XJ8 2004

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
pekkas-1
Viestit: 82
Liittynyt: La Marras 22, 2014 8:24 pm
Paikkakunta: Naantali

XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

XJ8 4.2 2004
Osaako joku neuvoa, että mikä mahdollisesti vialla kun tankkasin tankin täyteen ja silti mittari näyttää hiukan alle puolitankkia.
Eilen aamulla työmatkalla niin yht`äkkiä bensamittarin neula tipahti alas ja bensavalo syttyi. Ajotietokone näytti pelkkää viivaa, että kuinka
paljon tankilla vielä pääsee.
Tänään kuitenkin bensamittari näytti taas sen vajaan puolitankkia.
Voisiko bensa-anturi / pumppu olla sökö ja jos niin onko kellään tietoa mistä sellaisen voisi saada edes hiukan halvemmalla??
Sitten tänään työmatkalla syttyi teksi tasanopeus peruutettu, mitäköhän tuollainen tarkoittaa?
pta
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2015 1:12 pm

Re: XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja pta »

Moi. Oliko moottori käynnissä kun tankkasit ? Ainakin silloin saattaa tuollaisia ominaisuuksia tulla ilmi. Lumi, pakkanen , kosteus , äkilliset lämmönvaihtelut ja sokerina pohjalla matala akun varaustaso . Vaikkapa vain hetkellisesti . Meillä on tuollaiset ihan itse korjaantuneet autoa uudelleen käynnistäessä .
XJ-8 4.0 Sovereign 2000
X-Type 3.0 Estate 2004
X-Type 3.0 Sedan 2003
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja Kopi »

pekkas-1 kirjoitti:XJ8 4.2 2004
Voisiko bensa-anturi / pumppu olla sökö ja jos niin onko kellään tietoa mistä sellaisen voisi saada edes hiukan halvemmalla??
Katso Köpin FAQ tuolta Yleinen-palstalta, siellä on listattu osakauppiaat. Yleensä Englannista saa halvemmalla rahtikuluineen kuin Suomesta.
pekkas-1 kirjoitti: Sitten tänään työmatkalla syttyi teksi tasanopeus peruutettu, mitäköhän tuollainen tarkoittaa?
Eikös tuo viittaa vakkariin (tasanopeussäädin)? Ja se tippuu pois käytöstä, jos anturi antaa virheellistä tietoa. Muistaakseni
käyttää ABS:n antureita. Koita luetuttaa vikakoodit jossain. Peruslukijallakin (Motomaatti jne) saa yleensä ABS-anturien koodit esiin,
mutta aina parempi jos löytyy Jaguaarin oma vikakoodilukija. Toisaalta jos ilmoitus ei uusi ja vakkari pelaa ja muutenkin, niin eikun
ajoa, nuo voi johtua säätilasta/kosteudesta liittimissä.

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Miksu
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2018 1:36 pm

Re: XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Xjkasissa se tasanopeus on eri nappula kuin vakionopeusnappula (siinä ovien lukkonappulan ja penkinlämmitin nappuloiden vieressä). Se tasanopeus asettaa vaan "nopeusarvon/limitin" sille kaasupedaalille, joten kovempaa ei pääse, vaikka olis nilkka suorana. Mullakin se tasanopeus herjaa kokoajan, en oo jaksanu/kerenny/viittiny puuttua asiaan...
pekkas-1
Viestit: 82
Liittynyt: La Marras 22, 2014 8:24 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Tuo tasanopeus herja tuli vaan kerran, joten toivotaan että johtui vaan kosketusviasta?? Tuon pumppu / anturi hässäkän tilaus laitettiin eteenpäin jo, toivottavasti osat tulee tulevalla viikolla.
Osaako kukaan neuvoa, miten kyseisessä Jaggessa saa sisätilahälyttimen pois päältä jos jättää esim. koiran autoon hetkeksi.
En ole ainakaan vielä löytänyt nappulaa siihen tarkoitukseen.
Monasti autoissa on jokin erillinen nappula jossain tai kaukosäätimestä painaa ovet sulki nappulaa esim. kaksi kertaa niin koiran voi sitten
jättää autoon pelkäämättä että hälytin alkaa huutamaan.
Mutta miten on mahdettu Jaggessa tällainen ajatella??
Kopi
Viestit: 1961
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja Kopi »

pekkas-1 kirjoitti:Osaako kukaan neuvoa, miten kyseisessä Jaggessa saa sisätilahälyttimen pois päältä jos jättää esim. koiran autoon hetkeksi.
Vanhemmassa vm2000 XJ8:ssa sisätutkat menivät päälle vasta kun painoi kahdesti kaken lukitusta. Yhdellä painalluksella siis eivät menneet.
Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
pekkas-1
Viestit: 82
Liittynyt: La Marras 22, 2014 8:24 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Kiitti Kopi, koitetaan tuota jos vaikka tuossa -04 olisi vielä samanlainen systeemi.
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Terve,

Juu, X308:ssa oli (ja on) tosiaan noin, että yksi painallus ja auto menee lukkoon, kaksi painallusta ja menee myös sisätutkat ja täysi hälyytys päälle. Mutta ainakin meillä vm 2004 XJR:ssä on päin vastoin, eli yhdellä painalluksella menee kaikki lukkoon ja hälyt päälle mutta kahdella painalluksella eivät mene nuo sisätutkat päälle. Avaimella kuskin ovessa saa kaikki ikkunat ja kattoluukun kerralla kiinni kääntämällä sitä pohjaan ja pitämällä siellä pitkään. Vastaavasti avattaessa jos tekee avaimella saman tempun toiseen suuntaan, saa vaikka auringossa seisseen auton tuuletettua avaamalla tuolla lailla kaikki ikkunat ja kattoluukun. Jos avaa kauko-ohjaimella aukeaa yhdellä painalluksella vain kuskin ovi ja vasta kahdella painalluksella kaikki ovet. Lisäksihän kauko-ohjaimella saa takaluukun auki ja valot päälle ja jotain nappiyhdistelmää painamalla saa hälyytykset soimaan.

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Miksu
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2018 1:36 pm

Re: XJ8 2004

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Moro!
Onko vakionopeus vielä herjaillu?
Mulla herjaa nyt kokoajan. Oon ihan testimielessä lataillu nyt pariin otteeseen akkua ja aina akun latauksen jälkeen ”vakionopeusherja” pysyy päivän verran poissa, joten seuraava retkeni suuntautuu akkukauppaan. Tarttee vielä testata toi akku ihan mielenkiinnosta, ennen ku vaihtaa...
Aika herkkä kapistus tuntuis olevan tämä vipu...
Vastaa Viestiin