nm venttiilikopan pulttien kiristys eikä tainnut olla mitään tiettyä järjestystä ts. järkeä käyttäen.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
JNi
Viestit: 586
Liittynyt: To Touko 26, 2011 9:03 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S-type 3.0l -99 venttiilikopan tiivisteiden vaihto?

Viesti Kirjoittaja JNi »

Tuolta löytyy paljon kaikenlaista: http://www.jagrepair.com/

Korjausopas on vain facelift-malliin, mutta saatat sieltä löytää tarvitsemasi vastaukset. Pre-facelift -korjausopas voi olla vaikea löytää. Jos jaksat askarrella tietokoneen kanssa niin JTIS-ohjelmistossa se on mukana.

Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
anttimonty
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 12:31 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: S-type 3.0l -99 venttiilikopan tiivisteiden vaihto?

Viesti Kirjoittaja anttimonty »

Kiitoksia, eiköhän näillä päästä hommiin.
anttimonty
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 12:31 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: S-type 3.0l -99 venttiilikopan tiivisteiden vaihto?

Viesti Kirjoittaja anttimonty »

JMSC kirjoitti:Suosittelen vaihtamaan sekä ylemmät että alemmat imusarjan tiivisteet samalla ovat todennäköisesti melko koppurat.
Ja samalla ne imusarjan läppien tiivisteet.

Muistaakseni oli 20nm venttiilikopan pulttien kiristys eikä tainnut olla mitään tiettyä järjestystä ts. järkeä käyttäen.
Niin muistuttaisin, että älkää hyvät ihmiset menkö vääntämään noin tiukkaan venttiilikopan kantta :lol: 10nm on oikea momentti. Tosiaan JTIS:n asentelin ja huomenna pitäis ruveta hommiin.
Vastaa Viestiin